DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, December 31, 2008

UMNO MENGKIANATI SUMPAH MELAYU-SIRI 2

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,

Sumpah Melayu [SM] ke-2, bersumpah untuk mempertahankan Islam. Bagaimana UMNO hendak mempertahankan Islam, sedangkan 10 orang menteri karbinetnya sendiri berani menghantar memorandum mempertikaikan bidang kuasa Mahkamah Syariah. Kelemahan UMNO yang menyebabkan menteri-menteri berkenaan [mewakili masyarakat bukan Islam] tidak menghormati sensitiviti masyarakat Islam dan status Islam sebagai agama rasmi negara ini. Menteri yang terlibat ketika itu ialah Ong Ka Ting, Chan Kong Choy, Chua Soi Lek dan Fong Chan Onn adalah presiden, timbalan dan naib-naib presiden MCA. Lim Keng Yaik pula Presiden Gerakan, Samy Vellu (Presiden MIC), Bernard Dompok (Presiden Pasok) dan Peter Chin Fah Kui pula Parti Bersatu Rakyat Sarawak serta Dr. Maximus Ongkili (Timbalan Presiden PBS).


S. Samy Vellu (Menteri Kerja Raya), Ong Ka Ting (Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan) Lim Keng Y
ek (Menteri Tenaga , Air dan Komunikasi), Chan Kong Choy (Menteri Pengangkutan), Dr.Fong Chan Onn (Menteri Sumber Manusia), Dr. Chua Soi Lek (Menteri Kesihatan), Dr. Maximus Ongkili (Menteri Jabatan Perdana Menteri) Peter Chin Fah Kui (Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi) dan Bernard Dompok (Menteri Jabatan Perdana Menteri).


Para pemimpin UMNO menghina Islam dan sunnah Nabi. Dr.Mahathir Mohamad pernah berkata hukum rejam kepada penzina adalah primatif, Nabi simpan janggut kerana tidak ada pisau cukur, kita tidak akan maju kerana orang Islam tidak ada tangan dan kaki. Najib Tun Razak juga perlekehkan hukum Allah ini dengan membuat kenyataan yang menghiris perasaan umat Islam, beliau berkata negara akan menjadi haru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan. Zainudin Maidin, ketika beliau menjadi Timbalan Menteri Penerangan pernah mengulas Kerajaan Negeri Kelantan pimpinan Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat yang memberi penekanan agama dalam mentadbir negeri, agama sebagai candu dalam usahanya menuduh Kerajaan Kelantan mengabaikan pembangunan berbentuk fizikal untuk rakyatnya yang banyak merantau ke negeri lain untuk mencari rezeki.


UMNO juga bertanggungjawab memusnahkan sekolah agama rakyat [SAR] dengan cara memberhentikan pemberian perkapita tahunan, tetapi UMNO terus memberi bantuan kepada sekolah-sekolah Cina dan Tamil. Guru-guru yang mengajar di sekolah ini juga diumpan dengan tawaran yang sangat baik untuk diserapkan ke dalam sekolah-sekolah kerajaan. Banyak SAR terpaksa ditutup kerana ketidakcukupan dana untuk beroperasi. Tambahan pula para ibubapa mula sangsi dengan sukatan pelajaran yang diajar di SAR kerana mereka asyik mendengar, membaca dan menonton propaganda media UMNO yang memburuk-burukkan SAR. UMNO yang mengatakan sekolah-sekolah ini tidak mengajar Islam yang sebenar dan menjadi sarang membiak pengganas.

Sebaliknya sekolah-sekolah berasrama penuh yang ternama seperti MCKK, MMJB dan SM Alam Shah dan sekolah-sekolah [kebangsan dan menengah] bantuan penuh kerajaan telah dilaporkan oleh media bahawa terdapat segelintir pelajar-pelajarnya bergaduh ala samseng, memukul guru, merogol, mencuri, menipu, menjalankan aktiviti vandalisme dan pelbagai lagi aktiviti negative dan jenayah.


Apabila Abdullah Ahmad Badawi mengambilalih kuasa daripada tangan Dr.Mahathir, beliau telah bertindak memberi bantuan semula kepada SAR dengan syarat pihak pengurusan SAR perlu mengunapakai kurikulum yang disediakan oleh kerajaan dan SAR akan dikawalselia oleh Kementerian Pelajaran Malaysia bagi memastikan setiap SAR yang dibantu mematuhi piawaian yang ditetapkan. Tujuan UMNO sebenarnya adalah untuk mematikan gerakan Islam dan mematikan tunas-tunas penghayatan Islam serta UMNO tidak mahu masyarakat Islam membudayakan keIslaman dalam kehidupan seharian mereka kerana ini tidak menguntungkan UMNO. Semakin ramai rakyat memahami Islam yang sebenar, semakin ramai yang akan menolak UMNO. Oleh itu, UMNO mahu terus masyarakat Islam berada dalam kejahilan dan kemiskinan. Apabila masyarakat berada dalam kejahilan dan kemiskinan, maka senanglah bagi UMNO mencucuk hidung seperti lembu.


Bersambung ke siri ke-3/6




“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”


Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb
Wallahu'alam bishshawab

No comments: