DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, April 5, 2010

SIAPAKAH PEMENANGNYA?

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz hari ini menyerahkan notis kepada speaker Dewan Rakyat untuk merujuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen.


ahli parlimen Batu Tian Chua hari ini menyerahkan notis kepada speaker untuk mengemukakan usul bagi mendesak kerajaan persekutuan menamatkan perkhidmatan Apco."Saya mohon mencadangkan bahawa parlimen Malaysia mendesak kerajaan segerakan membatal perjanjian Apco Worldwide Sdn Bhd dan menghentikan kerjasama sama sekali kerana ia mengancam keselamatan dan mencabuli kedaulatan negara," kata Tian dalam notis tersebut."

Penglibatan Apco secara tidak langsung dalam pentadbiran negara Malaysia ataupun penasihat kepada perdana menteri akan menggadaikan maruah kepada Zionis," tambahnya


Seterusnya baca
disini


Pendedahan Anwar Ibrahim di Parlimen mengenai penglibatan Israel melalui
APCO terhadap keselamatan Malaysia. Dasar APCO ialah un tuk mengisraelkan Malaysia.


KOMEN:


Kita sudah tahu pemenangnya. Modus operandinya amat mudah. Seluruh rakyat Malaysia sudah memahaminya. Itulah kaedah yang digunapakai semenjak dari dahulu lagi oleh UMNO untuk memusnahkan musuh politiknya.Tetapi apakan daya kita. Kita tidak ada kuasa dan kita menghadapi berbagai kekurangan. Yang penting tidak ada pembelaan terhadap orang yang dikenakan tindakan oleh pihak polis dan mahkamah. Keluarga mangsa akan jadi susah dan menderita.


Sebab itu rakyat kita menjadi lemah jiwa dan lemah semangat dan faktor kita senantiasa berada dalam zon selesa menyebabkan kita sukar untuk berpindah ke zon susah [perjuangan memerlukan ketahanan jiwa dan mental kerana ia bakal ditimpa dengan berbagai mala petaka], tidak seperti rakyat Thailand yang mudah digerakkan untuk berhimpun berdemontrasi yang dihadri berpuluh ribu orang mendesak PMnya letak jawatan dan mengadakan PR baru


Lagi pun, Malaysia mengamalkan ‘jungle law’.Siapa kuat, dialah Raja. Kekuatan itu ada pada UMNO yang menjadi pemerintah. Dengan kuasa ia menguasai seluruh institusi Negara.


Dalam kes ini, usul Nazri A.Aziz akan diterima oleh speaker dan dibahaskan di parlimen. Manakala usul yhang dibawa oleh Tian Chua akan dikencing dan dijambankan oleh speaker.


Bahas demi bahan [hanya sebagai formality membuang masa dan fikiran sahaja] akhirnya Anwar Ibrahim akan dihukum gantung mungkin Anwar tidak akan berpeluang ke parlimen sehingga menjelang PRU ke-13. Ia akan berlaku selari dengan hukuman bakal ditentukan oleh mahkamah.


Oleh itu, Lim Kit Siang perlu bersiap sedia dari sekarang untuk mengambilalih tempat Anwar. PAS tidak boleh diharap kerana adanya Haji Abdul Hadi Awang, Nasharuddin Mat Isa, Mustafa Ali dang eng Terangganu yang sangat mencintai UMNO.


Politik di Malaysia, apabila ketua sesuatu parti kerap kali membuat kenyataan tentang sesuatu perkara, maka perkara yang dia nafikan itu sebenarnya yang betul. Contoh, UMNO tentang perletakkan jawatan Musa Hitam [dalam akhir tahun 80an dan Anwar, berkali-kali Dr.Mahathir ketika itu sebagai PM dan Presiden UMNO menafikan perletakan jawatan Musa, malah mereka berlakon berpeluk-pelukan dalam perhimpunan agung UMNO dan Mahathir juga menafikan penyingkiran Anwar dalam kerajaan. Realitihnya kita sudah tahu dan sejarah telah mencatatkannya.


Begitu juga dengan Haji Hadi, berpuluh kali beliau menafikan akan berkerjasama dengan UMNO. Bacaannya memang PAS mahu mengadakan pakatan politik dengan UMNO hanya bergantung pada satu masa yang sesuai. Bila? Tunggu dan lihat masa akan sampai jua.


“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”
" SELAMATKAN RAKYAT, SELAMATKAN NEGARA DARI KEZALIMAN UMNO”

No comments: