DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, April 1, 2011

RASUAH PILIHANRAYA IBU SEGALA RASUAH, KATA TIMB PRESIDEN TI-M



Timbalan Presiden Transparency International sayap Malaysia atau (TI-M), Prof Madya Datuk Mohamad Ali Hasan menyifatkan rasuah pilihanraya sebagai ibu segala rasuah yang harus dibanteras secara serius sebelum menjadi barah.


Mohamad sekaligus membidas kenyataan Menteri di Jabatan Perd
ana Menteri, Nazri Aziz yang menggesa TI-M "berdiam" berhubung perkara yang boleh melumpuhkan institusi pentadbiran sesebuah negara.

Menurut beliau, perjalanan pilihanraya yang sering dicemari dengan amalan rasuah berlaku berikutan kurangnya integriti ketika berkempen mampu meranapkan pentadbiran negara jika terus dibiarkan berleluasa.

"Kami amat prihatin dalam hal ini kerana rasuah
politik adalah ibu kepada segala rasuah, jadi kita perlu tangani hal ini sehingga tiada lagi gejala ini.

"Bila sudah dikemukakan satu bentuk kewangan ataupun habuan, saya kira ianya bukan janji lagi, ianya jelas sebuah sogokan, kalau soal manifesto saya kira tidak bersalahan kerana mana-mana pihak parti politik memang diberi peluang untuk mengemukannya kerana ia adalah janji-janji yang akan dilaksanakan sekiranya mereka itu terpilih,"katanya.


Memetik pepatah cina, "kepala busuk semua turut busuk", Mohamad menjelaskan pilihanraya harus dijalankan sebaik mungkin kerana pemimpin yang dipilih dalam
proses pilihanraya adalah mereka yang akan menerajui tampuk kepimpinan negara.


Justeru adalah penting, proses pilihanraya untuk menentukan pimpinan negara berlaku secara telus.

Seterusnya baca di sini


KOMEN :

Susah kalau kita hendak berbincang dengan orang yang berperangai macam BABI dan IBLIS ini. Iblis dihalau keluar dari syurga oleh Allah swt kerana keegoannya dan kesombongannya kerana tidak mahu tunduk kepada Nabi Allah Adam. Iblis kata dia dijadikan dari api, manakala Adam dijadikan dari tanah, malah IBLIS dijadikan lebih dulu dari Nabi Adam dan dia juga adalah Tok Guru kepada seluruh malaikat dalam syurga. Maka, pada pendapat IBLIS, beliau lebih mulia dari Nabi Adam.

Begitulah apa yang dipegang oleh Nazri selama ini, malah keseluruhan kepemimpinan UMNO dipimpin oleh orang-orang yang berperangai, berotakan dan menjiwai nafsu IBLIS ini termasuk Najib yang memerintah Malaysia kini berasaskan pegangan dasar IBLIS laknatullah. Bukan berdasarkan ajaran yang dibawa oleh Nabi Muhammad saw.

Oleh sebab itulah golongan IBLIS dan BABI ini yang memerintah ia mengakui ia lebih mulia dari golongan lain, maka ia boleh melakukan apa sahaja mengikut kehendak hati yang dipengaruhi oleh IBLIS. Apa sahaja yang dilakukan oleh golongan haramjadah ini tidak dikira bersalah, yang mana kadang-kadang itu tindakan yang dilakukannya bertentangan dengan akal manusia biasa, di luar batas-batas kemanusiaan, undang-undang (mengubal undang-undang untuk melindungi diri mereka sendiri) dan apatah lagi dengan Islam, mereka ketepikan bagi memuaskan nafsu kebinatangan yang wujud dalam diri manusia-manusia yang ada didalam institusi-institusi pemerintah negara sekarang ini.

Oleh sebab itulah, golongan babi haramjadah ini mengatakan rasuah tidak salah, mengambil komisyen berjuta ringgit tidak bersalah, merogol tidak salah, kaki botol dan kaki betina tidak bersalah, merekacipta fitnah untuk memalukan orang juga tidak bersalah, melindungi penjenayah tidak dikira bersalah, merompak dan mencuri duit negara duit rakyat tidak bersalah, menyalahgunaan kuasa dan kedudukan untuk kepentingan diri tidak bersalah, malah membunuh dan meletupkan orang pun dikira tidak bersalah serta mempergunakan dan memperalatkan seluruh institusi negara secara haram bagi memperkukuhkan kuasa juga tidak diambilkira sebagai bersalah dan berdosa. Hitungan dosa-pahala tidak termasuk dalam diari golongan haramjadah ini kerana meraka yang melakukannya dari dulu, kini dan selama-lamannya.

Tetapi golongan lain yang melakukannya, walaupun mengikut undang-undang dan peraturan hukum beragama untuk mempertahankan diri dikira bersalah. Golongan BABI celaka lagi haramjadah ini akan berusaha sedaya upaya agar segala tindakan mempertahankan diri itu dikira BERSALAH dan dihukum dengan seberat-beratnya, dan golangan haramjadah ini terlepas.

Yang paling keji dan hina perbuatan golongan haramjadah ini ialah apabila ia berusaha menterapkan budaya BABI dan IBLIS ini ke dalam kehidupan masyarakat dan negara. Orang baik, suci, ikhkas, beramanah dan ada intergriti dialih pandangan dan dituduh sebagai sesat, penindas, perasuah dan berbagai tuduhan palsu lagi bagi menghitamkan watak orang itu,tetapi sebaliknya orang dalam golongan celaka ini akan dimanipulasikan supaya pandangan umum mengatakan ianya baik, suci, ikhlas dan ada intergriti. Hakikat sebenarnya, orang yang hidup dalam golongan celaka ini mempunyai sifat yang lebih buruk daripada Firaun, Haman dan Qarun.

Oleh itu, marilah semua kita sebagai rakyat Malaysia tanpa mengira agama bersatu padu dan berkerjasama, memohon kepada Tuhan semesta alam mengikut agama masing-masing, disamping bertindak secara berstrategis menumbangkan golongan BABI IBLIS celaka dan haramjadah ini.

“NYAHKAN UMNO, PASTI RAKYAT SEJAHTERA”

No comments: