DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, March 27, 2012

MANA MAU LARI?

Nalla: Dakwaan Diugut, Alasan Untuk Lari

SEMALAM, Datuk Nallakarupan membuat laporan polis mendakwa dirinya didatangi beberapa orang lelaki yang kemudian mengugutnya untuk tidak lagi membuat sebarang kenyataan tidak baik mengenai Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sebagai seorang yang sudah dicap sebagai penipu, penulis tidak melihat motif lain disebalik tindakan Nalla itu melainkan dia mahu mencari alasan kukuh kenapa dia tidak lagi boleh tinggal di negara ini, seterusnya mengelakkan tindakan saman oleh Anwar.

Pendek kata, cari alasan mahu lari.

Justifikasinya mudah, kalau difikir-fikirkan, kenapa Nalla memilih mahu membuat laporan mendakwa dirinya diugut sekarang? Bukankah Nalla telah berulang kali cuba menjatuhkan reputasi dan imej Anwar sejak mengisytiharkan diri keluar dari PKR padda 2003?

Persoalannya, kenapa sepanjang tempoh itu tidak ada sesiapa yang mahu menganggu Nalla? Itu secara jelas membuktikan bahawa ada sesuatu yang tidak kena dengan dakwaan Nalla ini.

Begitu juga dengan dakwaan kononnya dia menerima ugutan melalui khidmat pesanan ringkas (SMS). Adakah manusia yang begitu bodoh mahu mendedahkan dirinya dengan menghantar mesej berbaur ugutan melalui cara itu – mengetahui ianya mudah dikesan oleh polis?

Kita tau jenis manusia macam mana Nalla ini. Bangsa dari mana dia berasal itu sendiri memang terkenal di Malaysia ini dengan budaya putar belit yang hebat!! Kalau tidak macam mana pula ramai di antara bangsa itu yang berjaya sebagai peguam - kerjaya dimana putar belit menjadi kriteria utama untuk menjana pendapatan.

Ini bukanlah satu rahsia.

Kita sangka Nalla berbeza, melihatkan dari kejayaannya yang cemerlang dalam bidang perniagaan, tapi rupa-rupanya sama juga. Kalau dah kulit pun hitam, hati pun hitam jugalah.

Penulis gesa rakyat Malaysia, berhentilah mempercayai karut marut Nallakaruppan ini. Sudah galak kali dia memperdayakan seluruh rakyat Malaysia dengan pembohongan dan fitnah mengenai Anwar.

Mereka-mereka yang turut sama bersekongkol dengan Nalla mencipta fitnah untuk menjatuhkan Anwar perlu sedar, bahawa mereka sebenarnya sedang dipergunakan Nalla untuk menjayakan ’filem Tamil’ arahannya.

Penulis tidak bercakap tentang Ummi Hafilda dan Ezam Mohd Noor kerana mereka ini sudah masuk kategori tidak boleh diselamatkan lagi, yang penulis maksudkan ialah individu-individu lain yang tampil bersama-sama dalam sidang media Nalla pada Ahad, yang mana ada antaranya kita tidak pernah dengar pun nama mereka sebelum ini tapi mendakwa pernah memegang jawatan dalam parti PKR.

Sebelum terlambat, lebih baik tarik diri.

DS Anwar Ibrahim fail saman fitnah RM100j terhadap Nalla, Utusan

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim memfailkan semalam saman fitnah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap Presiden Parti India Malaysia (MUIP) senator Datuk S. Nallakaruppan berhubung satu kenyataan yang disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 20 Mac lepas.

Saman itu difailkan di pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur melalui syarikat guaman Tetuan Daim & Gamany.

Selain menamakan Nallakaruppan sebagai defendan pertama, Anwar juga menamakan Utusan Melayu (Malaysia) Bhd sebagai defendan kedua dan Ketua Pengarang Kumpulan Utusan Melayu Datuk Abdul Aziz Ishak sebagai defendan ketiga.

Dalam saman pemulanya, beliau mendakwa perkataaan-perkataan fitnah seperti yang dinyatakan di dalam laporan itu adalah palsu, tidak berasas dan disiarkan dengan niat jahat untuk memburukkan dan mencemarkan reputasinya sebagai ketua pembangkang serta sebagai seorang ahli politik.

Anwar menuntut gantirugi am sebanyak RM100 juta, gantirugi teruk, gantirugi teladan, kos dan relif lain yang difikirkan sesuai oleh mahkamah.

Beliau memohon satu injunksi bagi menghalang semua defendan dan ejen mereka daripada terus menyatakan ataupun menerbitkan perkataan-perkataan berunsurkan fitnah.

Artikel Berkaitan:

  1. Biseksual: Nalla Mahu Lari Ke Luar Negara
  2. Biseksual: Saman Ke Atas Nalla & Utusan Perlu Disegerakan

3 comments:

Anonymous said...

paria ini jadi senator,apa jasa dia kpd malaysia ye......?

Amuraria said...

JASA MANGKUK HAPRAK NI IALAH KIPAS,FITNAH DAN TERUS MENJAHANAMKAN PRESTASI PARA PEMBANGKANG PKR OLEH PARTI SEKUTU APCO ARUS JAHILIAH !

Anonymous said...

hahahaha! kesian korang..baca dari satu side saje..n betol ker nalla dah lari? nape dia buat press conference smalam ek?

huhuhu...kesian totok kene tipu:

http://youtu.be/Goi_6NyZ_q4