DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, July 3, 2010

FIRMA BERKAITAN UMNO DAPAT PROJEK FELDA?

Hubungan terus antara projek pembangunan Felda dan syarikat yang mempunyai kaitan dengan Umno menimbulkan pelbagai soalan berhubung cara projek-projek berkenaan ditawarkan.Berdasarkan pendedahan oleh ahli jawatankuasa pusat PAS, Datuk Husam Musa di blognya, Selasa lalu, semakan yang dilakukan Malaysiakini mendapati projek berkenaan dianugerahkan kepada firma Arkitek W&W yang dimiliki oleh ahli Umno.

Mereka adalah ADUN Bukit Chandan, Wan Mohd Khair-il Anuar Wan Ahmad dan seorang lagi yang dikenali sebagai Wan Burhanuddin Wan Hassan.Mengesahkan perkara ini, Husam berkata Wan Burhanuddin adalah ahli Pemuda Umno bahagian Besut.

Beliau dikatakan mempunyai hubungan rapat dengan keluarga seorang pegawai kanan Felda yang juga berasal dari Terengganu.Antara projek yang diberikan kepada firma berkenaan adalah kawasan perumahan dan komersial di Feldajaya - projek pembangunan bercampur untuk generasi kedua peneroka Felda.

Bagaimanapun menurut Husan, projek Feldajaya itu bukannya sesuatu yang boleh dibanggakan kerana lokasi yang tidak sesuai serta harganya.Contohnya, di Feldajaya Trolak, satu daripada empat mukim yang disiapkan, sebuah banglo ditawarkan pada harga sekitar RM180, 000.

Seterusnya di
sini dan sini

KOMEN :

Husam Musa silap tu. UMNO adalah merupakan sebuah parti dan kerajaan paling terbaik dalam sejarah tamdun dunia mengalahkan sejarah tamadun yang terdahulu.

2. UMNO merupakan sebuah parti yang paling bersih tidak ada sebarang cacat celanya. UMNO dari dahulu sehingga kini masih suci dan bersih seumpaman kain putih atau bayi yang baru dilahirkan.

3. Jangan lupa bahawa UMNO diturunkan oleh dari langgit untuk memimpin rakyat Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum dan agama.

4. UMNO dianggotai oleh orang-orang yang paling bersih, tidak rasuah dan menyalahguaan kuasa untuk kepentingan diri, sebaliknya para pemimpin UMNO 100% berjuang dan berkerja untuk rakyat. Bak kata pepatah “Bagaikan lilin membakar diri”

Walau pun begitu :

“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA DAN AMAN”

No comments: