DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, May 4, 2013

ANDAIKATA BN MENANG LAGI ESOK.......



Esok hari pembuangan undi, dua gabungan parti terbesar akan mencorakkan masa depan negara. Angin perubahan melanda kencang dan dalam masa yang sama gelombang biru yang membawa hantu-hantu juga turut semakin membesar.

Andaikata BN menang esok, ada dua kemungkinan sama ada menang dengan bersih di atas padang persaingan yang seimbang atau menang secara kotor di atas padang pertandingan yang tidak sama rata. Antara dua kemungkinan ini mana satu yang menjadi kemungkinan besar?

Kalau BN menang dengan bersih, bermakna sokongan rakyat masih besar kepada BN. Rakyat masih bersetuju dengan dasar penipun BN sedangkan dalam PRU 12 yang lalu menolakkan rakyat sudah ternyata mencapai hampir 50%. Apakah terdapat perubahan besar kepada dasar kerajaan sejak PRU 12? Kalau hanya dengan dasar transformasi yang dilaung laungkan tanpa melibatkan perubahan besar dalam dasar penetapan harga minyak, dasar pendidikan tinggi dan lain lain dasar yang penting kepada rakyat maka sebenarnya tiada perubahan yang dilakukan kerajaan.

Sebaliknya tuntutan untuk pilihanraya bersih langsung tidak dihiraukan malah sehingga hari ini, BN terus degil dengan dasar menipu rakyatnya. Maknanya, Untuk BN menang dengan bersih hampir tidak ada, jadi kalau BN menang, ianya menang kerana menipu.

Macam biasa, BN menggunakan SPR untuk menipu, tidak terkecuali kali ini, sudah terlalu lama SPR dibiarkan melakukan sewenang wenangnya, sudah terlalu lama SPR dibiarkan memindahan pengundi ke mana mana kawasan yang dikehendakinya, sudah terlalu lama SPR dibiarkan memanupulasikan undi pos dan sudah terlalu lama SPR dibiarkan melakukan penipuan untuk memenangkan BN.

Rakyat tak akan percaya BN menang  tanpa menipu sedangkan penipuan sudahpun bermula sebelum hari mengundi lagi. Kali ini mungkin rakyat tidak akan dapat menerima penipuan BN yang membolehkan BN terus menang dan berkuasa kepada harta negara kerana BN menang kerana menipu dengan terang terangan.

No comments: