DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, October 31, 2011

PERGI MEKAH TUNAIKAN HAJI-TAPI MAKAN KEDARAH HARTA RAKYAT-BOROS DAN MEMBAZIR KAWAN SYAITAN



Cerita Rosmah Mansor (RM) tidak pernah habis-habis kerana ia tamak, haloba, boros, membazir dan belagak macam wanita pertama memakan duit rakyat (duit Negara) ke mana-mana ia pergi Rosmah tidak ubah seperti Imelda Marcos.

Baru-baru ini belum habis isu beli cincin permata bernilai RM24 juta (main silap mata hilang lenyap entah ke mana) timbul pula isu menyimpan koleksi bag tangan yang juga nilaian berjuta ringgit dan kini timbul pula isu pembelian mutiara juga berharga ribuan ringgit. Ia dibeli ketika bershoping di Perth, Australia ketika menemani Najib menghadiri mesyuarat CHOGM.




Sekarang dua suami-isteri itu kini berada di Mekah konon-kononnya hendak mengerjakan haji. Kalau ikut quran dan hadith yang diajar oleh tuan-tuan guru, haji mereka berdua ,,,,,,(Allah yang tahu). Berdosa dengan Allah swt, senang. Taubat nasuha dan taat perintanya, habis cerita.

Berdosa sesama mahkluk tidak lepas dosanya, selagi tidak mohon maaf daripada empunya diri. Ini rakyat, sebagai pemimpin makan kedarah duit rakyat, berjoli sana-sana dan membelanja dengan boros atas kepentingan peribadai dan keluarga (tidak ada sedikit pemerintahannya bercirikan ala pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz yang menjadi idola Lim Guan Eng), tidak ada seorang pun rakyat yang sudi memaafkan (termasuk saya seluruh keluarga) dan tidak menghalalkan perbuatan tersebut dari dunia sehingga akhirat.

3 comments:

Anonymous said...

tuan, kita xde bukti nak cakap dia pakai duit rakyat.assumption doesnt make things right. dosa kita tuan,kalau betul dia salah, dia berdosa tuhan hukum dia,kenapa kita nak join sekali.even support parti islam pun kita xdela jamin masuk syurga ye x?fitnah tetap fitnah. yang bahasa inggeris tu dia ada seorang first lady pergi berbelanja manakala anak PM malaysia spent byk2 tu. kalau dia nak cakap dua2 psl anak n bini najib dia akan cakap, 'first lady of malaysia spent 150 for a pearl while her daughter spent 60k in david jones' dia akan bagitau kalau ada connection. xkesahle bagi saya itu hak dia kalau dia mampu,kalau kita ada bukti xpela jgk kalau nk accuse dia makan duit punn

Anonymous said...

Bukti apa anon 12:03. Bini perdana menteri tak kan banyak sangat duit dia. Gaji PM berapa sen sangat? Rosmah tu bukan anak keturunan orang kaya!
Mana dia dapat duit macam itu banyak? Ini lah yang perlu di jelaskan. Mana datang nya duit terlampau banyak bolih beli barangan harga ratusan ribu.
Rosmah tak bekerja kalau ada bisnes pun bisnes apa?
Alahai... banyak nya duit dia!

Tun_Telanai said...

Tahniah pandangan saudara berdua. tapi perlu ingat, jadi isteri pemimpin atau hatta pemimpin sendiri perlu utamakan kepentingan rakyat daripada diri sendiri, isteri dan keluarga. Slogan yang dicipta 'rakyat didahulukan' slogan pembohong untuk tipu rakyat yang miskin wang ringgit dan ilmu pengetahuan. Buktikan yang slogan itu betul.