DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Friday, February 19, 2010

KECEWA DENGAN KENYATAAN HADI

Oleh : Tun Telanai


Presiden PAS sekali lagi membuat kenyataan bahawa PAS bersedia untuk menjalin kerjasama dengan UMNO celaka ini dalam isu-isu keselamatan, ekonomi, agama dan politik. Beliau juga berkata PAS sentiasa terbuka untuk mengadakan sebarang bentuk muzakarah dengan UMNO.


Dalam pada itu, Presiden PAS yang digelar oleh Dr Aziz Bari sebagai ‘jelmaan Pak Lah Badawi’ dalam tatacara mengurus parti secara tidak langsung turut menyokong dan bersependapat dengan UMNO menyelar tindakan beberapa anggota parlimen Australia yang dikatakan kononnya untuk masuk campur tangan dalam kes Anwar Ibrahim. Tetapi sayang, beliau gagal mengemukakan cadangan balas bagaimana kaedah terbaik bagi mengelak mahkamah-mahkamah di Malaysia ini diperalatkan, diperkudakan dan dilacurkan oleh UMNO bagi menjaga kepentingannya dan terus mengekalkan kuasa memerintah Malaysaia.


Baca di sini :


http://www.malaysiakini.com/news/124703


Pada 18 Februari lepas, beliau juga mula memuji-muji perubahan yang di bawa oleh UMNO celaka ini.


Baca di sini :


http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0218&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_13.htm


Sudah sampai masanya, PAS yang dipimpin oleh beliau membuat pendirian semula berhubung dengan kerjasama dalam Pakatan Rakyat. Pendirian dahulu untuk kekal dalam Pakatan Rakyat nampaknya semakin hari, semakin kelihatan goyah dan ianya semakin condong kepada UMNO, terutama melibatkan kes Anwar yang sedang dibicarakan, yang mana keputusannya boleh dijangkakan dan krisis yang berlaku dalam PKR turut mempengaruhi fikiran beliau untuk terus memburu impian menjalin kerjasama dengan UMNO celaka itu.


Strategi politiknya bijak untuk menyelamatkan diri beliau dan golongan yang seangkatan dengannya kerana beliau sedar dengan ketiadaan Anwar nanti, gabungan Pakatan Rakyat akan turut musnah.


Ya, beliau dan gengnya akan selamat, tetapi PAS akan meniti zaman kemusnahan kerana PAS akan berpecah dua. Satu golongan menyokong UMNO dan satu golongan lagi akan menentang sebarang bentuk kerjasama dengan UMNO sama ada dalam bentuk majlis dialog, perbincangan, muzakaraf atau muqabalah.


Jadi, pada saat ini amat penting bagi PAS mengishtiharkan pendiriannya semula untuk mengelak rakyat terutama yang bukan Islam bertambah pening kepala memikirkan tidak konsistennya PAS dalam isu kerjasama ini. Lebih cepat membuat pendirian semula ini, lebih baik bagi rakyat untuk mengambil tindakan politik selanjutnya.


Kami, tidak redha dan akan tetap menentang sebarang bentuk perbincangan atau kerjasama dalam apa jua sector dengan UMNO. Kami menganggap dan melihat UMNO itu tersangat kotor, tubuh badannya penuh dengan panau, kurap, kudis buta dan berbau hanyir semesta alam. Kotornya melebihi daripada babi yang bernajis besar. Sekiranya tersentuh, ia memerlukan 7 kali disucikan dengan air bersih.


Dan kejahatan, kezaliman dan penindasan yang dilakukan UMNO selama lebih kejam dan lebih dasyat dari apa yang dilakukan oleh iblis-syaitan yang merasuk anak adam untuk melanggari perintah Allah swt.


Tiada ada parti sejahat parti UMNO laknatullah ini. Oleh itu, kami menolaknya dan insyaAllah kami akan bangkit menentang kerjasama itu. Menentang UMNO adalah merupakan satu jihad, amal makrof, nahi mungkar.

“UMNO TIADA, RAKYAT AMAN DAN SEJAHTERA”.
"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”

3 comments:

Mariah bt Ghazali said...

Saya setuju dgn Tun Telanai. Lupakan terus nak berbaik dengan UMNO. UMNO dah tak relevan dalam arus politik sekarang. UMNO sudah dipandang hodoh di mata rakyat. Yg patut difikirkan ialah memperkuatkan PR agar dapat menawan Putrajaya dalam PRU13 nanti.

Unknown said...

Terima kasih saudara Suhaimi. Kita memerlukan lebih ramai ahli-ahli PASdan pendokongnya bersama-sama dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat bangkit menentang golongan yang mahu berkerjasama dengan UMNO laknatullah ini. Kita tidak boleh biarkan perkara ini terjadi. PAS bukan hak peribadi sesiapa. PAS adalah hak semua rakyat yang mahukan Islam memerintah, bukan Islam diperintah bagi menjamin keadilan kepada seluruh rakyat di Malaysia.

Alasan demi kepentingan Melayu dan Islam tidak boleh diterima pakai langsung kerana UMNO celaka inilah medrupakan perosak bangsa Melayu dan Islam sebab merekalah yang memegang kuasa sejak dari negara mencapai kemerdekaan 1957 sampai kini.

Sepatutnya golongan pro-UMNO celakan ini seru/ajak seluruh rakyat tanpa mengira agama dan bangsa bangkit dan berjuang menghapuskan UMNO, bukan sebaliknya seperti yang dibayangkan oleh Presiden PAS itu.

Berjuang menentang UMNO celaka ini adalah satu JIHAD ke jalan Allah melalui saluran dibenarkan oleh undang-undang negara kerana kita berjuang menentang sebuah regim yang zalim, rejim yang korup, regim yang menjadi amanah yang diberikan oleh rakyat sebagai batu loncatan meraihkan keuntungan peribadi dan rakyat dipinggirkan berdasarkan faktor politik yang dipegang oleh rakyat.

Unknown said...

Terima kasih saudara Suhaimi. Kita memerlukan lebih ramai ahli-ahli PAS dan pendokongnya bersama-sama dengan Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat bangkit menentang golongan yang mahu berkerjasama dengan UMNO laknatullah ini. Kita tidak boleh biarkan perkara ini terjadi. PAS bukan hak peribadi sesiapa. PAS adalah hak semua rakyat yang mahukan Islam memerintah, bukan Islam diperintah bagi menjamin keadilan kepada seluruh rakyat di Malaysia tanpa mengira agama dan bangsa.

Alasan demi kepentingan Melayu dan Islam tidak boleh diterima pakai langsung kerana UMNO celaka inilah perosak bangsa Melayu dan Islam sebab merekalah yang memegang kuasa sejak dari negara mencapai kemerdekaan 1957 sampai kini.Kita tidak mahu buang najis yang dikotorkan oleh UMNO celaka ini.

Sepatutnya golongan pro-UMNO celakan ini perlu seru/ajak seluruh rakyat tanpa mengira agama dan bangsa bangkit dan berjuang menghapuskan UMNO, bukan sebaliknya seperti yang dibayangkan oleh Presiden PAS itu.

Berjuang menentang UMNO celaka ini adalah satu JIHAD ke jalan Allah melalui saluran dibenarkan oleh undang-undang negara kerana kita berjuang menentang sebuah regim yang zalim, rejim yang korup, regim yang menjadi amanah yang diberikan oleh rakyat sebagai batu loncatan meraihkan keuntungan peribadi dan rakyat dipinggirkan berdasarkan faktor politik yang dipegang oleh rakyat. Biarkan kita kalah dalam kemenangan, bukan menang dalam kekalahan. Islam akan tetap menang selagi ada alam ini.