DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, April 17, 2010

INI YANG KITA MAHU DENGAR

Menurut laporan Asia Sentinel yang bertajuk "Murky Arms Deal Linked To International Pattern of Kickbacks" oleh wartawan John Berthelsen bertarikh 16 April 2010, skandal berbilion dolar ini yang didakwa didalangi oleh Najib kini tidak lagi dapat dibendung dalam Malaysia dan kini telah melimpah ke arena antarabangsa.


Asia Sentinel berkata tindakan peguam, William Bourdon, Renaud Semerdjian dan Joseph Breham dengan kerjasama pertubuhan hak asasi Malaysia, Suaram, memfailkan kes tersebut dengan pihak pendakwa Perancis telah memusnahkan perancangan kerajaan Malaysia melalui badan kehakiman dan institusi Parlimen selama lapan tahun untuk menyekat kes ini daripada diadili pada peringkat antarabangsa.


Barisan hakim di Pejabat Pendakwaraya Paris telah menjalankan penyiasatan terhadap pegawai tinggi di Perancis, Pakistan dan negara lain berkaitan urusan pembelian kapal selam yang sama yang didakwa ada kaitan dengan unsur rasuah dan pembayaran komisyen.


Elemen pembabitan Malaysia dalam penyiasatan panjang ini disahkan dalam kertas siasatan bertarikh 4 Disember 2009 dan 23 Februari 2010.


Laporan itu menambah penyiasatan teliti tersebut dilakukan sejak dua tahun lalu oleh hakim penyiasat, Francoise Besset dan Jean-Christophe Hullin yang merangkumi ahli politik kanan Perancis serta penjualan kapal selam dan peralatan ketenteraan lain kepada kerajaan di seluruh


Bacaan seterusnya di
sini


KOMEN


Isu pembunuhan
Attantuya Shaariibuu akan juga turut di bawa ke mahkamah antarabangsa. Bapa beliau pernah berkata kes pembunuhan anaknya yang diadili di mahkamah Malaysia, beliau tidak berpuas hati dan cuba membawanya ke arena antarabangsa. Bila lagi.


Kes pembunuhan Attantuya Shaariibu dirasakan
tidak adil kerana orang yang tidak bersalah dikenakan hukuman dan orang yang terlibat merancang dan mengarahkan pembunuhan tersebut terlepas bebas.


Yang pastinya [pada pandangan umum] Inspector Azilah Hadri, 32 and Corporal Sirul Azhar Umar, 36
tidak bersalah. Mereka hanya melaksanakan tugas yang diarahkan. Mereka adalah pegawai polis yang tidak ada apa-apa kepentingan dengan Attantuya.Siapakah yang mengarahkannya.


“UMNO TIADA, PASTI RAKYAT SEJAHTERA”

1 comment:

IMGO said...

tour blogspot
he-he...
salam kenal

http://lontaremas.blogspot.com