DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, May 3, 2013

TIDAK SIAPA YANG SUDI BACA UTUSAN-HANYA ORANG SEPARUH MASAK SAJA YANG SUDI BACA



KUALA LUMPUR: Buat pertama kalinya dalam sejarah,  Harakahdaily sebagai portal berita dan juga lidah rasmi PAS berjaya memotong dua laman berita perdana iaitu Thestar.com.my dan Utusan.com.my.

Laporan ini dikeluarkan oleh pencerap ranking laman web seluruh dunia, Alexa.com.



Ketua Pengarang Harakahdaily, Zulkifli Sulong dalam satu kenyataan media berkata, pencapaian terbaru Harakahdaily ini menunjukkan betapa rakyat Malaysia sangat dahagakan maklumat seimbang selepas hanya disuap dengan maklumat sebelah pihak oleh media arus perdana.

"Ianya juga lambang sokongan rakyat kepada pemilik laman ini iaitu PAS dan rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat.

"ini juga hasil kerja keras semua keluarga Harakahdaily khasnya wartawan dan pasukan IT kami," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Menurut Zulkifli, selama ini, laman The Star (yang dimiliki MCA) dan Utusan (yang dimiliki Umno) adalah dua laman web berita yang sangat popular.

Kedua-duanya hanya berada dua anak tangga di belakang laman web berita yang paling popular di Malaysia iaitu Malaysiakini.com.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada para pembaca yang telah memberi kepercayaan kepada Harakahdaily. Komitmen kami untuk terus memberi maklumat kepada rakyat Malaysia," katanya.

Media milik PAS versi cetak iaitu Harakah pula pernah mencapai kedudukan sebegini pada pilihan raya 1999 lalu.

Ketika itu cetakan Harakah adalah 350,000 naskah purata dan 380,000 naskah menjelang hari pengundian dalam pilihan raya 1999 lalu.

Kesan dari populariti akhbar ini, PAS berjaya mendapat dua negeri dalam pilihan raya itu (Kelantan dan Terengganu) di samping berjaya menghantar 28 pemimpinnya ke Parlimen.

Presiden PAS, Datuk Fadzil Mohd Noor kemudiannya dilantik sebagai Ketua Pembangkang selepas pilihan raya tersebut.

"Kini mood dan suasana itu berulang kembali. Menjelang 5 Mei 2013, kami di Harakahdaily yakin Pakatan Rakyat mempunyai jalan yang sangat cerah untuk ke Putrajaya," katanya.

No comments: