DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, April 17, 2010

ORANG MELAYU DI HULU SELANGOR JANGAN JADI ORANG GILA

Orang Melayu di Hulu Selangor dihendaki cerdik ketika berpolitik. Jangan jadi bodoh. Berpolitiklah cara orang bukan Melayu berpolitik khususnya kaum Cina berpolitik. Mereka cerdik. Mereka dapat apa yang mereka idamkan. Tapi orang Melayu berpolitik semakin hari, semakin terhakis hak keistemwaan orang Melayu. Orang Melayu kini merana dalam tanah air sendiri kerana orang Melayu memiliki pemimpin yang korup.

Pemimpin Melayu tidak membela keseluruhan orang Melayu. Mereka masuk politik bukan untuk membela nasib rakyat, tetapi menjadikan politik sebagai platform mencipta kekayaan dan kemewahan peribadi. Nama-nama seperti Mohamad Mohd Taib, Khir Toyo, Rafidah Aziz, Abdul Rahim Tamby Chik, Isa Samad, Zakaria Mat Derus, Mohd Said Yusof [lebih dikenali sebagai tutup sebelah mata] dan ramai lagi pemimpin UMNO yang kaki rasuah yang masih berkhidmat dan yang sudah bersara dari politik yang semua rakyat maklumi.

Bacaa
artikel ini sepenuhnya, bagaimana pemimpin UMNO yang kianat terhadap amanah yang diberi. Mereka sibuk mengejar kemewahan diri sendiri dan kroni masing-masing.

Jadi, memilih MIC bererti memilih UMNO. Memilih UMNO bermakna anda semua mengali lubang untuk anda sendiri yang akan memasukinya.

“TIADA UMNO, RAKYAT SEJAHTERA”

1 comment:

Anonymous said...

Saya setuju sangat dengan Tun Belana Koknar. Orang melayu mesti berpilitik macam kaum cina. Tapi apa yang saya nampak Pas Perpolitik macam orang asli. Tun Belanar nak tahu Tuan Guru Menteri Besar saya memiliki seorang Exco mualaf yang pernah menjadi Ketua Pemuda Gerakan Negeri Kelantan. Tun Belanar masok lah kekampong mana pun tanya orang cina "macam mana U dapat beli banyak tanah diKota Bharu?" Pasti akan terjawab "senang je kita kan ada Exco, itu Anwar Tan tolong ma". Berapa belanja habis? " Sikit-sikit biasa ma?" Harus diingat Tun Belanar jangan pandai dok merapu tanya exco dan Tok Guru sekali kenapa pembangunan dikawasan Majlis Daerah dan Majlis Perbandaran hanya diberi hak kepada DAP yang rumahnya berharga berjuta-juta dekat sekolah Menengah Panji tidak berapa jauh dari JPJ Kota Bahru. Kalau baja tahi kelawar, penyertaan dalam pembangunan bandar tak mahu beri kepada ahli Umno tak kesahlah, ini ahli Pas pun tak dapat. Ketahuilah Tun Belanar, rakyat kelantan macam rakyatnegeri lain juga. Mereka ada tanggungjawab, ada keluarga, ada keinginan untuk memajukan perniagaan. Apa Pas buat untuk mereka? Pas hanya tahu becerama tadah cetong.... jihad... Tanya pemimpin Pas lain ..... Husam. Mereka memperbodohkan rakyat kampong dengan memberi saguhati RM120 sebulan hasil dari Ladang Rakyat. Berapa ramai dapat ladang rakyat? Siapa pengusaha. Secara praktikalnya macamana hubungkait perjalanan peserta , kerajaan dan pengusaha? Siapa Pengusaha? Kenapa perlua ada pengusaha? Sedarlah Tun Belanar, kerana Melayu macam andalah bangsaku tertipu sehinggakan kemajuan bangsaku semakin tercorok dari arus kemajuan.
Untuk ingatan Tun belanar, berikan saya satu contoh apa saja yang dapat dibanggakan oleh rakyat kelantan hasil dari pemerintahan 20 tahun Pas. Pas ni bincang apa saja pun kena tipu ko cina. Sebab merasakan cerdik macam Tin Belanarlah. KB Mall ... apa kahbag KB Bazar? Apa khabar bazar Tok Guru? Apa khabar masjid depan Pejabat Tanah Kota Bahru? Apa khabar Kelantan Water? Apa Khabar projek Bekalan Air Kota Bharu Utara? Apa Khabar koridor Raya Multi Depu? Apa khabar menantu saya yang sememangnya saya tahu segalanya...? Apa khabar, apa khabar.
Apa khabar Developer Melayu? Apa khabar Developer Cina? Kenapa sub-divide Developer DAP dapat grant tak sampai 4 minggu? Kenapa Developer melayu perlu 1 atau 2 tahun? Apa Khabar Husam? Apa khabar wakil rakyat PAS? Salam dari Ketua Bahagian UMNO. Apa khabar Tun Belanar? Jangan kucar bangsaku.