DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, July 28, 2007

MUHAMMAD MUHD.TAIB : ENGKAU PENGKIANAT BANGSA

Oleh : Tun Telanai
Assalamu'alaikum wm.wrt,


Dalam artikel saya yang disiarkan pada 24 Julai 2007 lalu di bawah tajuk : " MUHAMAD MUHD.TAIB SEORANG MUNAFIK ?" Saya menjelaskan bahawa engkau wahai! Mumammad Muhd.Taib seorang manusia munafik kerana ketika rakyat bagi engkau amanah, engkau mengadaikan amanah yang diberikan itu untuk kepentingan peribadi dan keluarga engkau. Kini, engkau cuba pula menjadi hero kepada bangsa yang pernah engkau dikianati dulu. Manusia apa engkau ini. Manusia seperti engkau sepatutnya berundur terus daripada politik arus perdana. Engkau sepatutnya berada di luar gelanggang, bukan dalam gelanggang.

Tubuh badan engkau masih lagi berbau hanyir penuh najis rasuah [komisen yang engkau terima], engkau melakukan banyak penyelewengan dan menggunakan kuasa untuk mencari kekayaan peribadi dan keluarga engkau. Engkau membuka peluang seluas-luasnya kepada mereka untuk mencuri duit rakyat. Engkau berjuang bukan untuk kepentingan ra
kyat terbanyak.

Muhammad dosa engkau perbuat dahulu itu tidak akan diampun oleh Allah, selagi rakyat yang engkau kianati dulu [makan harta rakyat] tidak memberikan engkau keizinan [maaf]. Dosa dengan Allah, senang, hanya memerlukan engkau memohon ampun kepadaNya dan bertaubat nasuha yang engkau tidak akan mengulangi lagi perkara yang keji itu [merembat harta rakyat tanpa izin mereka terlebih dahulu].

Muhammad, engkau dan adik-beradik engkau menjadi kaya raya hasil engkau menyalahgunakan kuasa dan kedudukan beliau sebagai Menteri Besar Selangor, yang merupakan sebuah negeri termaju di Malaysia. Ini terbukti apabila engkau tertangkap di Brisbine Australia. Dalam briefcase yang engkau bawa itu mengandungi berjuta ringgit. Di mana duit sebanyak itu engkau dapat?

Engkau bukan keturunan kaya-raya, hanya rakyat biasa, tetapi engkau bertindak menggunakan kuasa yang ada memfaraidkan harta kepunyaan rakyat kepada adik-beradik dan kroni-kroni engkau. Muhammad, engkau ketika berkuasa dulu menepikan sebahagian besar rakyat yang miskin papa-kedana yang tinggal di rumah-rumah setinggan semacam reban ayam. Kebanyakan mereka ini adalah ahli dan penyokong UMNO. Mereka yang miskin dan daif seperti ini mudah bagi engkau dan UMNO mengukir berbagai janji manis [setiap kali tibanya pilihanraya], tetapi semua itu dusta. Engkau hanya hendak dapatkan undid an kuasa. Dengan kuasa engkau boleh berbuat apa sahaja yang engkau mahu.

Kasihan mereka Muhammad, berulang-kali mereka ditipu dan diperdayakan bagaikan seekor lembu dicucuk hidungnya. Semenjak Negara mencapai kemerdekaan sampailah ke-50 tahun Negara merdeka, nasib mereka tidak terbela. Malah nasib mereka semakin buruk. Di zaman Khir Toyo memerintah, banyak rumah-rumah setinggan ini dibakar, dirobohkan dan pendudukanya dihalau macam kucing kurap.

Kerajaan Selangor yang pernah engkau perintah dulu, mengejar matlamatnya untuk mencapai negeri maju dalam tahun 2010, para setinggan dijadikan mangsanya. Program meng’SIFAR’kan setinggan mendatangkan malapetaka yang amat dashat. Mereka hilang tempat tinggal untuk berteduh dari hujan dan panas, hilang sekeping tanah seluas sekangkang kera tanpa diberi pampasan yang sewajarnya dan menyediakan kemudahan perumahan yang sesuai. Mereka hilang segala-segalanya demi untuk memberi laluan kepada tokok-tokoh korperat dan agensi-agensi tertentu yang rapat dengan kerajaan negeri untuk membangunkan kawasan tersebut dengan nilai hartanah bernila jutaan ringgit yang dimimpi oleh para setinggan ini. Mereka tidak seperti engkau adik-beradik dan kroni-kroni engkau yang memiliki banyak harta di luar negeri.

Di mana engkau, wahai! Muhmmad Muhd.Taib ketika itu [ketika berkuasa] dan kini engkau hendak bangkit kembali dengan misi untuk mempejuangkan nasib bangsa Melayu yang dikatakan masih lemah dalam berbagai sector. Kenapa engkau, Muhammad Muhd.Taib membiarkan Khir Toyo meratah semahu-mahunya keringat rakyat atas kebodohan para setinggan yang tidak mahu sedarkan diri itu. Masih menyokong setia kepada parti engkau yang kurop itu. Mereka telah dibutakan oleh jentera-jentera propaganda media massa milik puak engkau.

Kisah kemewahan engkau, wahai! Muhammad bukan dogengan atau fitnah. Banyak bukti-bukti yang boleh dikemukakan. Sejarah telah merakamkan kebijatan perangai engkau wahai! Muhammad Muhd.Taib. Kini, engkau, Muhammad adalah musuh kepada rakyat Selangor dan musuh nombor satu rakyat Malaysia, kecuali rakyat yang boleh dibeli dan wang-ringgit yang tidak ada maruah diri seperti engkau dan para pemimpin didalam puak engkau yang tidak tahu malu. Engkau boleh diumpamakan sebagai barangan buangan, yang diambil semula dan dikitar semula.Hairan. Kami rakyat Malaysia amat hairan kenapa Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri mengutip engkau semula diangkat menjadi seorang senator dan Ketua Penerangan UMNO. Apa yang engkau hendak terangkan kepada rakyat jelata.

Engkau tidak boleh bercakap tentang tulus, ikhlas, amanah, jujur, bersih dan sebagainya yang muluk-muluk kerana engkau sendiri seperti ketam yang mahu mengajar anaknya berjalan betul.

Wahai! Muhammad Muhd.Taib-engkau memiliki :

Kekayaan Peribadi, menyalahgunaan kuasa dan kedudukan

1. Kemewahan yang dimilikinya dan adik-beradiknya luar biasa. Tidak mungkin [tidak masuk aqal] adik-beradiknya kaya-raya tanpa beliau yang membantu menganugerahkan berbagai projek kerana beliau ketua eksekutif kerajaan negeri. Baca tulisan saya seterusnya :

Rujuk : http://marhaen.ngepeng.com/mar_b_tun_telanai59.html

2. Menyalahgunakan kuasa dan kedudukan betapa hapraknya engkau wahai! Muhammad Muhd.Taib. Baca artikel seluruhnya :
[Rujuk :
http://malaysia-today.net/blog2006/guests.php?itemid=6723]

Wahai! Muhammad Muhd.Taib-engkau cuba membela Raja-raja Melayu, tetapi yang berlaku sebaliknya. Engkau tembak peluru kapor. Tersalah tembak.Engkau pembohong. Sebenarnya engkau dan puak-puak engkau hendak hapuskan Malaysia Today bersama-sama dengan Raja Petra Kamaruddin yang banyak mendedahkan keburukan perangai rasuah puak-puak engkau. Kalau boleh engkau dan puak-puak haprak engkau hendak menjadi semua saluran maklumat di muka bumi ini engkau dan puak-puak engkau hendak kawal supaya menyokong para pemimpin engkau membuta-tuli. Macam engkau dan pencacai-pencacai lainnya yang buta dan pekak. Lihat apa yang engkau dan puak-puak engkau buat:

Serangan terhadap Raja-raja Melayu

1. Dikaca mata engkau dan UMNO menganggp Raja-raja Melayu tidaK relevan lagi di zaman serba moden ini. Engkau mungkin berpendapat bahawa para pemimpin UMNO yang perlu diberi taat-kesetian tanpa berbelah-bagi kerana ianya diplih oleh rakyat. Ajaran demokrasi mengatakan bahawa rakyat yang berkuasa menurun dan menaikkan pemimpin.

Oleh itu, pada tahun 1983 dan 1993 dalam menghadapi krisis Perlembagaan, UMNO dan engkau sendiri memperkenalkan budaya tidak menghormati Raja-raja Melayu. Apa yang engkau, Shahidan Kassim dan puak-puak dalam UMNO tidak kata kepada Raja-raja Melayu. Semuanya disembur terbit daripada mulut-mulut puak-puak engkau mencaci dan menghina Raja-Raja Melayu dan engkau dan pak-puak engkau menghasut rakyat supaya membenci Raja-raja. Engkau dan puak-puak engkau menjelajah seluruh Negara dalam kempen ‘SEMARAK’ menentang Raja-raja dan mengajak rakyat bersama-sama engkau dan para pemimpin parti engkau yang maha haprak, sesat lagi menyesatkan. Kalau bukan kerana engkau parti yang berkuasa sudah lama engkau dan puak-puak engkau disumbat dalam kem Kemunting.

Parti-parti dan NGO lain tidak boleh berbuat apa yang engkau dan puak-puak engkau buat. Itulah dinamakan demokrasi ‘kepala otak’ engkau wahai! Muhammad Muhd Taib. Mereka pasti dikenakan tindakan undang-undang di bawah Akta Hasutan atau OSA seperti yang engkau mahukan atau lain-lain akta draconian yang digunapakai untuk melindungi kerja-kerja jahat engkau dan puak-puak engkau. Engkau dan UMNO yang berkuasa sahaja berani bertindak menentang Raja-raja kerana UMNO memiliki kuasa, UMNO ada imuniti dan kebal tidak lut dengan undang-undang yang ada. Melalui kuasa, UMNO boleh berbuat apa sahaja yang ia mahu. UMNO boleh mengelakkan dari dikenakan sebarang tindakan. itulah keistemewan yang ada pada UMNO wahai! Muhammad Muhd.Taib bangsat.

2. Lihat ucapan Haji Zainal Abidin Sakom di Perhimpunan Agung UMNO pada 10hb Nov 1991, beliau telah menyerahkan Resolusi Empat perkara, UMNO Selangor yang dipengerusikan oleh Tan Sri Mohamad Bin Mohd Taib yang juga Menteri Besar Selangor.Resolusi empat perkara yang dikemukakan oleh UMNO Selangor kepada Perhimpunan Agung UMNO ialah:

i . Menubuhkan satu jawatankuasa untuk menyiasat dan menyenaraikan semua harta, tanah dan projek yang telah diluluskan kepada raja secara langsung atau melalui "Kapitan China"

ii. Meminta Presiden UMNO supaya bertindak tegas atau memecat mana-mana ahli Exco atau wakil rakyat yang hipokrit dan bermuka-muka - yang terlibat menghasut raja-raja untuk kepentingan diri sendiri.

iii. Meminda perlembagaan 1957 supaya kuasa mutlak melantik Menteri Besar, ahli mesyuarat kerajaan negeri (exco), setiausaha kerajaan , penasihat undang-undang dan pegawai kewangan negeri adalah bidang kuasa pucuk pimpinan parti yang memerintah.
iv. Supaya Perhimpunan Agung UMNO memberi mandat penuh kepada Dato Sri Dr Mahathir dalam menghadapi dan mengatasi isu raja ini secara umumnya sama ada menerusi pindaan pelembagaan dan segala langkah yang perlu. Untuk menjelaskan selanjutnya sila baca artikel ini keseluruhannya

[Rujuk :http://sangkelembai2006.blogspot.com/2007/07/tidak-salah-tegur-raja-ghafar.html]

3. Engkau dan team engkau hendak tembak musang, tetapi bodoh, banggang, buta dan pekak tak kenal musang. Baca artikel ini untuk lihat golongan IBLIS ini bekerja.
[Rujuk : http://malaysia-today.net/blog2006/index.php?itemid=6776]

Kesimpulannya : Engkau dan puak-puak dari golongan sepsis engkaulah yang mengkianati bangsa dan agama, tetapi dengan kuasa engkau dan puak-puak engkau dapat mengubah persepsi orang ramai yang menyatakan engkau dan puak-puak engakau selamanya betul, orang lain semuanya salah. Pasukan polis telah dijadikan alat untuk survival parti engkau wahai! Muhammad MuhdTaib

“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

Sekian, wassalam. Terima kasih.

No comments: