DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, February 26, 2010

SETIU BAKAL MENJADI KERPAN KE-II

DR AZMAN IBRAHIM


Masihkah kita ingat dengan sebuah syarikat bernama Blue Archipelago Bhd, anak syarikat milik penuh Khazanah Nasional Bhd (Khazanah) yang pernah mengorbankan 463 hektar tanah sawah di Kerpan, Air Hitam, Kedah kira-kira 30 tahun lalu dengan tujuan untuk dibina projek Ladang Ternakan Udang Harimau walaupun menerima bantahan hebat para petani. Projek yang dibina diiringi rintihan dan air mata para petani Kerpan akhirnya mengalami kegagalan total dengan kesan tinggalan yang bukan sedikit sama ada dari segi mata pencarian para petani, kemusnahan tanah sawah dan seterusnya kesan alam sekitar.


Kini sejarah pahit penduduk Kerpan bakal berulang semula, cuma di lokasi yang berbeza. Sejumlah kira-kira 1,200 hektar tanah bermula di Kampung Nyatoh hingga ke Kampung Banggol di dalam Dun Permaisuri akan dimajukan dengan Projek Taman Akuakultur Udang Bersepadu atau lebih dikenali sebagai 'Integrated Shrimp Aquaculture Park (i-SHARP)' yang bernilai RM200 juta. "Kira-kira 500 peluang pekerjaan akan diwujudkan dan kita akan pastikan 90 peratus akan diisi oleh anak tempatan." Itulah janji manis Blue Archipelago.

Baca seterusnya di sini:


http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=24832:dr-azman-ibrahim-gagal-di-kerpan-kini-di-setiu&catid=97:pendapat-dan-analisis&Itemid=131


KOMEN :

Kita tunggu dan lihat tindakan daripada pertubuhan dan NGO-NGO yang kononnya diwujudkan untuk memperjuangkan kepentingan Melayu..

Orang-orang celaka yang pemimpin PEWARIS, PEKIDA, PERKASA ini tahu bahawa para pemimpin UMNO hanya mementingkan diri, kedudukan dan tidak memperjuangkan nasib orang Melayu. Merekalah yang menjadi duri dalam daging bagi kemajuan bangsa Melayu dan mereka jugalah pengkhianat bangsa yang boleh dibeli dengan wang. Selama ini mereka juga yang menjadi ejen bagi ‘menghalau’ kedudukan orang Melayu dari tanah pesaka yang dimiliki berkurun lamanya.


Mereka hidup mewah di atas keringat bangsa.


“UMNO TIADA, RAKYAT AMAN DAN SEJAHTERA”
"SELAMATKAN RAKYAT DAN NEGARA DARI UMNO CELAKA”