DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Thursday, October 29, 2009

IBLIS TETAP IBLIS-SIRI 2

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,



Najib Tun Rajab @ Mat Monggol dilantik secara rasmi sebagai PM ke-6 pada 3 April lalu mengantikan Abdullah Ahmad Badawi. Strategi Iblis ini dan golongannya sangat licik menyingkir Abdullah secara halus, tekanan demi tekanan dikenakan kepada Abdullah. Akhirnya, Abdullah terpaksa melepaskan kerusi Presiden UMNO dan kerusi empok PM tanpa kerelaannya. Abdullah gagal mengemukakan satu plan mengundur diri yang boleh diterima pakai oleh iblis-iblis yang diketuai oleh Najib.


Abdullah dipaksa pergi secara terhormat, sekiranya tidak si Iblis ini bersama-sama dengan Timbalannya sekarang [disokong oleh Dr.Mahathir Mohamad dan kuncu-kuncunya] dan sebahagian para pemimpin UMNO lainnya akan
membuat apa sahaja agar Abdullah berundur. Kemungkinan besar format atau modus operandi penyingkiran Anwar Ibrahim akan dilakukan sekali lagi terhadap Abdullah kerana Abdullah sendiri mempunyai banyak kelemahan yang boleh dimanipulasikan.


Berlatarbelakangkan rupa huduh dan buruk ketika memegang kuasa atas jawatan PM [tidak ada seorang PM sebelum ini yang dibantah oleh sebahagian rakyat atas perlantikannya, diselubungi berbagai isu-isu rasuah, isu pembunuhan kejam Anttantuya Shaariibuu, kes tangkap khalawat dengan seorang artis di Port Dickson dan lain-lain kes peribadi], di hari pertama lagi si Iblis ini berkuasa, di kepala otaknya termuat idea bagaiamana kaedah yang terbaik untuk merampas kembali negeri-negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat?


Beliau dan regimnya tidak percaya melalui proses pilihan raya yang adil dapat mengembalikan kuasa memerintah di negeri-negeri yang terlepas ke tangan Pakatan Rakyat. Oleh itu, beliau bersama-sama dengan para iblis lainnya terus merangka strategi dan taktik [seperti iblis jua terus menerus menyeru anak cucu Nabi Adam melakukan kemungkaran kepada Allah sehingga ke hari kiamat] yang boleh digunakan dalam usaha merampas balik negeri-negeri yang dikuasai oleh Pakatan.


Dalam politik, cita-cita sebegini tidak menjadi satu kesalahan, asalkan ia memenuhi piawai akhlak dan moral dan berlandaskan undang-undang Negara, serta dilakukan secara tertib dan bertamadun. Bukan secara samseng, ego dan angkoh mempergunakan kuasa dan menunjukkan yang ia berkuasa. Kaedah ini kaedah binatang yang tidak pernah kenal dosa-pahala.


Begitu juga dengan Pakatan Rakyat, menyimpan cita-cita untuk menguasai pemerintahan Malaysia dengan mengulingkan pemerintahan UMNO yang kelihatan telah menyimpang jauh daripada matlamat sebenar juga tidak menjadi satu kesalahan, malah perlembagaan Negara membenarkannya, asalkan cita-cita tersebut mesti mengikut saluran dan lunas-lunas demokrasi yang menjadi amalan Negara-negara yang bertamadun.


Tetapi sebaliknya, si Iblis ini menggunakan kuasa melalui modus operendi dua fasa. Fasa pertama, menggunakan kuasa yang ada padanya menguasai PDRM, SPRM, Peguam Negara dan Mahkamah. PDRM diberi tugas khas mengawasi, mengawal, memantau dan mengekang segala program dan aktivit Pakatan Rakyat. SPRM ditugaskan mencari ruang-ruang dan peluang yang terdedah serta mereka-cipta unsur-unsur berbentuk rasuah yang boleh dikenakan ke atas wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat khususnya di kalangan wakil-wakil rakyat dari PKR. Kebanyakan mereka tidak ada istiqamah dalam perjuangan dan masih mengekalkan budaya UMNO dalam berpolitik. Politik tanpa iman, politik cari makan untuk bermewah-mewahan masih menjadi teras perjuanggan sebahagian darinya.


Negeri-negeri Kedah, Perak dan Selangor menjadi sasaran utama si Iblis ini melalui SPRM. SPRM membuat pemantauan yang rapi terhadap negeri-negeri ini dalam berbagai sector. SPRM menyamar dan menyusup masuk ke dalam pengurusan negeri-negeri ini. Membuat kajian, penyelidikan dan penyiasiatan, mengumpan, mengancam, mengugut dan akhirnya mereka berjaya memerangkap mangsanya seperti di Perak dan di Selangor mereka terencat sedikit kerana kegelojohan dan tidak sabar menyebabkan kematian.


Apabila mereka berjaya memerangkap mangsa, maka menjadi tugas Peguam Negara pula mencari dan mereka-cipta bukti, mencari alasan demi alasan untuk mengena si mangsa dan seterusnya mendakwa si mangsa di mahkamah dan mahkamah akan menjatuhkan hukuman seperti yang diskripkan oleh si Iblis ini, sekiranya mangsa enggan memberi kerjasama. Sebenarnya, fasa pertama berakhir apabila kes mangsa disebut di mahkamah.


Selepas itu, perancangan fasa ke dua bermula. Mangsa yang diperangkap yang didakwa melakukan rasuah akan diugut, diancam dan diumpan dengan nilai jutaan ringgit supaya berpaling tadah menyokong UMNO dengan janji kes akan digugurkan. Percubaannya di Perak berjaya. Kerajaan Pakatan Rakyat jatuh apabila ADUN Pakatan Rakyat dari PKR yang didakwa melakukan rasuah dan rasuah seks, Jamaluddin Mohd Radzi [Behrang] dan Mohd Osman Jailu [Changkat Jering] dan seorang lagi ADUN DAP, Hee Yit Foong [Jelapang] mengistiharkan keluar dari PKR dan DAP. Untuk selamatkan diri dan sedikit habuan duniawi, mereka mengambil keputusan menyokong UMNO dan menjadi ADUN bebas [baca: UMNO].


Jangkaan umum akhirnya terbongkar, apabila saksi utama kes rasuah Jamaluddin dan Osman, Mohd Imran Abdullah menukar cerita mengatakan Jamaluddin dan Osman tidak pernah menerima rasuah seperti yang dilaporkan kepada SPRM dan laporan beliau kepada SPRM adalah tidak benar. Kerja siapakah ini, kalau tidak kerja si Iblis laknatullah Najib Tun Razak. Lempar batu sembunyi tangan juga merupakan salah satu budaya dalam UMNO, disamping budaya menuding jari ke arah orang lain menunjukkan dia sahaja yang ‘bersih’, orang lain semuanya ‘kotor’.


Masakan tidak si Iblis ini tidak terlibat, ia terlibat di belakang tabir seperti rampasan kuasa di Perak, kalau tidak mana mungkin cerita Imran berpusing ke 360 darjah. Kesannya amat besar, boleh didakwa di mahkamah kerana memberi maklumat palsu kepada SPRM, tetapi ia selamat kerana ia hanya membaca skrip yang telah disediakan oleh para pencacai Iblis ini.


Untuk keterangan lanjut, sila rujuk link ini :


http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=022943&Itemid=85


http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=22944&Itemid=1


Dalam tempoh 6 bulan Iblis ini berkuasa, mahkamah dijadikan kandang sarkas. Para hakimnya pula berperanan sebagai beruk sarkas. Terbukti keputusan mahkamah yang melibatkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak yang disingkirkan secara tidak demokratik melawan kerajaan barua pimpinan Dr.Zamry Abdul Kader yang disokong oleh si Iblis ini [dialah yang menjadi dalangnya] dan istana Perak, semua [kecuali Hakim Mahkamah Tinggi, Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim yang berani melawan arus] keputusan mahkamah secara terang-terangan menyebelahi kerajaan barua pimpinan Zamry.


Perlantikan Zaki Tun Azmi sebagai Ketua Hakim Negera, Abdul Ghani Patail sebagai Peguam Negara, melanjutkan tempoh persaraan Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara dan dibantu oleh Ahmad Said Hamdan, Pesuruhjaya SPRM adalah strategi UMNO untuk menghancurkan imej Pakatan Rakyat melalui tindakan undang-undang terhadap para pemimpin Pakatan.


Mereka yang disebutkan itu akan berusaha sedaya upaya mencari apa sahaja salah laku atau salah urus pentadbiran negeri walaupun sebesar hama, atau pun melibatkan kewangan hanya RM0.01 yang melibatkan wakil-wakil rakyat Pakatan atau kerajaan pakatan akan disabitkan dengan kesalahan dan dihukum semaksima mungkin mengikut peruntukan undang-undang yang sedia ada. Jika dibandingkan dengan kesalahan yang dilakukan oleh para pemimpin UMNO adalah lebih dashat lagi melibatkan berbillion ringgit wang Negara hangus di tangan iblis-iblis ini, tetapi tidak diambil sebarang tindakan, malah diisyhtiharkan tidak ada bukti kukuh dan fail ditutup.


Modus operandi ini terus berjalan secara terancang. Ahli Palimen Batu, Tian Chua salah seorang adalah mangsanya. Mahkamah Majistret Kuala Lumpur melalui Majistret beruk Mohd Faizi Che Abu menjatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 mendapatinya bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas. Hukuman ini menyebabkan Tian Chua akan hilang statusnya sebagai anggota Parlimen kerana mengikut undang-undang sesaorang akan kehilangan kerusi wakil rakyat jika disabit kesalahan dan didenda lebih dari RM2,000 atau setahun penjara.


Majistret ini juga menjatuhkan hukuman denda RM700 atau tiga hari penjara ke atas Pengerusi U Mobile, Rosman Ridzuan selepas mengaku salah memukul bekas isterinya, Azura Ibrahim seorang artis. Faizi juga adalah hakim yang bertindak sebagai koroner yang memutuskan kematian aktres Sujatha sebagai kes bunuh diri. Sujatha ditemui mati bersebelahan dengan sekeping gambar lelaki iaitu S. Vell Paari, ketua Maika Holding yang juga anak kepada Presiden MIC, S Samy Vellu.


Selepas ini, Exco kerajaan Selangor, Ronnie Liu akan turut jejak Tian Chua dalam kes dakwaan salahguna dana membabitkan pembantunya, Wong Chuan How bagi DUN Sungai Pelek berjumlah antara RM1,200 hingga RM5,000. Sebelum itu, SPRM merampas buku catatan pelawat ekoran dakwaan bahawa pejabat Ronnie selalu didatangi anggota kongsi gelap.


Dalam pada itu, pada November lalu, Ronnie dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan menghalang anggota penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya daripada menjalankan tugas mereka sewaktu melakukan serbuan mencegah maksiat di sebuah hotel di Puchong pada 2007. Dalam kes ini, jika Ronnie didapati bersalah, beliau berdepan dengan hukuman penjara tidak melebihi dua tahun atau denda maksimum RM10,000 atau kedua-duanya sekali dan sekali gus beliau akan hilang kelayakan sebagai ADUN.


Sementara itu, Azmin Ali, Sivarasa Rasiah dan N Gobalakrishnan dari PKR, Dr Dzulkifly Ahmad, Dr Hatta Ramli dan Dr Lo' Lo' Ghazali dari PAS dan Tony Pua dari DAP akan berhadapan dengan kehilangan kelayakan sebagai wakil rakyat ekoran mereka didakwa atas tuduhan menyertai perhimpunan haram dan kesalahan yang berkaitan dengannya. Selain itu, Roziah Ismail, Exco [Batu 3] Lau Weng San [Kampungn Tunku]Teresa Kok [Kinrara], Hannah Yeoh [Subang], Elizabeth Wong [Bukit Lanjan], Ean Yong Hian Wah [Sri Kembangan], Dr Cheah Wing Yin [Damansara Utama], Edward Lee [Bukit Gasing] dan Lau Weng San [Kampung Tunku] akan menghadapi situasi yang sama atas tuduhan menyalahguna dana kewangan negeri.


Lebih memalukan, apabila si Iblis ini melalui A.Nazri Aziz memaklumkan bahawa kes video Lingam telah ditutup. Beliau secara tidak langsung menghina dan memperlecehkan Suruhajaya Diraja yang ditubuhkan bagi menyiasat kes video Lingam yang dianggotai oleh bekas Hakim Besar Malaya Tan Sri Haidar Mohamed Noor sebagai pengerusi, bekas Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mahadev Shankar, bekas Hakim Besar Sabah dan Sarawak Tan Sri Steve Shim Lip Kiong, bekas Peguam Cara Negara Puan Sri Zaitun Zawiyah Puteh dan ahli sejarah profesor emeritus Datuk Dr Khoo Kay Kim.


Suruhanjaya Diraja yang menyiasat skandal klip video Lingam itu mendapati klip video itu adalah tulen dan mengesyorkan supaya Mahathir Mohamad dan lima orang lagi perlu disiasat berhubung peranan mereka dalam pelantikan hakim-hakim. Lima tokoh tersebut-dua bekas ketua hakim negara, Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim dan Eusoff Chin, peguam kanan VK Lingam, bekas menteri pelancongan Tengku Adnan Tengku Mansor yang juga setiausaha agung UMNO ketika itu serta tokoh perniagaan Vincent Tan.


Karbinet Abdullah Ahmad Badawi telah mengarahkan Peguam Negara, Abdul Ghani Patail mengkaji syor Suruhanjaya tersebut dan hasilnya Nazri [baca:Najib] kata tidak ada bukti kukuh [alasan telah disediakan dan distandardkan bagi semua kes yang melibatkan kepentingan UMNO] di parlimen ketika menjawab soalan tambahan yang dikemukakan oleh Lim Guan Eng.


Jadi, bagaimana kes-kes yang ada dihadapan kita sekarang ini seperti:


1. Kes dua anggota polis daripada Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar yang dituduh membunuh Altantuya Shaaribu.


2. Kes kematian Teoh Beng Hock dalam prosiding inkues diberitahu oleh pakar patologi dari Thailand, Dr. Pornthip Rojanasunand membuat kesimpulan kematian mendiang 80% disebabkan dibunuh, hanya 20% sahaja membunuh diri. Beliau memberi alasan terdapat kesan tanda bulat di leher Teoh dipercayai dicekik, retakan pada tengkorak mendiang bukan akibat terjatuh dan kecederaan pada dubur Teoh juga akibat dicucuk dengan objek sebelum terjatuh.


3. Kes skandal PKFZ yang melibatkan kewangan terbesar berjumlah RM12.5 billion yang melibatkan pemimpin UMNO dan MCA yang songlap duit rakyat itu.
Jangan bimbang, semua kita akan selamat kerana di Jabatan Peguam Negara kita ada Abdul Ghani Pataail. Alasannya nanti serupa sahaja dulu, kini dan selama-lamanya.


Kesimpulannya, IBLIS TETAP IBLIS.


“UMNO HANCUR, RAKYAT SELAMAT”


"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

No comments: