DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, July 14, 2010

HARAM BAGI PAS BERKERJASAMA DENGAN UMNO

Oleh : Tun Telanai


Isu kerjasama PAS-UMNO, tenggelam-timbul. Sekejab ada, sekejab tidak. Walau bagaimana, kami sebagai ahli bawahan PAS masih berpegang ikrar yang di buat oleh Presiden parti di dua muktamar, iaitu di Ipoh, Perak pada tahun 2008 dan
terbaru di Kota Bharu, Kelantan pada bulan Jun lalu bahawa PAS tidak akan kerjasama dengan UMNO dan PAS telah pun menutup pintu untuk tujuan tersebut. Jadi, kerjasama PAS-UMNO sudah tidak wujud lagi.


Isu ini ditimbulkan semua oleh media yang menjadi pencacai dan barua UMNO adalah untuk menarik semula sokongan orang Melayu kepada UMNO. Perlu diingat bahawa berkawan dengan UMNO, lebih baik berkawan dengan BABI. Sifat yang ada pada syaitan lebih mulia daripada sifat yang ada pada keperibadian UMNO.


Ditangan UMNO penuh berlumuran darah kezaliman dan penindasan terhadap PAS seperti peristewa pembunuhan beramai-ramai di Memali dan peristewa berdarah di Lubuk Mermau. Oleh itu, kenyataan Naib Presiden PAS,
Mahfuz Omar menegur UMNO supaya tidak lagi membangkitkan kerjasama PAS-UMNO demi survivalnya. Itu semuanya adalah helah dan kelentongan UMNO kononnya untuk perpaduan Melayu dan Islam bagi mengelirukan rakyat khususnya orang Melayu-Islam.


Seperti yang dikatakan di atas, media massa milik UMNO yang membesarkan isu ini sekarang hanyalah merupakan
tipu muslihat UMNO untuk melihat Pakatan Rakyat hancur dan peneraju utamanya, iatu Anwar Ibrahim musnah. Sebagaimana yang kita semua sedia maklum bahawa Anwar Ibrahim adalah musuh utama UMNO. Oleh itu, Anwar mesti dimusnah apa cara sekali pun, sebelum Anwar bersama PAS dan DAP dalam Pakatan Rakyat benar-benar dapat menyakin rakyat bahawa UMNO adalah ibu segala 'kejahatan dan kezaliman'. Nasihat kita kepada UMNO celaka ini jangan pandai-pandai bermain sandiwara kerana PAS sudah lama tolak hasrat UMNO untuk berunding dengan PAS atas apa jua alasan.


Sungguh pun begitu, sekiranya PAS gatal sangat untuk mengadakan kerjasama dengan parti celaka ini, maka pengurusan tertinggi parti perlu mengadakan satu referendum yang melibatkan seluruh ahli yang berdaftar seluruh Negara. Bukan beberapa kerat manusia dalam PAS yang ada hak membuat keputusan. Sekiranya hasil referendum memberi jawapan ‘Ya’, maka bolehlah PAS ketika itu mengwujudkan kerjasama dengan UMNO. Kalau ‘Tidak”, PAS jangan sekali-kali pandai dan berani mengadakan kerjasama dengan syaitan ini.


Kami berikrar akan menentang hasrat PAS itu habis-habisan. Kedudukan sekarang, keahlian PAS telah mencapai jutaan ahli, 99% keahlian PAS menentang kerjasama dengan UMNO, hanya beberapa kerat yang bersetuju mengadakan kerjasama dengan UMNO. Ini adalah satu peringatan dan amaran keras terhadap kepimpinan tertinggi PAS.


“TOLAK UMNO, RAKYAT SEJAHTERA”

No comments: