DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, September 10, 2010

OK KAH NEGARA KU NI?



Karton ini (dipetik daripada laman Merdekareview) mengambarkan kedunguan dan kebodohan para pendokong UMNO yang mempergunakan isu agama (yang tidak pun menyalahi hukum syarak) mensensasikan isu pemimpin bukan Islam menjalinkan hubungan baik dan membuat kebajikan kepada rakyat yang beragama Islam atas platform keagamaan. Bagi UMNO ia merupakan satu kesalahan yang amat berat dan ia (pada fikiran UMNO) tergolong salah satu amalan yang berdosa besar kerana ia mencemarkan imej serta menghina kedudukan dan kemulian Islam. Itu pendapat UMNO. UMNO cukup anti kepada sesiapa sahaja yang mahu memperdalami ilmu-ilmu Islam lebih-lebih lagi orang bukan Islam. Kebanyakan para pemimpin UMNO menjauhkan diri dari majlis-majlis ilmu (masjid dan surau), tetapi mendekatkan diri dengan majlis-majlis pesta-pestaan.


UMNO sikapnya kalau boleh ia mahukan seluruh rakyat jahil tentang ilmu-ilmu Islam, kecuali berkaiatan dengan ibadah khusus seperti sembahyang, puasa, zakat dan haji seperti yang dilaksanakan sekarang. UMNO sedar sekiranya sebahagian besar rakyat termasuk yang bukan Islam memahami hakikat Islam sebenar dengan kedudukan UMNO sekarang ini dalam keadaan nyawa-nyawa ikan, maka nyawa UMNO akan tercabut dari jasadnya dengan kadar yang lebih cepat lagi. Tersungkur menyembah bumi.


Jadi, apabila ahli parlimen Serdang, Teo Nie Ching membuat lawatan dan memberi sumbangan derma di surau A-Huda, Kajang Sentral, Kajang pada pertengahan Ramadhan lalu, UMNO mempolitikkan sepenuhnya isu tersebut macam orang gila. Sememangnya pun, hakikatnya UMNO sekarang sudah jadi mereng dan gila. Cuba perhatikan orang gila sebenar, ia kerap bercakap-cakap dan ketawa bersendirian. Berjalan-jalan ke sana ke mari (membuat bermacam-macam perkara di luar fikiran yang rasional) tanpa haluan. Itulah gelagat UMNO yang boleh kita perhatikan sekarang ini. Hendakan sangat sokongan rakyat, UMNO sanggup menjadikan dirinya sebagai orang “gila” sehinggakan ia rela rakyat melebelkannya sebagai “Juara” menabur fitnah.


Di mana harga diri UMNO selama ini. 53 tahun memerintah, imej, ukuran kematangan ia berpolitk, maruah dan harga diri telah pun dicampakkan ke dalam tong najis. Ia sudah tidak memperdulikan semua itu lagi asalkan ia dapat mengekalkan kuasa.



Oleh itu, UMNO tanpa henti-henti membuat berbagai fitnah ditaburkan serata alam dengan bermacam-macam isu. Yang tiada, diadakan, yang kecil, diperbesar-besarkan untuk meraihkan keuntungan politik jangka pendik, walaupun ia sedar yang ia telah dicop sebagai sebuah parti yang bangkrap idea, tidak bertanggungjawab serta cuba merosakan keharmonian masyarakat berbilang kaum negara ini.


UMNO masih lagi berusaha dan mahu memperbodohkan rakyat yang kini sudah memiliki sumber maklumat yang cukup (kecuali rakyat Melayu yang masih tinggal di ulu-ulu kampung yang miskin papa kedana dan ketinggalan dari arus pembangunan negara dan para barua yang sanggup menjadi pencacai kepada UMNO demi keduniaan) untuk meranapkan masa depan UMNO.


Contohnya, rakyat yang waras dan rasional tidak dapat menerima fitnah UMNO yang mengaitkan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sedang menyembelih lembu korban untuk diagih-agihkan kepada orang Islam. Ini adalah kerja-kerja orang-orang celaka, syaitan berwajahkan manusia. Gambar Lim Guan Eng disuperimposekan dengan gambar Nizar Jamaluddin, bekas MB Perak. Inilah fitnah yang paling dashat yang dilakukan oleh UMNO laknatullah setakat ini.


Pastinya, UMNO tidak akan berhentikan setakat itu sahaja. Di kepala syaitan-syaitan UMNO ada senarai gambar-gambar para pemimpin Pakatan Rakyat yang boleh disuperimposekan bagi tujuan memalu dan mencalarkan imej pemimpin terbabit dan memberi kesan yang positif kepada UMNO.



Jadi, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang, Presiden PAS, Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat, Murshidul Am PAS, Lim Kit Siang, Penasihat DAP dan lain-lainnya bersedialah dari sekarang. Kemungkian besar gambar-gambar pemimpin Pakatan yang disuperimpose ini akan berterbangan apabila hampir dengan PRU ke-13 nanti.


Rakyat sendiri boleh bayangkan (berdasarkan siri rangkaian bertali arus fitnah yang diatur oleh UMNO terhadap Pakatan Rakyat khususnya di Pulau Pinang dan Selangor) apa yang akan diperbuat oleh syaitan-syaitan UMNO ini terhadap Haji Hadi, Haji Nik Aziz dan Lim Kit Siang. Ia tentunya menjurus ke arah mencemar imej peribadi, parti, Islam, Melayu dan negara. Anwar Ibrahim sedang melaluinya sekarang dan para pemimpin lain akan menunggu masa dan giliran masing-masing mengikuti jejak Anwar. Oleh itu, berhati-hatilah dan awasilah dari sekarang.



"UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA"

No comments: