DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, December 4, 2012

MALUNYA AKU BER’PM’ SEORANG PONDAN-DAYUS DAN PENAKUT



Mahathir bermati-matian menyokong Najib (bukanlah betul-betul ikhlas dan sayangkan UMNO) kerana dia tahu kalau dia tak turut serta kempen untuk Najib dan UMNO/BN silap-silap harap bulan (bukan silap lagi dah) PR menang dan Anwar jadi PM Malaysia ke-7, mampuslah dia dan anak-anaknya. Ke mana dia lari? Ke lubang kuburlsh jawabnya.


Najib Tak Ada Pengaruh!! kata DSAI
Najib merasa perlu 'ambil hati' Dr M, kata Anwar

Perdana Menteri yang juga Presiden Umno, Datuk Seri Najib Abdul Razak menyebut nama Tun Dr Mahathir Mohamad semasa perhimpunan agung Umno kerana beliau "tidak mempunyai pengaruh" untuk menguatkuasakan pandangannya sendiri, dakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar berkata, bekas perdana menteri Dr Mahathir (kiri dalam gambar) "masih memanggil pemimpin parti dan memberi mereka arahan".

"Saya tidak fikir dia (Najib, kanan dalam foto) mempunyai keberanian untuk menangani keadaan, jadi dia akan perlu ambil hati (Dr Mahathir)," katanya.
"Dia tidak mempunyai pengaruh untuk menguatkuasakan dasar atau pandangannya sendiri," katanya Anwar dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR hari ini.

Najib, dalam ucapan penggulungannya di perhimpunan agung Umno Sabtu lepas, mengisytiharkan bahawa Dr Mahathir bersedia menyokong calon pilihan raya pilihannya walaupun jika dia (Mahathir) tidak sukakan mereka.

Najib juga memberitahu perwakilan bahawa Dr Mahathir secara sukarela bertemu dengan pemimpin akar umbi Umno untuk meraih sokongan untuk parti itu menjelang pilihan raya umum akan datang, walaupun tanpa diminta untuk berbuat demikian.

Anwar menambah: "Kita tahu hakikatnya bahawa Dr Mahathir secara sendiri telah memanggil pemimpin Umno dan pemimpin negeri.

"(Beliau telah) merayu sokongan mereka dan malah memberi mereka cadangan - jika mereka tidak puas hati ... menang pilihan raya dahulu dan jatuhkan pemimpin selepas pilihan raya."

Beliau mendakwa hampir semua pemimpin Umno negeri telah dimaklumkan mengenainya dan ketua pembangkang itu mengkritik Najib kerana didakwanya tidak mampu bertindak tegas.

"Najib telah memaparkan keberanian yang sangat sedikit sebagai seorang pemimpin. Dia tidak mampu menangani (dengan tegas) terhadap (ketua Wanita Umno Datuk Seri) Shahrizat (Abdul Jalil, yang keluarganya terlibat dalam skandal National Feedlot Corporation), jadi saya tidak boleh bayangkan bagaimana dia mampu berurusan dengan Dr Mahathir," katanya.

Sumber : MalaysiaKini

No comments: