DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Sunday, June 2, 2013

PAS TIDAK AKAN TUNGGU SEHINGGA PRU-14 (VIDEO UCAPAN SALAHUDIN AYOB)



KUALA NERUS - PAS tidak akan menunggu sehingga pilihan raya umum (PRU) kali ke-14 akan datang untuk melawan Umno dan Barisan Nasional (BN) tetapi akan menggunakan segala ruang yang ada dalam demokrasi bagi menjatuhkan mereka bermula sekarang.

Menurut Naib Presiden PAS Solahuddin Ayob, Umno-BN telah melakukan pelbagai tipudaya bagi memastikan mereka menang pada PRU kali ke-13 lalu termasuk memadamkan lampu semasa pengiraan undi.

"mereka lakukan perkara-perkara (tipudaya) seperti yang saya katakan tadi........ini kita tidak boleh terima.......dengan itu kita tak tunggu (sehingga) PRU akan datang untuk melawan mereka,

"kita lawan sekarang............kita lawan dengan apa cara yang ada pada kita dan juga ruang yang diizinkan oleh demokrasi,"ujarnya ketika menyampaikan ucapan dalam majlis ceramah sempena Majlis Kesyukuran PRU kali ke-13 PAS Kawasan Kuala Nerus.


Beliau menegaskan, PAS adalah parti yang berpengalaman dan bukanlah sebuah parti yang boleh ditipu dan termakan dengan 'umpan' yang dihulurkan oleh Umno-BN.

Menurutnya, PAS tidak terhutang budi dengan Umno-Bn kerana PAS bertanding dan menang dalam pilihanraya atas kerja dan usaha sendiri serta dibiayai oleh kewangan yang dihimpunkan dari serma disumbangkan oleh ahli-ahlinya.

Katanya, PAS tidak akan bertolak ansur dengan Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) yang telah menjadi 'barua' kepada Umno dan Barisan Nasional.

Justeru beliau berjanji, PAS akan mengheret SPR ke muka pengadilan dan membuktikan di mahkamah bahawa mereka adalah ejen Umno yang bertanggungjawab melakukan penipuan bagi pihak Umno-BN




No comments: