DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, June 13, 2011

BERSIH 2.0 DITERUSKAN WALAU PERKASA HALANG

Pengerusi Jawatankuasa Mobilisasi PAS, Mohamad Sabu berkata, PAS tidak akan berganjak bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) untuk mengadakan himpunan besar-besaran di Kuala Lumpur, 9 Julai ini.

Katanya, biarpun kumpulan pendesak Melayu, Perkasa memberi amaran untuk menghalang, namun himpunan tersebut tetap akan diteruskan.

"Kita akan buat terus, dia (Perkasa) nak buat himpunan itu hak dia," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Presiden Perkasa, Ibrahim Ali dalam sidang media di parlimen hari ini memberitahu pertubuhan itu akan melawan habis-habisan himpunan Bersih 2.0 itu.

Sambil menyifatkan himpunan itu sebagai "mengacau", Ibrahim turut memberi amaran akan membuat himpunan serupa bagi menghalang himpunan Bersih 2.0 tersebut walaupun terpaksa berlaku pertembungan.

Ibrahim, yang juga ahli parlimen Pasir Mas, juga mendakwa himpunan Bersih itu akan menimbulkan huru hara apabila ada pesertanya membaling batu dan membakar kereta.

Membidas kenyataan Ibrahim itu, Mohamad yang juga Timbalan Presiden PAS berkata, bukan Perkasa yang menentukan himpunan tersebut huru-hara atau tidak.

"Itu kerja polis la nak tentukan aman atau tidak. Datuk Ambiga (Pengurusi Bersih), sudah beri jaminan kita akan buat himpunan secara aman," katanya.

Beliau turut memberi contoh himpunan Bersih pertama pada 2007 lalu, menyaksikan himpunan berlangsung secara aman.

"Perkasa kalau nak buat juga himpunan, buat hari lain la, kita dah cadang tarikh ni lebih awal lagi," katanya.

Declare perang fizikal

Seorang lagi AJK Bersih, Dr Mohd Hatta Ramli menyifatkan tindakan Perkasa memberi amaran mahu bertembung dengan peserta himpunan Bersih sebagai tidak wajar.

"Kita tak pernah halang Perkasa nak berhimpun. Tapi berhimpun lah untuk memperjuang hak sendiri, bukan sebab nak halang kita semata-mata.

"Ini sudah declare perang secara fizikal. Bukan begini caranya, ini cara pengganas," katanya.

Sumber : DISINI

Ulasan :

Golongan babi dan setan dalam PERKASA dan GAPS mana tahu menghormati hak orang lain. Bila golongan celaka ini buat demontrasi tidak orang kacau pun. Mereka bebas buat apa sahaja yang mereka mahu.

Macam saya kata tadi mereka adalah golongan BABI dan SETAN bukan tahu hak orang lain.

Teruskan agenda perjuang untuk rakyat. Kami sebagai rakyat sudah tahu pelan strategi yang bakal diambil oleh pihak penganjur kempen BERSIH 2.0 ini. Semuanya ada kepakaran masing-masing.

Hendak tunggu pihak polis bagi permit untuk mengadakan perhimpunan itu, sampai kiamat pun pihak polis tidak akan bagi secara mudah. Kaedahnya buatlah apa sudah dirancang itu. Gembeleng rakyat seluruh Negara untuk berhimpun pada 9 Julai nanti. Bangkitkan semangat rakyat. Jangan tunduk dengan sebarang ugutan, ancaman, gertakan. Ayuh turun beramai-ramai.

Tunjukkan yang rakyat sudah benci dan muak dengan system pilihan raya di Negara ini penuh dengan penipuan, rasuah dan aneka mak-nenek lagi menyalahgunaan kuasa dan sebagainya.

Pihak polis akan melaksanakan tugasnya seperti kebiasaanya akan menyembui air berasid, memukul, menumbuk, menentang, membogel, menangkap, mendakwa dan akhirnya jatuh hukuman ke atas para demontrasi. Itulah natijah yang terpaksa diterima oleh setiap orang yang memperjuangkan kebenaran dan keadilan.

Ambilah semangat perjuangan Rasullullah saw dan para sehabat Baginda yang menghadapi berbagai dugaan, rintangan dan cabaran menentang pihak Abu Jahal, sedangkan Baginda membawa obor kebenaran.

PERKASA adalah lambang ABU JAHAL moden yang menentang pihak yang mahu menuntut kebenaran dan keadilan, di samping itu PERKASA juga adalah bersifat lebih jahat dari iblis-syaitan. Mereka semua adalah setan-setan laknatullah.

Hancurkan golongan celaka ini.

1 comment:

PRPerosak said...

Hentikan sahaja Bersih 2.0 tak ada faedahnya..yang untungnya Anwar...bodoh punya PAS..