DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, April 16, 2010

RAKYAT MALAYSIA LEBIH SELESA TANPA BN

Oleh : Tun Telanai

Hari ini adalah hari penamaan calon P094-Hulu Selangor. Pilihan raya kecil menyaksikan pertandingan empat penjuru. Mereka ialah P Kamalanathan (BN), Zaid Ibrahim (PKR) dan dua calon Bebas VS Chandran dan Johan Mohd Diah. SPR (Suruhanjaya Penipu Rakyat] telah menetapkan 25 hb ini sebagai hari pembuangan undi.

Lihat
adegan-adegan hari penamaan calon di Dewan Hulu Selangor

Persoalannya : Kenapa pilih hari Ahad, hari cuti mingguan, sebelum ini (kecuali di Bagan Pinang, Negeri Sembilan) di sembilan pilihan raya kecil 2008 dan 2009 diadakan di waktu kerja.

Jawapannya : Ia adalah strategi UMNO/BN untuk menang dengan membawa ramai penyokong terutama Puteri dan Pemuda untuk berkumpul menyanyi, mengejek, menghina, melakukan provakasi, perayu undi dan untuk melakonkan watak-watak lucah yang menghairahkan terutama Puteri UMNO. Puteri UMNO yang berumur belasan tahun akan melakonkan watak-watak lucah seperti di Bagan Pinang. Mungkin kali ini mereka akan ‘berbogel’ sebagai daya tarikan untuk memangkah calon BN. Kita tunggu dan lihat Puteri dan Pemudanya yang tidak berakhlak ini berkempen dan perayu undi pada 25 hb nanti.

Walau pun MIC yang bertanding, tetapi sebenarnya UMNO yang masuk bertanding bukan MIC. MIC sebagai alat UMNO bagi kawasan tersebut. Sekiranya BN ditakdirkan kalah, UMNO yang paling teruk menerima bahananya. Kalau tengok kepada bendera,kain rentang, benner, risalah-risalah dan sebagainya termasuk para pemimpin dan penyokong, yang paling ramai ialah UMNO.

Kalah MIC bererti UMNO juga kalah. Imej UMNO akan menjadi bertambah buruk dengan pelbagai isu yang melingkarinya yang tidak berupaya untuknya merungkaikan satu persatu. Setakat ini, UMNO hanya menjalankan strategi mempertahankan diri. Badan lain bertindak bagi pihak UMNO. Mereka adalah PDRM, SPR, SPRM, mahkamah, parlimen dan institusi-institusi kerajaan lain yang senantiasa berjuang untuk mengekalkan kuasa UMNO yang jahat.

“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”

2 comments:

Anonymous said...

salam...
nak berjuang??ini bukan caranya..
hasilkan blog..mengutuk mengata..it doesn't make sense u noe..susah la orang melayu islam sekarang ni..bertindak melulu..nak naik pangkat..usaha lah dengan cara yang baik..bukan mengutuk mengata orang..hello..buka sket ruang kepala tu..kenapa anwar pg mintak bantuan bush masa dalam kesusahan? eh tak malu ke bawa nama negara kat negara luar? insaflah wahai manusia..islam tak pernah ajar umatnye mengutuk mengata orang..tapi lu orang buat nie..tah la..lu pk la sendiri..

yanmaneee said...

yeezy boost 350 v2
yeezy boost 350
jordans
christian louboutin
yeezy boost 350
kobe shoes
retro jordans
nike air vapormax
nike basketball shoes
golden goose outlet