DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, December 25, 2007

AJARAN ISLAM HADHARI

Oleh : Tun Telanai
Assalamu'alaikum wm.wrt,

Apa perasaan anda apabila membaca berita bahawa pada 3 April 2007 lalu, seramai 31 mahasiswa tahun pertama Kejuruteraan Bioproses Universiti Malayaisa Perlis (UniMAP) mengadakan lawatan sambil belajar ke sebuah kilang arak, Carlsberg Brewery Malaysia Bhd di Shah Alam?

Anda suka atau marah atau galakkan para pelajar ini mencari pengalaman baru di kilang arak yang haram hukumnya disisi agama?

Inilah bahananya mengundi UMNO. Tidak tahu haram-halal. Bukan tidak ada tempat-tempat lain di KL yang lebih sesuai dan lebih berfaedah bagi pelajar-pelajar ini membuat lawatan sambil belajar.

Oleh kerana kedangkalan pegawai atasan universiti [sebenarnya sayang kapada kedudukan, pangkat dan harta] tempat seperti ini dicari. Dalam Islam Hadhari hal seumpama ini tidak menjadi masalah besar kerana Imam besarnya pun dibolehkan pegang bahu Michelle Yeoh yang merupakan teman wanita kepada Jean Todt- pemilik pasukan F1 Ferrari. Dalam Islam, ajaran yang dibawa oleh Nabi Mohammad s.a.w mengharamkan sentuhan seumpama itu.

Oleh kerana banggangnya pengurusan tertinggi di ITPA-ITPA tempatan, maka tiada sebuah pun universiti di Malaysia tersenarai di kalangan 200 universiti terbaik dunia bagi tahun 2007. Ini berdasarkan penarafan yang dibuat oleh Times Higher Education Supplement (THES).Tahun lepas, dua universiti tempatan iaitu Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) dan Universiti Malaya (UM) berada dalam senarai 200 universiti terbaik dunia.

Oleh kerana tahun ini pengurusan tertingginya ashik berpolitik untuk menjaga survival UMNO sehinggakan seluruh tenaga dan fikiran ditumpukan untuk mengUMNOkan seluruh para pelajar, maka mutu pelajaran di semua universiti tempatan jatuh merudum. Pada muka. Mereka sedikit pun tidak terasa malu. Sememang ini golongan seperti ini bukan ada harga diri, apatah lagi kemuliaan akhlak dan moral memang tidak ada langsung dihati sanubari mereka ini.




SATU KEJAYAAN :"Cemerlang, Gemilang dan Terbilang"

"SELAMATKAN RAKYAT, SELAMATKAN NEGARA-BOIKOT PRU KE-12"
"PROTES HINGGA TURUN"


Sekian.Wassalam.

No comments: