DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, December 26, 2007

APA DAH JADI KEDAH?

Oleh : Tun Telanai
Assalamu'alaikum wm.wrt,

Bila membaca laporan di Malaysiakini.com [http://www.malaysiakini.com/letters/76291] saya tersenyum kecil sambil membayangkan kalaulah berita seumpama ini ada hubungkait dengan kerajaan negeri Kelantan, maka seluruh media massa arus perdana[cetak dan elektronik] akan menghighlightkan berita ini menjadi tajuk utama. PAS akan dihentam habis-habisan, depan-belakang, kiri-kanan. Kemudian ia akan dicanang ke seluruh negara oleh para pemimpin UMNO bahawa PAS tidak pandai memerintah negeri yang menyebabkan rakyat menjadi miskin papa kedana. UMNO yang pandai, pandai penipu, pandai rasuah dan berbagai pandai-pandai lagi untuk menjahanamkan masa depan rakyat dan negara.

Sila baca laporan tersebut :

Pendapatan anak Kedah terendah di Malaysia

Alangkah mengecewanya apabila terhurainya statistik bahawa pendapatan anak-anak Kedah adalah yang paling rendah di Malaysia.Sila bayangkan perasaan anak anak Kedah, sedangkan kedua-dua pemimpin yang paling penting dalam sejarah Malaysia, iaitu Tunku Abdul Rahman dan Tun Dr Mahathir Mohamad berasal dari negeri pengeluar padi ini.

Nyata sekali, banyak kilang di kawasan-kawasan perindustrian di negeri Kedah ditutup dan enggan mengembangkan operasi atas sebab sebab tertentu, kononnya di Sungai Petani, pelabur-pelabuar Taiwan tidak memberi sokongan yang sewajarnya.Apa yang penting sekarang bukannya siapa yang lebih berjaya, tetapi peluang pekerjaan dan projek projek pembangunan.

Kami, penghuni penghuni Sungai Petani, amatlah berharap kerajaan Barisan tidak mengabaikan negeri yang kian lama di bawah naungannya.Ia diharap dapat memberi galakan kepada para pelabur, biarpun Cina, untuk berniaga dan mendirikan kilang kilang dan tapak tapak pengeluaran mereka.

Apa lagi rakyat negeri kedah, buatlah perubahan. Berpuluh tahun nasib anda tidak berubah walaupun UMNO yang memerintah. Jangan takut.

BUATLAH PERUBAHAN DALAM PRU KE-12 NANTI
"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA"
"PROTES SAMPAI TURUN"
Sekian.Wassalam

No comments: