DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, September 12, 2009

SEKITAR MAJLIS PENYAMPAIAN SUMBANGAN AIDIL FITRI 2009

Oleh: Tun Telanai

Assalamu’alaikum wm.wrt,

Pada 12 Ogos 2009 bersamaan 22 Ramadhan 1430, Hari Sabtu bertempat di rumah seorang pimpinan marhaen cawangan sebuah parti dalam Pakatan Rakyat telah mengadakan Majlis Sumbangan Aidil Fitri di rumahnya sempena menyambut Aidil Fitri. Majlis ini dianjurkan semata-mata untuk menunjukkan keprihatinan pimpinan bawahan kepada insan-insan yang kurang berkemampuan, disamping dapat mengeratkan lagi silaturahim dan kemesraan di antara sesama penduduk dalam konsep ‘kita perlu membantu diri kita sendiri’ tanpa mengharap bantuan orang lain khususnya kepimpinan yang tidak prihatin terhadap kemaslahan rakyat bawahan.


Majlis merupakan salah satu aktiviti tahunan Setiausaha Cawangan, merangkap Setiausaha Majlis Ketua Kampung dan Setiausaha Badan Kebajikan Penduduk Kampung Bendang Raja [PESAKA}, isteri dan beberapa orang kawan rapat beliau dalam usahanya sebagai tanda keprihatinan kepada anak-anak yatim, OKU, ibu tunggal dan fakir-miskin agar keseronokan dan kegembiraan dapat mereka rasai.bagi menyambut hari raya nanti. Seramai lebih 60 orang telah berjaya diberi sumbangan mengikut ala kadar.


Amat malang bagi penduduk di kawasan ini kerana YDP [yang kalah kerusi DUN] dan Ahli Parlimen kawasan serta seorang Senator tidak sudi hadir untuk menyampaikan sumbangan tersebut, walaupun tidak satu sen pun wang yang keluar dari poket mereka. Mereka dijemput sekadar untuk mempromosi diri mereka sendiri dihadapan rakyat yang memberi undi kepada mereka. Jadi, majlis berjalan dengan menjemput seorang Ustaz kampung untuk memberi tazkirah dan seterusnya menyampaikan sumbangan.


Saksikanlah suasana penyampaian sumbangan Aidil Fitri 2009 :




















“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”.
"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”



No comments: