DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Thursday, November 18, 2010

INI PEMIMPIN UMNO MEMBELA BANGSA DAN AGAMA

Mohd Khir Toyo bekas MB Selangor telah membayar cukai pintu yang tertunggak senayak RM11,000 kepada Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), setelah diberikan notis untuk menyelesaikan cukai taksiran banglo mewahnya yang dianggarkan bernilai jutaan RM24 juta ringgit di Shah Alam, tetapi khir kata rumahnya bernilai 3.5 juta ringgit sahaja.


Seterusnya ikut kisah Khir di
sini


Dalam pada itu Mahathir turut memberi
komen atas kemewahan dan kekayaan yang dimiliki oleh Khir Toyo. Khir Toyo amat cekap mencipta kekayaan tidak sampai satu dekad memerintah beliau dapat mengumpul kekayan melimpah ruah. Berbanding dengan Nik Aziz yang memerintah 20 tahun, masih tetap dengan rumah kayu beratap zing lamanya. Nik Aziz tidak cekap dan tidak secerdik Khir Toyo untuk membaham harta rakyat semahu-mahunya ketika berkuasa.


Aduan sudah dibuat kepada SPRM untuk menyiasat kekayaan luar biasa Khir ini, tetapi sebagaimana yang kita semua maklumi bukan menjadi agenda utama SPRM untuk menyiasat Khir dan para pemimpin UMNO lain-lainnya. Tumpuan SPRM hanya untuk para pemimpin Pakatan Rakyat, orang lain (pemimpin UMNO dan BN) dibiarkan walaupun aduan rasmi berserta bukti disertakan kerana ia tidak anggap rasuah. Kalau pimpinan Pakatan dianggap rasuah hatta member zakat-fitra kepada orang ramai (yang berhak), memadai berita tersiar di media tanpa menunggu aduan rasmi dibuat, masing-masing berebut-berebut untuk menyiasat tanpa mengira waktu dan hari. Itulah keadilan namanya.


Pemimpin jenis ini amat sesuai untuk orang Melayu yang buta mata hati. Jadi lembu pawah UMNO.

Lihat ini adalah kediaman mewah rakyat marhain :


"UMNO TIADA, RAKYAT LEBIH SEJAHTERA"

No comments: