DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, January 22, 2011

ZAMAN NAJIB ZAMAN KEPUANAN MELAYU

Dalam Facebook, disebarluaskan kata-kata seorang kawan. Menurut kawan itu, di zaman Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri, ketuanan Melayu sudah tak ada. Zaman Najib ialah zaman kepuanan Melayu.

Saya memohon maaf kepada Datin Seri Rosmah Mansor kerana sebelum ini saya underestimate kehebatannya. Saya tak pernah terfikir dia mampu mempergunakan kedudukannya sehebat yang dilakukan oleh Khairy Jamaluddin. Rupa-rupanya kehebatan Khairy mempergunakan kedudukan bapa mertuanya, Tun Abdullah Ahmad Badawi yang ketika itu menjadi Perdana Menteri terlalu kerdil jika dibandingkan dengan kehebatan Rosmah menggunakan kedudukan suaminya, Najib.

Benarlah kata Mamak kawan saya itu, zaman Najib ialah zaman kepuanan Melayu. Ketuanan Melayu sudah tak ada di zaman Najib.

Hidup kepuanan Melayu! Hidup Rosmah!Tu fasal kepuanan Melayu. Kedua, oleh kerana hari ini adalah hari penamaan calon pilihan raya kecil Tenang, nak tulis sikit fasal pilihan raya kecil itu.

Antara perkara bersejarah yang dilakukan oleh salah seorang pemimpin parti kepuanan Melayu dalam kempen pilihan raya kecil itu ialah menghina Islam.

Kita semua tahu, ketika bercakap kepada wartawan pada 20 April 1983, presiden parti kepuanan Melayu hari ini kata, "negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan".Kata-kata Najib itu menghina Islam.

Dalam kempen di Tenang, pemimpin parti kepuanan Melayu terus menghina Islam. Walaupun cakap-cakapnya ditujukan kepada PAS, tetapi yang sebenarnya menjadi sasaran ialah Islam.

Islamlah yang menetapkan hukuman potong tangan (lihat Surah al-Maidah, ayat 38).Dalam berita bertajuk "Johor MB: Extremism is why you shouldn't back PAS", Malaysiakini 21/1/11 memetik Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman berkata:


"So what will happen when PAS comes to power? PAS has already come to the Felda areas, saying it wants to establish an Islamic state."They say they want laws that will get your hands chopped off for stealing. That is the content of their campaign with the Malays in Chemplak in Tenang".


Setakat ini Abdul Ghani belum mengambil tindakan undang-undang terhadap Malaysiakini kerana berita itu.Kepada orang Cina, parti kepuanan Melayu kata PAS hendak menegakkan negara Islam. Kepada orang Melayu pula, parti kepuanan Melayu kata PAS sudah tidak mahu menegakkan negara Islam kerana takut kepada DAP.

Katakanlah memang benar apa yang Umno kata bahawa PAS tak mahu lagi menegakkan negara Islam kerana takut kepada DAP. Katakanlah memang sungguh apa yang Umno kata itu.

Walau begitu sekalipun, sekurang-kurangnya saya tak pernah dengar mulut pemimpin PAS menghina atau mempersendakan hukum Islam, hukum Allah s.w.t.Kalau dari mulut pemimpin Umno, bukan berita lagi dah kalau depa menghina atau mempersendakan hukum Islam.

Saya pernah kata, memilih parti mana yang kita boleh undi di negara ini hakikatnya adalah usaha untuk memilih mudharat yang lebih ringan. Kerana kelaku masing-masing, kesemua parti yang ada di negara ini adalah mudharat kepada rakyat. Kalau dah terpaksa pilih antara dua mudharat, kaedah fiqh suruh kita pilih mudharat yang lebih ringan. Kalau nak boikot pilihan raya dan tak nak pilih, nanti menang pula mudharat yang paling berat.

Bagi saya, parti kepuanan Melayu atau Umno yang lancang sangat mulut mereka menghina hukum Islam adalah mudharat yang paling besar, paling berat. Tak mudharat terbesar apanya kalau dah ketagih sangat menghina Islam, menghina Allah sebegitu rupa!


Sumber :
Penaribeca.blogspot.com

2 comments:

Anonymous said...

bila terjadi macam ni...semua ketua2 Umgok jadi OKU....baik yg jantan mau pun yg bentina.......tak berani nak membetulkan keadaan....

Amuraria said...

Apakah ini satu nasihat dari apco ? Atau memang serangan Islam dari pembenci-pembenci Islam !