DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Sunday, February 20, 2011

MAHATHIR PUJI KEMAL ATATURK

Mahathir membuktikan bahawa apa sahaja sanggup dilakukan olehnya demi mempertahankan Perjuangan Ketuanan Melayu yang didukung olehnya selama ini walaupun dia sendiri bukan orang Melayu.

Tulisan yang dipetik dari blognya benar-benar memeranjatkan. Pemimpin yang mengaku mempertahankan Islam, sebaliknya memuji musuh Islam secara terang-terangan di dalam blognya.

10. Mustafa Kemal Ataturk tidak menitik berat ke-Islamannya. Dia adalah seorang nasionalis. Pada masa dia berperang untuk negaranya, Turki dikuasai oleh orang Greek Kristian. Kerana nasionalismenya yang amat kuat, dia berperang sehingga Turki kembali ditakluk dan diperintah oleh orang Turki.

11. Dengan menyelamatkan Turki daripada orang Greek agama Islam terpelihara sehingga ke hari ini dan ke-Islaman orang Turki kekal. Sudah tentu Nik Aziz tidak akan akui orang Islam Turki adalah Islam. [
Blog Mahathir]

Sejak bila Agama Islam di Turki terpelihara kerana Kamal Atartuk? Malah Kamal Atartuklah yang menghancurkan Islam.

Apakah tujuan Mahathir memuji orang yang mengharamkan pemakaian tudung di bangunan-bangunan kerajaan di Turki ini? Apa tujuan Mahathir menaikkan nama Kamal Atartuk yang mendakwa undang-undang Islam adalah undang-undang lapuk dan perlu digantikan dengan peradaban Eropah yang kononnya canggih. Maka, undang-undang syariah digantikan dengan undang-undang Switzerland yang telah diterjemah secara verbatim?

Apa muslihat Mahathir memuji orang yang memaksa azan dilaungkan di dalam bahasa Turki, memaksa penggunaan topi Eropah, melarang umat Islam di Turki dari mengerjakan haji, menukar tulisan Turki yang asalnya menggunakan huruf-huruf Arab kepada rumi, memberi kebebasan kepada wanita termasuk untuk mendedahkan aurat mereka, mengharamkan pendidikan agama di sekolah-sekolah, mengharamkan pakaian khas bagi wanita Turki ‘sharshaf’ (seperti abayah hitam), melarang sejarah kegemilangan kerajaan Islam yang lepas daripada didedahkan kepada orang ramai dan juga mewasiatkan bahawa selepas kematian beliau, Turki hendaklah dipimpin oleh British.

Malah inilah orangnya yang menutup beberapa buah masjid, malah mengubah Masjid Besar Aya Sofea menjadi sebuah muzium! [
Wikipedia]Selepas kematiannya Kemal Atartuk digelar sebagai Laknatullah alaih (Laknat Allah ke atas mu).


[Sumber:
Kamal Atartuk Laknatullah alaih]

Banyak lagi tindakan-tindakan yang dilakukan oleh Kamal Atartuk ini yang jelas sekali menghancurkan Empayar Islam terakhir Turki. Anda boleh google sendiri di internet.

Adakah Tun Mahathir tidak tahu sejarah ini? Atau Mahathir sengaja ingin mengelirukan para pembaca dan penyokongnya? Adakah Tun Mahathir sememangnya menyokong Kemal Atartuk yang menghancurkan Islam ini?


source:
http://milosuam.blogspot.com/2011/02/demi-ketuanan-melayu-mahathir-sanggup.html#ixzz1EWAtPla7

1 comment:

otaklunyai said...

Si Laknat dengan Si Laknat... pujilah..