DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, July 28, 2007

KEBODOHAN MUHAMMAD MUHD.TAIB

KESILAPAN YANG MELUCUKAN

Oleh
Al-Husseyn Terjemahan A Comedy Of Errors [http://malaysia-today.net/blog2006/corridors.php?itemid=6773]

DiPetik Oleh : Tun Telanai
Daripada Laman Tranungkite


-------------------------------------------------------------------------------
Assalamu’alaikum wm.wrt


Ya, bersalah saperti yang didakwa. Saya telah mencuri baris kata ini daripada Shakepeare. Tetapi saya tak dapat berbuat apa-apa. Apakah cara yang lebih baik menggambarkan masa lapan jam yang saya habiskan dibawah soal siasat di Balai Polis Dang Wangi kelmarin selain ianya satu komedi yang tersilap? Walau apa pun sebelum saya meneruskan, saya telah terima lebih seribu panggilan telifon, SMS dan e-mail daripada mereka yang mengucapkan selamat dan para penyokong. Saya tiada kesempatan masa untuk membalas setiap satu pun, saya harap anda semua memaafkan saya. Saya sangat terharu diatas perihatin dan mesej sokongan yang dihantar melalui lamanweb Malaysia Today. Dari sudut hati saya, ikhlas setulus hati, Saya berterima kasih kepada anda sekalian dan berjanji bahawa perjuangan untuk ‘lebih bebas’ di Malaysia akan diteruskan walau apa yang melanda.

Saya terima panggilan daripada pihak polis pada 8.00 pg kelmarin bahawa mereka mahu mencatat pernyataan saya keatas laporan polis yang diadukan oleh bekas Menteri Besar dengan dua Muhammad pada namanya. Saya telah melihat dan bukan sahaja menjangkakannya tetapi berharap mereka akan memanggila saya untuk disoal siasat supaya saya dapat mendedahkan seluruh peristiwa lucu adalah benar. Ringkasnya, saya telah menggerakan tangan mereka dengan rencana
‘See you in hell Muhamad son of Muhamad’, memaksa mereka bertindak keatas saya.Mereka mahukan saya jam 10 tetapi saya beritahu hanya dapat saya lakukan pada 11. Saya hendak meng-update laman web dahulu kalau-kalau pemergian saya ke Dangi Wangi berakhir dengan dua minggu tinggal disitu.

Mengikut laporan berita, laporan polis keatas saya itu merujuk kepada artikel tulisan saya pada 11 Julai 2007 bahawa mereka menganggap sebagai mengaibkan Agong dan Islam. Walau apa jua pun, sekiranya anda tidak tahu, Malaysia tidak mempunyai seorang raja, oleh itu hentikan merujuk Agong sebagai sebagai Raja. Agong bukan bermaksud raja.

Agong maksudnya kuasa tertinggi dan ianya hanya bermaksud dialah kuasa tertinggi Pemerintah daripada sembilan pemerintah, lebih kurang ‘Yang Terutama dari yang sama’ keadaannya. Saya membawa bersama dua beg beli belah mengandungi empat buah naskah -- alQuran bahasa Arab, Bahasa Inggeris, dan Bahasa Malaysia, Salasilah keluarga Kesultanan Selangor, dan satu versi yang diakui tentang sejarah Selangor tulisan Buyung Adil. Saya boleh juga menyertakan sama versi Joginder Singh Jessy, DJ Tate dan juga versi Winsted, tetapi versi Buyung Adil, dalam Bahasa Malaysia, akan lebih memudahkan bagi mereka yang berfikiran ambil mudah .

Pihak polis memaklumkan saya bahawa soal siasat saya bukan berkenaan rencana saya pada 11 Julai 2007. Yang sebenarnya, pada 11 Julai 2007, saya tidak ada pun menulis satu artikel. Saya menulis pada 8 Julai dan juga pada 13 Julai, tetapi tidak sama sekali pada 11 Julai. Berpandu kepada laporan beberapa suratkhabar, saya di dakwa mengaibkan Agong dan Islam, maka tujuan dua beg beli belah menganduni buku-buku tersebut adalah untuk berdebat berkaitan Islam dan Agong dengan mereka yang akan menyoal siasat saya. Tetapi mereka tidak mahu bercakap tentang mana-mana rencana saya. Mereka hanya mahu bercakap berkenaan beberapa komen / ulasan para pembaca yang tersiar dalam laman blog Malaysia Today.


Saya beritahu pihak polis keengganan saya bercakap berkenaan ulasan-ulasan didalam blog itu. Bukan saya yang menulis ulasan-ulasan tersebut maka saya enggan bercakap tentang apa yang bukan saya tulis. Saya hanya mahu bercakap berkenaan apa yang telah saya tulis dan mempertahankan diri saya terhadap mana-mana tuduhan bahawa saya telah mengaibkan Agong dan Islam. Tetapi tidak, pihak polis tidak mahu bercakap berkaitan rencana-rencana saya.


Mereka hanya mahu bercakap berhubung komen/ulasan didalam blog tersebut. Saya beritahu pihak polis yang saya masih lagi enggan bercakap mengenai ulasan-ulasan (pembaca) dan jika mereka mahu mendakwa saya kerana menghasut dibawah Akta Menghasut, dipersilakan. Saya menumbuk meja dan menjerit “Dakwa saya! Dakwa saya sekarang!” Polis berkata bahawa mereka belum lagi bercadang untuk mendakwa saya, tetapi hanya mahu mengambil kenyataan saya.


Saya boleh pilih tidak menjawab atau menjawab saya tidak tahu apa-apa. Tetapi mereka tiada pilihan melainkan mengambil kenyataan saya kerana laporan polis telah dibuat terhadap saya. Sangat menghairankan bahawa mereka MESTI mengambil kenyataan daripada saya hanya baru dua hari sahaja selepas laporan polis terhadap saya dibuat padahalnya mereka tidak berasa mereka MESTI berbuat sesuatu keatas lain-lain beratus-ratusan laporan polis yang dibuat sepanjang sepuluh tahun lalu atau sejak 1998.


Ambil satu contoh, laporan polis yang dibuat oleh empat perwakilan UMNO ke Mesyuarat Agong Kubang Pasu tahun lepas mendakwa bahawa mereka masing-masing telah di’suap’ RM200 untuk tidak memberi undi kepada Tun Dr Mahathir Mohamad. Malaysia Today menyiarkan salinan-salinan laporan polis berkenaan. Salah seorang perwakilan yang membuat laporan polis tersebut telah diserang dalam rumahnya dihadapan keluarganya. Dia telah membuat laporan polis yang ke-2 berkaitan serangan tersebut, malah menuding jari kepada merteka yang telah menyerangnya sebab dia mengenali mereka secara peribadi. Sekali lagi, tiada apa-apa pun tidakan dilakukan. Maka, yang MESTI kali ini ambil kenyataan anda apabila adanya satu laporan polis telah dibuat terhadap anda , adalah benar umpama saya masih lagi mentah.

Apabila bekas Menteri Besar Selangor itu dengan dua Muhamad pada namanya pergi ke Balai Polis Dang Wangi pada Isnin membuat laporan polis, dia tidak mempunyai apa-apa maklumat bagi menyokong dakwaan bahawa Malaysia Today telah mengaibkan Agong dan Islam. Dia telah diberitahu bahawa bukti sokongan dakwaan tersebut mestilah disertakan dengan laporan polis tersebut. Mereka kemudiannya cuba kedalam internet untuk mendapatkan Malaysia Today supaya mereka dapat mencari untuk dijadikan bukti. Tetapi mereka tidak tahu bagaimana caranya dan tidak dapat mencari Malaysia Today.

Mereka kemudiannya menggesa pertolongan seorang wartawan dari salah satu surat khabar Cina yang sedang membuat liputan peristiwa tersebut disitu. Melalui pertolongan baik wartawan Cina tersebut, akhirnya mereka menjumpai Malaysia Today dan menyemak komentar dalam blog mencari bukti yang mereka perlukan untuk menyokong laporan polis tersebut. Malaysia Today telah dilancarkan pada 13 Ogos 2004 dan sejak itu kami mempunyai hampir 20,000 item dengan anggaran lima juta komentar dalam blog. Mencari bukti tersebut adalah umpama mencari sebilah jarum dalam satu timbunan jerami. Kita mesti ingat bahawa dalam pada masa ini mereka telah membuat satu laporan polis tetapi tidak punya apa-apa bukti. Mereka sekarang meletakkan kereta kuda dibelakang kuda.

Mereka memerlukan bukti untuk menyokong laporan polis tersebut. Akhirnya mereka temui lebih kurang sedozen posting dikalangan lima juta yang mereka tatapi, cukup kuat untuk membuktikan bahawa Malaysia Today telah mengaibkan Agong dan Islam. Satu nya ialah posting saya sendiri yang menyatakan “jika anda mencela / caci mana-mana kaum atau ugama, maka saya akan tidak punyai pilihan lain melainkan memadam posting anda” dan mengharamkan anda daripada memghantar ulasan posting selanjutnya di Malaysia Today. Satu lagi daripada Indianputra yang merayu kepada pembaca Malaysia Today tidak bergaduh dan bertelagah sebab terdapat beberapa kalangan yang mungkin mengambil kesempatan diatas pertelingkahan dan mengeksplotasi perpecahan kaum. Apa yang kami mahukan ialah negara yang aman, bantah Indianputra, maka jika kita terlibat dengan kelakuan sopan maka kita akan mampu menyatukan semua bangsa. Dan terus berterusan. Pada dasar nya, inilah bukti yang sedang merteka perlakukan untuk membuktikan bahawa Malaysia Today telah mengaibkan Agong dan Islam.

Saya bertanya pegawai polis berkenaan samada postig tersebut mengaibkan Agong, mencemarkan Islam, dan cuba memecah belahkan antara kaum atau samada sebaliknya. Wajah ASP tersebut berubah merah sedang dia cuba menjelaskan bahawa dia hanya menjalankan tugasnya dan dia telah diarahkan mengambil kenyataan saya. Saya katakan kepadanya bahawa orang yang membuat laporan polis itu adalah seorang yang bodoh yang tidak tahu bertutur Inggeris. Jadi, apa yang anda harapkan daripada seorang yang begitu? Dia bukan hanya tidak memahami komentar yang merayu untuk penyatuan bangsa/kaum malah mentafsirkannya sebagai menyeru perbalahan kaum“ Tahukah anda orang bodoh itu lari bersama putri Sultan dan menafikannya?” Saya bertanya kepada polis. Mereka hanya tersenyum. “Baiklah, saya akan mendedahkannya kepada dunia,” sambung saya. “saya akan siarkan surat yang ditulisnya kepada Sultan dimana dia telah menafikan telah mengahwini puteri Sultan pada hal sebenarnya, dia telah berkahwin secara rahsia di Thailand.. You tengoklah. I akan balun si bodoh tu habis-habis.”

Polis nampaknya suka terhadap apa yang saya katakan walaupun jawapan mereka sekadar, “Banyak maklumat kita dapat hari ini.”

Mereka kemudiannya mahu tahu identiti mereka yang mengirim komen / ulasan dalam blogMalaysia Today. Saya beritahu mereka yang saya tidak tahu siapa mereka tetapi saya tahu antara mereka adalah kalangan 25 Umno cyber-troopers diketuai oleh Azalina dan Norza.

“Azalina?” mereka bertanya.

“Ya, Azalina lesbian,” jawab saya.

“Oh, Azalina Othman.” Jelas bahawa mereka kenal siapa yang saya maksudkan dengan Azalina lesbian.

“Saya tidak katakan Azalina Othman. Saya kata Azalina lesbian. Anda sepatutnya merekodkan setiap kata dengan cara apa yang saya katakannya. Begitulah perihal pernyataan beramaran dibawah Section 112. Saya kata Azalina lesbian. Bukan Azalina Othman. Anda rekod apa yang saya kata dan saya akan tandatangani kenyataan tersebut.”

Pegawai polis yang ke-2 berhenti menaip dan menggaru kepalanya dengan senyuman kambing dimukanya. “Okaylah, saya tak mahu anda menyusahkan anda nanti. Tukarkanlah lesbian kepada Othman.” Pegawai polis yang ke-2 itu meneruskan menaip sambil gelak-gelak. Dia tentunya gembira sendiri. Saya menunjukkan beberapa IDs kepunyaan Umno cyber-troopers dan pegawai yang ke-2 merekodkannya.”Bagaimana anda tahu mereka adalah Umno cyber-troopers?” pegawai pertama menyoal saya. “Sebab saya mendapat maklumat dari dalam Umno.” Jawab saya.
”Anda ada orang dalam Umno?” “Sudah tentu saya ada, dan saya rasuahkan mereka untuk mendapatkan maklumat. Saya campakkan RM1,000 keatas meja dan tanyakan mereka segalanya dan mereka menyanyi saperti seekor buruing kenari. Bukan susah sangat nak beli maklumat. ”Empat pegawai polis dalam bilik itu senyum dan menggeleng kepala tidak percaya. “Boleh kami catatkan dalam pernyataan anda?”

”Sudah tentu anda boleh. Alasannya saya memberitahu anda ini supaya anda boleh merekodkannya dalam kenyataan saya. Saya mahu direkodkan bahawa Umno sedang menyerang Malaysia Today dengan 25 cyber-troopers dean mereka lah yang meghantar posting perkauman. Kadangakala mereka menyamar sebagai orang Cina dan ‘ hentam’ orang Melayu dan Islam. Kemudian cyber-trooper yang lain akan respon dan ‘hentam’ orang Cina. Umno cyber-troopers adalah dibelakang perkauman dan ugama di Malaysia Today. Kemudian mereka buat Laporan Polis mendakwa bahawa Malaysia Today mencerca Islam dan mengapi-apikan sentimen perkauman.”

Semua soal jawab ini tentunya direkodkan setiap apa yang anda ucapkan dibawah Seksyen 112 soal siasat direkod dan anda disuruh menandatangani kenyatan itu diakhir soal siasat tersebut. Dan anda dipenjarakan jika anda membuat kenyataan palsu.

Diakhir 8-jam soal siasat tersebut, saya bertanya mereka samada telah habis dan mereka kata ya. “Okay, sekarang saya mahu membuat kenyataan tambahan,” saya memberitahu pihak polis.“Tentunya, kami akan bertanya anda sebelum kita mengakhirinya, samada anda mahu menambah apa-apa lagi kepada kenyataan anda.Itu adalah prosedur.

”Okay, sekarang saya akan buat kenyataan itu. Nama domain Malaysia Today didaftarkan di UK,” saya beritahu polis. Apabila anda klik malaysia-today.net, anda akan melayari server yang alamat IP nya berdaftar dalam nama domain tersebut. Server kita di Singapura. Tetapi apa yang and alihat hanyalah muka hadapan. Kemudian anda pilih item mana dimuka hadapan anda hendak baca dan anda akan dihantar ke blog tersebut. Blog tersebut berada di US. Bila anda menghantar komen ianya pergi terus ke blog tersebut. Bagi segala tujuan dan keperluan, Malaysia Today adalah website luar negeri dan bukan lamanweb Malaysia. Oleh itu kami tidak tertakluk kepada undang-undang Malaysia.

"Izinkan saya katakan cara lain,” saya beritahu Polis.” Sodomi (hubungan sejenis lelaki sama lelaki) adalah satu jenayah di Malaysia dan anda boleh di penjarakan sembilan tahun bagi jenayah tersebut walaupun anda seorang Timbalan Perdana Menteri. Di England, lelaki boleh berkahwin lelaki malahan anda menerima ucapan tahniah daripada Perdana Menteri British. Oleh yang demikian, sodomi bukan suatu jenayah di UK dan anda tidak dipenjarakan.” “Pendekkan cerita, akta hasutan anda sah hanya di Malaysia dan tidak di luar Malaysia. Oleh itu anda tidak boleh mengenakan Akta Hasutan Malaysia keatas Malaysia Today yang tinggal di luar Malaysia. Sebenarnya saya boleh katakan kepada anda pergilah jahanam dan bahawasanya saya tidak akan membuang masa 8-jam menjawab semua pertanyaan anda. Tetapi saya tidak mahu anda menganggap saya sombong, jadi saya sedia menghabiskan 8 jam bersama anda menjawab pertanyaan anda kerana saya tahu anda ada tugas yang perlu dibuat dan bukan salah anda.”

Saya tahu pegawai ini dibawah tekanan yang terlalu kerana setiap setengah jam dia akan menerima panggilan telifon daripada OCPDnya dan juga KPN bertanyakan perkembangan soal siasat tersebut. Boss-boss paling atas mengawasi keseluruhan situasi dan soal siasat saya adalah sama sekali bukanlah suatu yang kebiasaan.

Seorang pegawai kanan Cina yang duduk disitu disepanjang masa tanpa membuka mulutnya mendedahkan peranan sebenarnya apabila hanya ketika itulah dia telah berkata untuk mengungkapi kenyataan bahawa saya cuba menjatuhkan KPN. Itulah sebenarnya apa yang dikehendakki oleh Polis. Ianya keuntungan berbaloi bagi pendedahan kaitan antara KPN dan sindiket jenayah terancang orang Cina. Bagaimana pun, Umno, mempunyai motif lain. Ianya bukan pasal Malaysia Today mengaibkan Agong atau Islam. Mereka tidak ada apa pun bukti tentangnya sehinggalah wartawan Cina itu membantu mereka melayari internet dan akses laman web Malaysia Today. Apa yang merunsingkan mereka berkenaan rencana saya dalam bahagian
No Holds Barred pada 8 Julai 2007 berkaitan kuasa-kuasa Agong. http://www.tranungkite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=2959

"Jika anda baca perkara 150 perlembagaan Malaysia – yang saya siarkan dibawah --- anda dapat lihat bahawa Agong mempunyai kuasa menyingkirkan Perdana Menteri sekiranya Agong menganggap Perdana Menteri sebagai tidak layak langsung dan membahayakan kesejahteraan ekonomi dan kehidupan warga Malaysia. Tentunya , perkara ini tidak pernah di lakukan sebelumnya melainkan pada 1969 untuk menyelesaikan masalah Rusuhan 13 May . Tetapi ini bukan bermakna tidak boleh dilakukan, hanya ianya tidak pernah dilakukan atau pernah dilakukan Cuma sekali pada 1969.

Perhatikan persoalan utama dalam artikel 50 umpamanya :
1) If the Yang di-Pertuan Agong is satisfied (Jika Yang di-Pertuan Agong berpuashati)

2) That a grave emergency exists (Wujudnya keadaan cemas yang bersangatan )3) Whereby the security, or the economic life, or public order in the Federation or any part thereof is threatened. (Dimana keselamatan, atau pertumbuhan ekonomi, atau peraturan awam dalam Persekutuan atau mana-mana bahagian tergugat)

4) He may issue a Proclamation of Emergency making therein a declaration to that effect. ( Dia boleh buat Pengisytiharkan Dharurat yang berkuatkuasa)

5) A Proclamation of Emergency may be issued before the actual occurrence of the event which threatens the security, or the economic life, or public order in the Federation (Sesuatu Perisytiharan Dharurat mungkin di keluarkan sebelum berlakunya perkara sebenar yang mengancam keselamatan , atau pertumbuhan ekonomi , atau peraturan awam dalam Persekutuan).

6) Except when both Houses of Parliament are sitting concurrently (( Melainkan apabila kedua-dua Dewan Parlimen bersidang serentak)

7) The Yang di-Pertuan Agong is satisfied that certain circumstances exist which render it necessary for him to take immediate action (Yang di-Pertuan Agong berpuas hati bahawa perkembangan tertentu wujud yang demikian memerlukannya bertindak segera.)

8) He may promulgate such ordinances as circumstances appear to him to require. (Dia harus mengisytiharkan ordinan seumpama nya apabila melihat perkembangan yang memerlukan)

9) The Houses of Parliament shall be regarded as sitting only if the members of each House are respectively assembled together(Dewan Parlimen akan di anggap bersidang hanya apabila anggota setiap dewan bersidang bersama).
Adalah jelas bahawa Agong boleh mentafsirkan situasi itu sebagaimana yang dilihatnya dan mengambil tindakan yang dia fikir sesuai dengan situasi. Pada dasarnya , ia adalah pendapatnya dan hanya pendapatnya yang berkuasa dan dia boleh bertindak berdasarkan kepada pendapatnya.

Apabila artikel ini pertama kali di terbitkan pada 8 Julai 2007, ia telah menggegarkan menembusi Tngkat Empat hingga ke Tingkat Lima pejabat Perdan Menteri di Putra Jaya.Mereka tiba-tiba menyedari bahawa sekiranya Agong menganggap Perdana Menteri sebagai tidak layak dan merupakan suatu bencana terhadap negara , maka Agong boleh menukar dan melantik sesiapa yang dihajatinya untuk menggantikan Perdana Menteri tersebut.Tidak seharusnya Timbalan Perdana Menteri atau mana-mana pemimpin Umno.Mengikut theorinya, ia boleh jadi Tukang Kebun Agong sekiranya Agong berfikiran bahawa dia lebih baik daripada Perdana Menteri dan orang yang paling layak menerajui negara.

Dan itulah bermulanya Abdullah Ahmad Badawi mengambil keputusan menyelinap keluar negara bersama kesemua keluarganya.Mereka menjangka bahawa artikel 8 Julai itu bukan suatu kebetulan tetapi suatu pertanda bahawa Agong mungkin bertindak dalam bidang kuasanya dibawah Perlembagaan Persekutuan Malaysia dan menggantikannya dengan seseorang yang lebih bagus. Perdana Menteri kemudiannya mengarahkan KPN dan Pengarah Cawangan Khas ke Australia untuk mendapatkan maklum balas perihal samada dia dalam bahaya disingkirkan.

Terdahulu, Abdullah telah mengisytiharkan kontrak jawatan KPN dilanjutkan melepasi 13 September 2007 bilamana dia sepatutnya bersara. Abdullah telah menerima satu tamparan hebat kelmarin sewaktu persidangan Majlis Raja-Raja apabila Raja-Raja menolak ‘perlanjutan’ jawatan KPN atas dasar bahawa mereka tidak di maklumkan terlebih dahulu mengenainya. Itu merupakan mesej keras Raja-Raja kepada Abdullah bahawa mereka tidak gembira dengan cara dia mentadbir negara.

Abdullah khuatir bahawa Malaysia Today memainkan peranan ‘menghasut’ Raja-Raja untuk melucutnya. Mereka kemudiannya duduk dan lahirlah satu rancangan supaya Raja-Raja bertindak terhadap Malaysia Today dengan menuduh Malaysia Today mengaibkan Agong dan Islam. Mereka berharap dengan berbuat begini , Raja-Raja akan murka kepada Malaysia Today dan terhutang budi kepada Abdullah kerana menempatkan Raja Petra kedalam penjara dan dalam proses yang sama menjaga dan mempertahankan imej dan kehormatan Raja-Raja. Ringkasnya, Abdullah mahu Raja-Raja supaya berfikir bahawa Malaysia Today adalah musuh sedangkan Perdana Menteri dan keluarganya dapat meneruskan kehidupan gembira sepanjang masa sebagai the First Family of Malaysia - Keluarga Pertama Malaysia.

Abdullah dijangka pulang pada 27 Julai 2007. Menurut pejabatnya , dia mungkin menunda kepulangannya hingga ke minggu pertama Ogos . Abdullah berharap apabila kepulangannya pada 27 Julai 2007, Raja Petra telah selamat di humban disebalik dinding tinggi penjara Sungai Buluh dan dia memohon berkenan kebawah Duli Yang di Pertuan Agong untuk mengadap dan menyatakan bagaimana dia telah mempertahankan imej dan kehormatan Agong dengan menghukum Raja Petra diatas jenayah mencemar duli Agong dan Islam.

Tetapi mereka telah menghantar seorang yang tolol / bengap untuk melaksanakan kerja mmenghapuskan Raja Petra. Bekas Menteri Besar dengan dua Muhammad pada namanya ini mengkucar kacirkan tugas ini.Abdullah sekarang perlu memikirkan semula strateji nya juga berkenaan tarikh kepulangannya. Adakah dia akan masih berjalan di Gerbang Kuasa atau dia akan terus tinggal di Australia dan memohon staus PR ? Ya, kita hidup dalam masa yang menarik . Seorang Datuk tertentu dari kem Abdullah menalipon saya malam tadi dan saya beritahu Datuk ini supaya menyatakan kepada bossnya bahawa Raja Petra bersungguh-sungguh untuk mmemusnahkan Abdullah Ahmad Badawi dan mempastikan bahawa saki baki tentang nya (Abdullah) adalah satu longgokan habuk. Seorang bapa saudara Agong menalipon saya dua malam yang lalu dan berkata :

“Bodoh betul Mat Taib!”

Pusingan Pertama : Raja Petra. Tetapi adakah saya juga kan memenangi pusingan ke-2? Saya tidak tahu lagi. Kita kena tunggu dan lihat. Masa pastinya akan menyatakan . Tetapi apa yang saya tahu, ini adalah pertarungan hingga mati dan saya sesungguhnya tidak peduli samada saya yang terkorban.



“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”




Sekian, wassalam. Terima kasih.

No comments: