DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, January 19, 2013

20 HARI LAGI NAJIB KENA BUBAR PARLIMEN



Oleh: MOHDNOORAWANG (tranungkite.net)

"Walaupun tarikh pilihanraya umum di Malaysia menjadi teka teki dan hak peribadi setiap perdana menteri Hakikatnya parlimen wajib dibubarkan dalam tempuh yang terdekat. Negeri Johor tempuh akhir DUN BN/UMNO berkuasa sekitar 12/3/2013.

Untuk rekod tempuh kerajaan korup BN/UMNO akan tamat atau terbubar 28/4/2013. Suruhanjya Pilihanraya Malaysia (SPR) telah bersedia untuk menipu rakyat Malaysia dalam setiap pilihanraya umum. Ahmad Mazlan ketua penerangan UMNO/BN telah mengarahkan membuka/mengerakkan  semua kawasan peti undi dan cawangan UMNO melalui pengerusi JKKK yang mendapat gaji bulanan RM800.00.
Bersiapsiagalah semua parti-parti yang bertanding, PRU13 bakal diadakan sekitar bulan awal March 2013 sebelum tempuh DUN negeri Johor terbubar dengan sendirinya  pada pertengahan March 2013.
Dari kaca mata bebas UMNO/BN masih ada peluang berkuasa semula selepas PRU13.  BN/UMNO yang penipu dan korup hanya menang dengan majoriti yang paling tipis dalam sejarah Malaysia.
BN/UMNO yang jahat dan penipu menang dengan mudah majoti mudah sekitar 115 hingga 120 kerusi parlimen. Jangkaan ini dibuat berdasakan daftar pemilih 2013 masih lagi tidak bersih dan SPR masih lagi menjadi cawangan UMNO.
Terbukti SPR adalah watak utama dalam memberi kemenangan kepada UMNO/BN dalam seriap pilihanraya umum di Malaysia. *****uh dan bukti terkini ialah di Sabah.
Suruhanjaya penyiasatan diraja (RCI) yang sedang bersidang sekarang dalam mencari bukti penyelewenagan kad pengenalan dan kewarganegraaan Malaysia.
Dalam RCI tersebut salah seorang dari pegawai JPN cawangn Sabah memberi tahu kepada RCI , Pihak SPR mengarahkan memberi dan mengeluar kad pengenalan kepada pendatang asing bagi tujuan untuk didaftar dalan buku mengundi SPR.
Pakatan Rakyat dan semua rakyat Malaysia yang mahu perubahan dan mahu meruntuhkan kerajaan BN/UMNO yang jahat menghadapi KESUKARAN YANG TERAKHIR.
SPR sehingga kini belum lagi bersih dan adil. Malang daftar mengundi masih lagi kotor dan penipu. SPR adalah tangan tangan jahat yang bertopengkan syiatan yang dikenali.
PRU13 UMNO/BN bergantung harap pada SPR sebagai cawangan UMNO nombor wahid.
Selagi daftar pengundi dan SPR menjadi kuda dan anjing kerajaan BN/UMNO selagi itu rakyat dan pakatan rakyat atau parti parti pembangkang di Malayia sukar menang dan berkuasa.
Saya cukup setuju pandangan yang dilontarkan oleh pejuang reformasi suadara Hisamuddin Rais, Halangan yang terakhir ialah SPR, Jika daftar pemilih tidak bersih sepenuhnya dan SPR masih lagi menjadi cawangan UMNO  kita menghadapi kesukaran dan rintangan untuk menang PRU13.

No comments: