DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, January 1, 2013

KENAPA ‘BABI’ INI DIBIARKAN MENYEPI DIRI TIDAK MENJAWAB TUDUHAN DEEPAK JAIKISHAN MELALUI RTM DAN TV3-RAKYAT HENDAK TAHU KEDUDUKAN SEBENAR



PAS tawar ruang Najib dan Rosmah jawab Deepak

KUALA LUMPUR: Memandangkan tiada media perdana yang berani menjawab apa-apa mengenai dakwaan ahli perniagaan Deepak Jaikishan, hari ini PAS menawarkan ruang di Harakahdaily dan TVPAS untuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor untuk menjawab segala dakwaan yang dibangkitkan.


“Oleh kerana Deepak melakukan dakwaan di media alternatif, termasuk Harakahdaily dan TVPAS, maka kita kini menawar ruang yang sama untuk Perdana Menteri dan isterinya untuk menjawab segala yang dibangkitkan oleh Deepak,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini.

Tuan Ibrahim berkata keadilan harus diberi kepada Najib dan Rosmah untuk membalas dakwaan yang dibuat Deepak dalam ruang yang sama, supaya pembaca yang sama mendapat penjelasan yang sewajarnya.

Isu yang dibangkitkan Deepak, katanya, mempunyai impak besar terhadap imej negara di kaca mata dunia.

(Deepak membuat pelbagai dakwaan terhadap Najib dan Rosmah melalui TVPAS)

“Bahkan, dalam Umno sendiri, isu ini sebenarnya menyengat. Takkan Umno rela Presiden mereka dituduh macam-macam tanpa sebarang jawapan.

"Harakahdaily dan TVPAS sedia menawarkan ruang untuk Najib dan isterinya menjawab – interview boleh dilakukan secara live dan rakaman tersebut akan diuploadkan ke pawagam awam YouTube supaya penjelasan mereka boleh sampai ke seluruh pelusuk dunia,” kata Tuan Ibrahim lagi.

Pesuruhjaya PAS Pahang itu turut berkata berdiam diri dalam dakwaan berat yang dilemparkan oleh Deepak adalah sangat merugikan bagi Najib kerana PRU13 sedang menjelang tiba.

“Sekarang buku Deepak mula diedarkan… jangan ingat disebabkan media perdana tidak lapor, rakyat tidak mengambil tahu dakwaan Deepak.

"Diharap Najib dan isterinya mengambil peluang ini untuk membuat penjelasan kepada seluruh rakyat Malaysia mengenai penglibatannya dalam dakwaan Deepak,” tambah beliau lagi.

Kata Tuan Ibrahim, Harakahdaily dan TVPAS akan mengikut masa yang ditetapkan Najib dan Rosmah dalam menentukan waktu mereka sedia ditemuramah, malah kedua-dua organ parti sudi menjadi orang tengah untuk Najib dan Rosmah bersemuka dengan Deepak secara live untuk menamatkan isu-isu pertelingkahan antara mereka demi kebaikan negara.

Baca juga artikel :

Buku yang dikaitkan dengan Deepak mula beredar

Amanat Haji Hadi: Kenapa Baru Sekarang?

Jakim jangan melatah lah!

1 comment:

Anonymous said...

BABI tu nama lain Bapak Anuar Bin Ibrahim