DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, March 7, 2011

SANDIWARA KERAJAAN UMNO PERAK DALAM PEMBANGUNAN SEKOLAH TAMIL

Baru-baru ini, Exco Kerajaan Negeri Mah Hang Soon (gambar kanan) telah menyatakan bahawa Kerajaan akan menarik balik tanah yang diperuntukkan bagi pembangunan sekolah-sekolah di negeri Perak jikalau pihak yang bertanggungjawab gagal untuk membayar wang premium yang ditentukan oleh Kerajaan Negeri.


Sewaktu pengumuman dibuat mengenai peruntukkan tanah bagi pembangunan sekolah-sekolah Tamil di Negeri Perak yang akan diuruskan oleh Yayasan Perak, seluruh warga pimpinan MIC beribu-ribu berulang kali berterima kasih kepada Kerajaan Negeri yang dipimpinan penuh oleh UMNO.


Kini, realitinya pula jauh berbeza, di mana masa depan rakyat India ditipu oleh Kerajaan UMNO dan MIC pula diperkudakan bagi taktik kotor itu. Kenapakah sehingga kini, premium tanah yang diperuntukkan kepada sekolah Tamil yang diberikan kepada Yayasan Perak masih belum dijelaskan?


Apakah yang menyebabkan Yayasan Perak tidak mahu membayar premium itu? Adakah ianya disebabkan oleh sekolah Tamil ataupun Yayasan tidak mempunyai wang premium peruntukkan bagi sekolah Tamil?


Sambungnya di
sini

No comments: