DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, November 3, 2007

KHIR TOYO : LEBIH YAHUDI DARIPADA YAHUDI LANATULLAH

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alikum wm.wrt,


Mohd Khir Toyo [TOYOL] merupakan Menteri Besar paling ‘dajal’ yang berjaya dilahirkan oleh UMNO. Perangainya lebih bersifat binatang dan lebih sesuai untuk dipanggil MB Iblis durjana. Beliau salah seorang pemimpin bergelumang dengan amalan rasuah seperti berkali-kali dibangkitkan dan buat laporan polis oleh Ahmad Lutfi Othman dan Azmin Ali [Naib Presiden PKR]. Namun, disebabkan UMNO yang berkuasa, maka dengan kuasa tersebut Khir Iblis [pinjam kata-kata Abdullah Ahmad Badawi kepada Tun Mahathir Mohamad] ini dibebaskan daripada segala tuduhan rasuah, walaupun berbakul-bakul bukti yang dibawa oleh kedua-dua orang ini.



Perangai Iblis Khir TOYOL [perhati betul-betul muka sidajal ini-muka sebiji macam Syaitan Toyol] ini ada tiga versi. Pertama, Khir TOYOL suka sangat meruntuh dan memusnahkan rumah-rumah setinggan yang terdapat di seluruh Selangor. Hobi beliau suka melihat rakyat sengsara, lebih-lebih lagi penyokong UMNO/BN kerana golongan ini setiap kali pilihanraya, mereka tetap memberi undi kepada wakil-wakil UMNO/BN yang kurop. Saya tidak ada jawapan terhadap persoalan ini. Mungkinkan otak golongan ini sudah biul [gila] yang sudah tidak mampu berfikir lagi?

Kedua, Khir TOYOL Iblis ini tidak suka membenarkan rakyat Selangor memperdalamkan ilmu agama seperti yang diajar oleh al-Quran dan al-Hadith. Si Iblis ini akan menggunakan berbagai kaedah dan pada kebiasaannya beliau memperkudakan pasukan polis, Jabatan Iblis Selangor [JAIS] dan pihak berkuasa tempatan menghalang, mencegah, menceroboh dan menangkap rakyat dan Tok Guru yang mengajar tentang Islam sebenar.


Khir TOYOL Iblis lebih suka rakyat Selangor bernabikan Presiden UMNO dan yang juga Perdana Menteri Malaysia pengasas ajaran Islam yang ada had dan harinya. Ajaran Islam yang dibawa oleh Presiden dan PM Malaysia adalah sesat lagi menyesatkan serta bertentangan dengan Islam yang diturunkan oleh Allah s.w.t kepada ummat manusia melalui pengantaranya Nabi Mohammad s.a.w. Contohnya, Islam yang dibawa oleh Nabi Mohammad s.a.w melarang seseorang lelaki bersentohan dengan wanita yang bukan muhrimnya. Tetapi dalam konteks, Islam yang ada had dan harinya, persentohan ini dibenarkan. Para pemimpin UMNO dibolehkan, termasuk Imam Besarnya boleh memegang dan menepuk-nepuk bahu wanita bukan muhrimnya seolah-olah macam padri kristain yang menentang perkahwinan, tetapi pada masa yang sama mereka gilakan seks.


Ajaran Islam sebenar, haram dan berdosa besar sekiranya sesorang pemimpin itu melahap harta rakyat, membazir wang rakyat sesuka hati dan melaksanakan sistem pembahagian kekayaannegara secara tidak adil. Golongan tertentu sahaja mendapat keistemewaan [golongan UMNOPUTRA], manakala golongan lain diketepikan. Pemimpin juga dilarang oleh Islam sebenar mengadaikan amanah yang diberikan oleh rakyat. Pemimpn tidak boleh amalkan rasuah, mengunakan kedudukan mencari kekayaan peribadi dan menjaga periuk nasi keluarga dan kroni sahaja, pemimpin perlu jaga kebajikan [periuk nasi] rakyat yang dipimpin tanpa memilih bangsa dan agama serta warna kulit. Contohnya, ADUN Pelabuhan Klang, Zakaria Mat Derus, perhatikan wajahnya betul-betul. Wajahnyan tidak ubah seperti seekur 'BABI' tua yang tunggu hendak mampus.
Lihat istana Zakaria si muka babi ini. Terlalu mewah.Dulu muka babi ini miskin papa kedana. Bekerja sebagai penjaga pintu pagar keretapi, tetapi apabila masuk UMNO pegang jawatan ada kuasa boleh rasuah sana-sini, gunakan kedudukan cari kekayaan peribadi. Kehidupan beliau dan keluarganya macam binatang, tidak kira haram-halal dalam mencari kekayaan duniawi ini.


Ketiga, Khir Toyol Iblis ini suka dan sudah menjadi hobi tetapnya merobohkan surau dan masjid yang ingkar tidak mahu mengajar dan mengamalkan ajaran Islam Hadhari yang ada had dan harinya seperti dalam berpakaiannya contohnya. Islam sebenar menyeru ummatnya [lelaki dan juga wanita] agar berpakaian menutup aurat, tetapi ajaran yang dibawa oleh Islam yang ada had dan harinya ini sebaliknya. Tengoklah Jean Abdullah isteri Imam pengasas ajaran Islam ini sebagai idola rakyat. Jadi surau dan masjid yang mengajar yang haq dan menghapuskan kebathilan mesti dimusnahkan.


Khir TOYOL Iblis macam harimau lapar menerkan rakyat di rumah-rumah setinggan. Terbaru di Kampung Rimba Jaya. Lihat laporan yang dibawa oleh Malaysiakini.com dan UMNO-Reform:

KAMI TIADA TEMPAT LAIN NAK PERGI




"Ramai yang berpindah untuk tinggal bersama rakan dan saudara mara. Kami terpaksa tinggal di sini kerana kami tiada tempat hendak pergi," kata Mudzakir Mustapar, salah seorang penduduk Kampung Rimba Jaya yang rumah mereka dirobohkan oleh Majlis Bandaraya Shah Alam kelmarin.


Beliau bersama isteri serta empat orang anaknya, termasuk seorang bayi berusia tujuh bulan, terpaksa tinggal dalam pondok yang diperbuat daripada sisa-sisa kayu daripada rumah-rumah yang dirobohkan di situ.


Sebelum ini, Mustapar, 37, tinggal di Kampung Rimba Jaya sejak tahun 1980, dan punca sumber pencariannya adalah daripada kerja-kerja kimpalan di belakang rumahnya. Mudzakir mendakwa hampir keseluruhan barangan milik keluarganya musnah ketika MBSA menjalankan operasi merobohkan rumah-rumah di situ, termasuk sebuah bot yang digunakannya untuk menangkap ikan pada hujung minggu bagi menambah sumber pendapatannya.


“Hari Raya baru seminggu berlalu. Saya tidak faham mengapa kerajaan membiarkan semua ini berlaku," katanya dalam nada kesal.


Tidak mampu berpindah

Sebuah lagi keluarga yang tidak mahu memberitahu nama mereka, berkata mereka telah membeli tiga khemah semalam.

Mereka berharap akan menerima pampasan dari pemaju kawasan tersebut atau dari kerajaan kerana mereka tidak mampu untuk berpindah keluar dari situ. Ketua kampung, Mohd Yassin Hashim, 62, juga mengambil keputusan untuk terus tinggal di Kampung Rimba Jaya.


Anak-anak dan isterinya telahpun berpindah ke tempat lain, tetapi Mohd Yassin tetap berkeras mahu terus tinggal di tengah-tengah runtuhan rumah di situ. “Di sinilah tempat say atinggal sejak 30 tahun yan glalu dan di sini jugalah saya akan menghembuskan nafas saya yang terakhir," kata Mohd Yassin.

Keputusan mahkamah


Seperti penduduk yang lain, rumah Mohd Yassin musnah sama sekali. Yang tinggal hanyalah beberapa pakaian, kerusi dan beg yang mengandungi dokumen-dokumen penting. Beliau juga menggunakan menggunakan bendera Barisan Nasional yang disambung bersama, sebagai sempadan tanah rumahnya yang telah dirobohkan itu.


Nasib penduduk-penduduk lain kampung Kampung Rimba Jaya tidak diketahui. Mohd Yassin mendakwa, penduduk di situ tidak ditawarkan tempat tinggal sementara atau ditawarkan membeli rumah kos rendah di mana-mana kawasan.


Penduduk Kampung Rimba Jaya telah mencuba menghalang sejak bertahun-tahun lamanya usaha untuk mengusirkan mereka melalui mahkamah. Mereka mencabar penggunaan Ordinan Darurat untuk mengusir mereka dari situ. Mereka membawa kes itu hingga ke Mahkamah Persekutuan, dan mereka kalah dalam kes tersebut.
KHIR TOYOL MENGGANAS LAGI
UMNO-Reform : http://www.umno-reform.com/


Khir Toyo, mengganas sekali lagi. Menteri Besar ini akan menjadi onar dalam UMNO [juga dalam bangsa Melayu]. Kampung Rimba Jaya, Hulu Kelang , Berembang dan banyak lagi. Bulan Syawal adalah bulan untuk dia meruntuhkan. Beliau harus dipindahkan. Beliau tidak mempedulikan langsung kemanusiaan. Jangan sampai kita ada yang melabelkan beliau “binatang kemajuan”. Mungkin, Mungkin sesuai BINATANG KEMAJUAN INI tidak mempedulikan soal kemanusiaan. Kita perlu mendesak UMNO untuk menghalau orang seperti ini dari menjawat jawatan MB Selangor.



Kasihan amat malang nasib mu penduduk-penduduk Kampung Rimba Jaya, sewaktu anak-anak kamu semua sedang hebat study mahu menduduki peperiksaan, sewaktu Syawal masih belum reda dan Deepavali menjelang tiba, Selangor yang di terajui oleh Menteri Besar Khir Toyol berperangai macam IBLIS-yang nyata musuh kemasyarakatan merobohkan kampung ini. Tidak boleh ditangguhkan lagi dan tidak boleh berkompromi, yang penting kononnya pembangunan. Pembangunan yang hanya bermakna bagi segelintir mereka sahaja[untuk taukeh-taukeh yang berkemampuan menghulurkan jutaan ringgit sebagai komisen]


Kalaulah anda semua orang yang beriman pada Allah dan RasulNya serta kamu semua mempunyai otak untuk berfikir [bukan orang gila seperti yang disangkakan] sudah tentu kamu, saudara-mara kamu dan seluruh sahabat-handai kamu berpakat beramai-ramai memberi jalan secara sopan kepada UMNO supaya keluar secara aman dan beradap daripada lingkaran kuasa pada pilihanraya ke-12 nanti.


Berjihadlah saudara-saudara ku sekelian, tidak perlu bawa senjata, hanya sebatang pensil-tolak UMNO/BN dalam PRU ke-12 nanti.


Ada banyak bahan yang baru diup-datekan yang boleh dijadikan pengetahuan dan hiburan diblog saya satu lagi
:
http://demang.blogmas.com/


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN


Sekian, wassalam. Terima kasih. Wallahua'lam


3 comments:

Anonymous said...

tapi 7 dalam 10 (70%) orang melayu masih bo**h sokong umno

Anonymous said...

mungkin pilihan perkataan boleh diperbaiki lagi. alangkah baiknya tulisan anda tanpa perkataan2 cacian.

Anonymous said...

biarkan ada perkataan cacian, kdg perlu ada cacian bagi melambangkan perbuatan yg sgt keji, bercakap hikmah lgsung x nk dgr, jd hambiklah cacian koboi melayu