DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, May 7, 2010

DI MANA PERKASA DAN DI MANA UMNO


Sultan Kelantan masih waras dan sedar. Namun, UMNO dengan jelas menghalang Sultan Kelantan terbang ke Singapura untuk mendapat rawatan lanjutan terhadap penyakit beliau.


Kalau Sultan Kelantan bukan Sultan pun, UMNO tiada hak menghalang Baginda mendapat rawatan yang dikehendaki. Kehendak Sultan Kelantan untuk terbang ke Singapura adalah kehendak Tuanku.


Mengapa UMNO derhaka pada titah Tuanku?

Jelas, ini suatu tindakan "Mengata Dulang Paku Serpih".

Konon berdemo menentang Zaid, tapi pada waktu yang sama melakukan derhaka terang-terang kepada kebawah Duli Tuanku Sultan Kelantan.Lagi satu yang saya hairan adalah di mana PERKASA?

Mengapa PERKASA diam apabila Raja Melayu terang-terang diperlakukan seperti sampah. Ku Anis terpaksa melarikan diri kerana dikasari pihak berkuasa milik UMNO.Inikah dia sikap parti yang mengaku memperjuangkan Melayu dan Hak Melayu?

Memperlakukan Raja Melayu seperti sampah.


Kedua-dua PERKASA dan UMNO adalah munafik. Konon kata berjuang Melayu, tapi boleh layan Raja Melayu seperti sampah.Kalau Sultan Kelantan UMNO boleh layan seperti sampah, apatah lagi Raja-Raja Melayu yang lain.Ada kawan saya kata UMNO seperti mahu menghalang Sultan Kelantan dari sembuh.

UMNO seperti mahu Tuanku Sultan Kelantan mangkat kerana tidak mendapat rawatan yang diperlukan Baginda. Saya rasa ada kemungkinan juga kerana beberapa cerita yang saya tak boleh dedahkan.


KOMEN :

Perkasa dan UMNO bolehlah diumpamakan atau diibaratkan seperti seekur 'babi' berwajahkan manusia. Sebab itu standard pemikiran, watak dan perangai mereka tidak ubah seperti babi juga. Haiwan babi ini yang anehnya bila ia berjalan, ia akan merempuh apa sahaja yang ada dihadapannya kerana ia tidak dapat melihat benda yang dekat dengan dengannya. Babi hanya dapat melihat benda yang jarak jauh daripadanya.

Serupalah dengan Perkasa dan UMNO. Mereka hanya menyalak yang apa yang ada di dalam hutan dan apa yang ada di atas di bukit atau di seberang lautan, mereka tidak nampak dan ambil pusing benda yang dekat atau hamir dengan mereka. Mereka sepatutnya sekali sekala selaklah apa yang ada dicelah kangkang mereka sendiri.Tenguklah benda itu........

Pepatah Melayu ada mengatakan : Kuman diseberang laut nampak, tetapi gajah di tepi hidung tidak nampak atau buat-buat tidak nampak.

Atau : Kera dihutan disusukan, anak didokongan mati kelaparan.

Begitulah sifat yang ada pada Perkasa dan UMNO

"UMNO MAMPUS, PASTI RAKYAT SEJAHTERA"
"SELAMATKAN RAKYAT DARIPADA KEZALIMAN UMNO"

2 comments:

Anonymous said...

Dulu Slogan "Undur Mahathir Negara Ok"

Mahathir dh xde lain lak..hahaha
Pastu ramai yg dulu anti-mahathir, kini sokong lak..

azman kamarul said...

Kalau nak tahu di mana perkasa dan di mana umno senang saja.....

Hantu jembalang....hantu itu perkasa jembalang itu umno