DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, July 12, 2010

MENANTI APA SUDAHNYA KES INI……..

Penyiasat Persendirian, Balasubramaniam a/l Perumal telah dipanggil untuk memberi keterangan dalam isu pembelian kapal selam Scorpene dan Agosta daripada DCNS . Syarikat Perimekar menerima komisyen bernilaian RM500 jutaan atas urus niaga tersebut.

Kes ini disiasat kerana beberapa perkara. Antaranya, syarikat Perimekar ditubuhkan pada tahun 2001, iaitu beberapa bulan sebelum kontrak pembelian kapal selam ini ditandatangani. Dengan kata lain, syarikat ini tidak mempunyai pengalaman dalam urus niaga kapal selam. Pemegang saham syarikat ini adalah bekas tink-tank Najib, iaitu Abdul Razak Baginda dan isterinya Mazlinda Makhzan

Perimekar adalah anak syarikat yang dimiliki sepenuhnya oleh KS Ombak Laut Sdn Bhd, yang dikuasai Abdul Razak Baginda dengan isterinya sebagai pemegang saham terbesar.


Baru-baru ini, Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) membatalkan lawatannya ke London untuk mengambil keterangan Balasubramaniam, atas alasan masalah perundangan. Soalan bertulis yang ingin diajukan kepada Balasubramaniam diserahkan kepada peguamnya melalui kiriman pos laju.


Balasubramaniam pernah mendedahkan bahawa kos perbelanjaan hidupnya ditanggung oleh Deepak, peniaga carpet yang dituduh berkenalan dengan Rosmah Mansor, isteri kepada Najib Razak.


Seterusnya baca di
sini


KOMEN :


Kita harap kes ini berjaya dapat diselesaikan dengan baik. Orang yang bersalah seharusnya dihukum dan orang yang tidak bersalah harus dibebaskan. Kes ini melibatkan membunuhan yang sangat kejam tidak berperi kemanusiaan dan zalim yang dilakukan ke atas wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu. Orang yang membunuhnya telah pun dihukum, tetapi siapa rakyat Malaysia masih tertanya-tanya siapakah dalang dibalang dibelakang tabir yang mainkan perananya. Wanita ini tidak bersalah. Beliau hanya menuntut haknya untuk mendapatkan sebahagian bayaran komisyen yang mana beliau terlibat sebagai juru runding.


Sistem keadilan di Negara ini telah musnah akibat kerakusan untuk terus memeluk kuasa, kedudukan dan mencari harta dunia. Persepsi rakyat terhadap system keadilan Negara ini telah hancur. Awal-awal lagi agensi yang terlibat untuk menegakkan keadilan tidak dapat berfungsi kerana ia dipengaruhi oleh orang yang menguasai politik Negara masa kini.

Baca juga artikel ini.


"TOLAK UMNO, RAKYAT SEJAHTERA"

1 comment:

Anonymous said...

kalau lah hak altantuya utk dptkan komisen yg dia berhak dpt sebagai jururunding kalau di bagi rm 5 juta pun dah selesai dah perkara ni tanpa diketahui oleh sesiapa kecuali Allah swt, tapi dah jadi tabiat manusia yg sentiasa bersifat tamak, orang tamak selalunya rugi begitulah kata pepatah melayu.