DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, October 28, 2009

JANGAN DEKATI UMNO LAGI

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,

Semasa catatan ini dibuat, PAS Pusat sedang mengadakan mesyuarat khas di Tingkat 5, Pejabatnya di Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur. Mesyuarat khas ini diadakan ekoran cadangan TGNA untuk mengadakan EGM bagi memutuskan sama ada PAS dengan UMNO patut mengadakan kerjasama yang akan dibuat ahli-ahli sendiri.

Kerjasama PAS-UMNO telah banyak kali disuarakan dan telah pun diputuskan di muktamar PAS pada tahun 2008 bahawa PAS tidak akan sekali-kali mengadakan kerjasama dengan UMNO, sebaliknya PAS akan berusaha memperkukuhkan Pakatan Rakyat.

Namun begitu, dalam masa yang sama ada beberapa pemimpin kanan PAS tidak patuh pada keputusan muktamar dan masih lagi menjalin hubungan dengan UMNO. Mereka yang dikenalpasti termasuk Presiden dan Timbalan Presiden, SU Agung, Pesuruhjaya PAS Selangor dan beberapa orang lain yang kebanyakannya ialah orang-orang Presiden khususnya yang berasal daripada Terangganu. Merea ini masih berminat mengadakan kerjasama dengan UMNO dalam konteks ‘unity gorverment’ seperti yang diilhamkan oleh Presiden parti.

Adalah diharapkan pada kali ini, isu kerjasama dengan UMNO tidak akan berbangkit lagi untuk masa depan. Tidak wajar bagi PAS untuk merujuk semula dengan UMNO yang telah diberi talak 3 pada tahun 1978 dulu. UMNO terlalu banyak melakukan pengkianatan terhadap agama dan bangsa. Adakah kita sanggup menanggung segala dosa yang dilakukan oleh UMNO selama ini?

Gerak kerja kita sekarang ini ialah mencari jalan dan kaedah yang terbaik bersama-sama dengan Pakatan Rakyat untuk mengebumikan UMNO dan mengambilalih kuasa daripadanya.


Lupakan terus untuk untuk mengadakan hubungan dengan UMNO dalam apa bentuk sekali pun. UMNO parti tua dan nyanyuk serta dihinggapi berbagai penyakit. UMNO mulai berada dalam era kejatuhan.


“HANCUR UMNO, RAKYAT SEJAHTERA”.


"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

No comments: