DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, December 21, 2007

PEMIMPIN KAYA, RAKYAT HAMBA

Oleh : Tun Telanai
Assalamu'alaikum wm.wrt,


Boleh dikatakan sebahagian besar pemimpin UMNO mengamalkan rasuah, mengambil komisen, jual-beli tender, permit dsb untuk menjalan kaya-raya secara mudah dan pantas tanpa perlu berusaha. Contohnya Zakaria Md.Derus, ADUN Pelabuhan klang, seorang buta huruf, bekas jaga gate kerata api boleh jadi kaya-raya dan ramai lagi pemimpin UMNO yang serupa dengan Zakaria. Gunakan kuasa dan kedudukan untuk kepentingan peribadi. Rakyat dipinggirkan. Rakyat penting bagi para pemimpin UMNO hanya datang 5 tahun sekali.


Orang bersih tidak boleh hidup dalam UMNO yang penuh kekotoran najis


Siapa yang benar cabar kenyaaan ini?

Silakan..........

Dibawah ini dijelaskan apa itu rasuah;

Apakah definisi rasuah dalam Islam

Dalam Islam rasuah bermaksud sogokan, wang suap atau yang seumpama dengannya dengan tujuan yang satu iaitu agar pihak-pihak tertentu dapat mengurus dan menyelesaikan sesuatu hal yang dikehendakinya dengan segera dan menguntungkan.


Berhubung dengan persoalan ini, Allah SWT telah berfirman dalam surah al-Maidah ayat 42 yang bermaksud:"Mereka suka sekali mendengar perkataan yang dusta lagi sangat suka makan yang haram (seperti wang sogokan dan sebagainya)"


Hadis nabi SAW ada menyatakan :"Dari Abu Hurairah r.a. bahawasanya Rasulullah SAW telah mengutuk orang yang memberi sogokan dan orang yang menerima sogokan dalam soal hukum menghukum" (Riwayat Abu Daud & Tirmizi)


Ibnu Mas'ud telah mentafsirkan ayat di atas seperti berikut:"Sogokan (rasuah) dapat berlaku pada tiap-tiap sesuatu, barangsiapa yang telah memberi sesuatu pemberian dalam sesuatu pembelaan kepada seseorang supaya pembelaan itu dapat mengembalikan yang hak atau dapat menolak kezaliman (aniaya) lantas diterimanya maka pemberian itu dinamakan sogokan juga.


Perbuatan sedemikian diharamkan kerana mengandungi beberapa perkara yang diharamkan oleh agama di antaranya :


1. Tidak akan berlaku kebenaran dalam sesebuah masyarakat selagi mana perbuatan sogok menyogok masih dilakukan oleh manusia.


2.
Dengan sogok menyogok itu manusia selalu melanggar hukum untuk memenuhi kehendak hawa nafsunya.


3. Dengan sogok menyogok juga manusia dapat membalas dendam antara seorang dengan orang yang lain dan sebagainya

Lihat poster ini dan fikirlah wahai rakyat Malaysia semuanya tanpa mengira kaum dan agama :


DiPetik daripada : http://marhaen.ngepeng.com/mar_a_umno_dokpakkagawa25.html


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”





Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb

No comments: