DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Thursday, June 10, 2010

NIK AZIZ SIFATKAN UMNO: TANGAN KANAN HULUR SALAM, TANGAN KIRI LIPAT SENJATA

Sumber : MalaysiaRiview


Nik Aziz Kata :

"Orang-orang Melayu perlu diingatkan bahawa keris yang dijulang oleh pemimpin UMNO itu bukannya untuk memperjuangkan Melayu tetapi hanyalah untuk merobek perpaduan kaum dan menikam bangsa sendiri yang tidak sehaluan dengan mereka. Buktinya, Kelantan sebagai negeri yang majoritinya Melayu dinafikan hak untuk mendapatkan royalti minyak daripada buminya sendiri. Projek-projek pembangunan daripada Pusat semuanya diserahkan kepada jabatan mereka sendiri. Semacam kerajaan Kelantan sekarang tidak sah dan pegawai-pegawai tidak berpelajaran, lemah dan korup."

Dan kata Nik Aziz lagi :

PRU12 dan siri pilihan raya kecil yang berlaku selepasnya, termasuklah terbaru di Hulu Selangor dan Sibu, jelas sekali bagaimana BN telah ditolak secara total oleh pengundi bukan Melayu. Hari ini, tidak dinafikan bahawa yang menjadi tongkat Barisan Nasional ialah pengundi Melayu."

Seterusnya bacalah artikel menarik ini.

KOMEN :

Bangsa Melayu yang menyokong UMNO ialah golongan paling celaka di dunia kerana golonan ini tidak ada pegangan agama yang kuat. Nilai iman mereka sekejab ada, sekejab hilang. Malam beriman, siang menjadi kufur kerana tingkah laku mereka yang bertentangan dengan nilai-nilai agama. Mereka Islam pada nama sahaja. Islam berdasarkan kepada keturunan nenek moyang mereka Islam. Golongan inilah yang sering menghina ajaran Islam dan menghina sunnah Nabi. Bagi golongan ini agama adalah sekadar ibadah sembahyang, puasa, zakat, haji dan nikah-kahwin. Politik tidak termasuk dalam bab tata urus negara yang diajar oleh Nabi. Golongan ini buta mata hati tidak dapat menilai yang mana intan dan yang mana kaca. Bagi mereka halal-haram adalah sama sahaja.


Golongan ini juga adalah golongan yang terpesong daripada ajaran Islam yang dibawa oleh Nabi. Ilmu Islam yang ada dalam dada mereka sangat cetek.Mereka ini malas untuk mendalami ilmu-ilmu Islam. Yang faham sedikit-sedikit tentang Islam pula lebih cintakan dunia daripada cintakan Allah dan RasulNya. Mereka habiskan masa lapang di depan tv dan membaca tulisan-tulisan yang berbaukan ajaran yang dibawa oleh syaitan yang mengajak manusia melakukan maksiat dan menjauhi amal makrof. Golongan ini lebih suka memenuhi tempat-tempat hiburan yang melalaikan. Masjid dan surau menjadi asing bagi mereka. Masjid didatangi seminggu sekali bagi memenuhi kuata.


Berlatarbelakang itulah fikiran dan minda mereka menjadi jumud, otak menjadi beku macam otak haiwan. Golongan ini mendapat tempat yang baik disisi UMNO. UMNO mahu setiap rakyatnya berada dalam keadaan miskin dan papa kedana. Dalam keadaan begitu, UMNO dengan mudah dapat menguasai minda dan fizikal. Dalilnya UMNO mengalami kekalahan teruk di kawasan-kawasan pinggir bandar dan di dalam bandar yang pendudukan Melayunya menjadi majoriti. UMNO menang di kawasan-kawasan luar bandar yang penduduknya majoriti miskin, kekurangan berbagai kemudahan asas seperti di Sabah dan Serawak dan di kawasan-kawasan pendalaman di semenanjung. Golongan ini masih ramai yang berotak udang dan beku mindanya. Mereka masih rela menjadi lembu pawahan kepada UMNO laknatullah.


“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”

2 comments:

Anonymous said...

pak tua nik mungkin nyanyuk sikit, keris tidak lagi dijulang sejak 2009.

PR perlu cakap yang benar & nyata..hanya yang benar & ikhlas disokong rakyat

Anonymous said...

FITNAH adalah bdosa mcm anda en blogger bleh pasti rakyat malaysia yg mgkn dalam 1 bilion klu sokong UMNO tk sembahyang...klu btul,btul lah dia kalau slah terima la dosa tersebut...satu lagi parti politik adalah parti politik bkn agama cara saudara bercakap bpleh menyesatkan kn orang..sepatutnye diperjelaskan lagi kalau tidak ia akan jadi seperti zaman GEREJA EROPAH menjual surat pengampunan..kalau saudara baca btul ia seperti memberitahu kalau join pas kita islam dan kompem mcm orang yg slalu g masjid tp hakikatnye tidak...klu komen saudara nk menyesatkan orang saudara boleh berjaya tp kalau unutk parti pas saudara mgkn punca mnjejaskan imej parti islam...saya akan trus menetang komen2 dalam pandangan saya salah dan tk bleh diterima...nama saya wulf..saya akan mengigit orang spt kamu