DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, June 11, 2010

BEBAS DARI BELENGGU UG: HADI PUJI PR, SELAR BN

Sumber : MerdekaReview

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang akhirnya berjaya terbebas dari belenggu Unity Government (UG), atau Kerajaan Perpaduan yang menghantuinya selepas PRU ke-12 pada tahun 2008. Presiden yang dilabel sebagai puak "pro-UMNO" dalam PAS ini, menyasarkan serangan terhadap UMNO-Barisan Nasional, dan menekankan kebaikan bersama Pakatan Rakyat di sebaliknya.


Dalam ucapan dasarnya ketika merasmikan Muktamar Tahunan PAS ke-56 yang bertemakan "Islam Adil Untuk Semua", Hadi Awang (gambar kanan) menuding jari kepada UMNO, bahawa ketidakadilan yang diamalkannya telah mencalar imej murni Islam, bukan sahaja mengundang padah malapetaka kepada orang Melayu yang telah beragama Islam, malah membawa wajah yang salah terhadap masyarakat majmuk yang menjadi realiti negara Malaysia.


Lebih-lebih lagi, Hadi Awang melihat PAS wajib berjuang untuk mengembalikan martabat umat Islam ke atas landasan yang sebenar, dan membebaskan Melayu-Islam daripada laungan perkauman sempit yang ditiub oleh UMNO. Dalam ucapan dasarnya, Presiden PAS ini mengulas bagaimana perjuangan partinya bersama PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat (PR) berjaya menampilkan imej Islam yang positif, dan ia terbukti dengan kemenangan PR di PRK Sibu, Sarawak.


Baca
artikel ini selanjutnya:


KOMEN :

Pada muktamar kali ini saya pegang janji dan ikrar presiden PAS. Beliau nampaknya ikhlas tidak akan berkerjasama dengan UMNO. Selepas ini tidak berbangkit lagi sesiapa saja gatal-gatal berbincang dengan UMNO. Orang gila dan haiwan sahaja yang mahu berkawan dengan UMNO.


Banyak sangat pengkianatan UMNO terhadap bangsa Melayu-Islam sampai tidak boleh dimaafkan lagi. Sejak 52 tahun lalu, negara ini hanya diperintah oleh UMNO dengan berkongsi kuasa dengan kaum bukan Melayu dalam BN, tiada parti lain yang berjaya menjadi pemerintah di negara.


Oleh itu, UMNO tanpa segan silu melakukan
pengkianatan demi pengkianatan terhadap orang Melayu. UMNO tahu orang Melayu mudah lupa dan senang diumpan dengan bayaran sekupang dua, sebatang rokok dan secawan kopi, maka Melayu sememangnya buta mata hati tetap memilih UMNO. UMNO juga telah membudayakan amalan rasuah dalam setiap kali adanya pilihanraya umum atau kecil dan dalam pemilihan dalam partinya sendiri.


Yang penting bagi UMNO ialah kuasa, kedudukan dan kekayaan dan tambah satu ialah wanita.


Marilah kita sama-sama menunjukkan jalan keluar kepada UMNO pada PRU ke-13 nanti.


“UMNO TIADA, PASTI RAKYAT SEJAHTERA”

2 comments:

Anonymous said...

klu ko nak cite pasal rasuah n solap duit...bukan nye pada umno tp kepada pas n keadilan...sbbnye ada jgk orang dari pas n keadilan solap duit...ko mgkn akan ckap umno yg mula lu ko pkr mcm 2 ko mmg salah n tak layak memberi pandangan sebagai orang yg memberi pandangan ko kena tgk dari kedua2 belah pihak...

Anonymous said...

pasti ke akan sejahtera??...bagaimana kalau sebaliknya...ha3 agak menarik jgk nk tgk mcm mane pemerintahan pembangkang...nk lihat jgk kemampuan diorang...adakah mereka mampu dan bkebolehan..kalau tun telanai kata mereka mampu bagus tp kalau tk bagus jgn jadi orang pertama yg menentang..orang KITA ni mmg mcm ni menang julang kalau kalah booooo...bagus jgk dgn skg ni kaum lain pun dah mula ingin kan keistimewaan mcm orang melayu..agak menarik nk lihat bagaimana mereka selesai kn..dlm masa yg sama pasal isu agama(slah ckp rusuhan)kita tgk pilihan raya ini....WulF