DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, April 6, 2013

PEMANTAU PRU KE-13-NAJIB TELAH MELANGGAR AKTA KESALAHAN PILIHANRAYA-SELEPAS INI BANYAK LAGI KES-KES PENYALAHGUNAAN KUASA AKAN DILKUKANNYA SEBAB ITULAH NAJIB TAKUY UNTUK MEMBENARKAN PEMANTAU LUAR NEGARA DATANG-MUSNAHKAN NAJIB-MUSNAHKAN UMNO-RAKYAT HIDUP LEBIH AMAN DAN SEJAHTERA



Transformasi Lucu : PR 10 Minit, Umno-BN Siaran Langsung
By

– April 6, 2013


SHAH ALAM 6 APRIL : Ketika Pakatan Rakyat (PR) bertungkus lumus menjelajah ke seluruh negara bagi membentangkan manifesto pilihan raya kepada rakyat, Umno-BN mendapat laluan mudah apabila manifestonya disiarkan secara langsung oleh media milik kerajaan dan media arus perdana.


Senario ini agak melucukan ketika pernilaian dibuat terhadap janji transformasi media massa yang sering dilaungkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

“Agak lucu apabila dia (Umno-BN) tawarkan 10 minit kepada Pakatan Rakyat untuk bentangkan manifesto (secara rakaman),” begitu kata bekas Ahli Parlimen Sungai Petani, Datuk Johari Abdul kepada TV Selangor hari ini berhubung perkara itu.

Majlis pelancaran manifesto BN untuk PRU13 oleh Najib di Stadium Bukit Jalil malam ini dalam satu majlis khas akan disiarkan secara langsung oleh media perdana di negara ini.

Johari turut mempersoalkan siaran langsung tersebut kerana kerajaan yang wujud ketika ini adalah kerajaan sementara di mana Umno-BN sebagai pentadbir tidak boleh menggunakan agensi atau jentera kerajaan bagi kerja parti.

“Saya ingin bertanya sama ada Umno-BN membayar atau tidak kepada RTM kerana menggunakan fasiliti kerajaan. Secara undang-undang, dia (Umno-BN) tidak boleh menggunakannya untuk tujuan kerja-kerja parti,” ujarnya.

Johari mendakwa, Umno-BN melakukan perubahan terhadap manifestonya yang diyakini telah disiapkan awal tetapi ditarik semula apabila PR melancarkan manifesto lebih awal.

Sebagai contoh, katanya, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) tidak pernah didebatkan di dalam Parlimen sama ada bagi bajet 2010, 2011 atau 2012.

“Bila PR menyediakan Buku Jingga pada 2010 yang didalamnya jelas menyatakan bantuan RM1,000 setahun kepada rakyat khususnya berpendapatan rendah maka Umno-BN lantas melancarkan BR1M walaupun tiada bajet diluluskan oleh Parlimen.

“Ini menunjukkan Umno-BN ketandusan idea. Dia cuma akan buat ‘adjustment’ terhadap apa yang dia ada dan mengikut apa dicadangkan PR. Bagi saya, Umno-BN tidak menpunyai ‘originality’ tetapi ‘copycat’,” katanya-TVS

No comments: