DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, February 16, 2010

BUDAYA UMNO_3

DEMONSTRASI: UMNO DAPAT ANUGERAH 'MALAYSIA BOOKS OF RECORDS'?Angkasanuri
Sumber : Harakahdaily.net


Sehari dua ni cukup 'meriah' Umno mengadakan demonstrasi sana sini. Pantang terjentik dan tercuit sikit tentang 'semangat kemelayuan' Umno terus buat demonstrasi. Nampaknya Umno sudah mula faham apa makna demokrasi.

Sebelum ini, jika pembangkang atau Pakatan Rakyat mengadakan demonstrasi maka selepas itu akan muncul komen dari pemimpin dan media milik Umno.... Berlaku huru hara, peniaga mengalami kerugian, pelabur lari, pembangkang sabotaj ekonomi negara.

Jadi hari ini ekonomi negara dalam keadaan gawat, pelabur tak datang dan suasana politik gawat semuanya berpunca dari Umno yang akhir-akhir ini kerap berdemonstrasi. Umno kena bertanggungjawab!

Khairy Jamaludin hari ini mungkin senyum seorang diri apabila melihat ramai 'beruk' dalam Umno. Istilah yang diberi kepada peserta demonstrasi 'BERSIH' Pakatan Rakyat sebelum ini.Mungkin selepas ini Umno Pulau Pinang akan turun berdemonstrasi sekali lagi kerana 'termakan' dengan laporan Utusan Malaysia bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng nak membatalkan perarakan Maulidur Rasul.

Mungkin kali ini Ibrahim Ali akan berganding bahu dengan seorang lagi wakil rakyat 'bebas' Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim untuk memimpin demonstrasi berkenaan.

Cuma jangan jadi seperti Abu Jahal dan Abu Lahab dah le, memukul canang dan berarak mengelilingi Kota Mekah serta membuat kenduri besar-besaran sembelih kambing dan unta menyambut kelahiran Nabi SAW tetapi kemudiannya menjadi orang yang paling kuat menentang dakwah dibawa oleh Nabi SAW.

Umno kini memang cukup bersemangat untuk berdemontsrasi. Saya yakin lepas ni banyak lagi demonstrasi akan diadakan oleh Umno dan mereka yang sewaktu dengannya.

Justeru itu memang layaklah Umno mendapat anugerah 'Malaysia Book Of Records' atau mungkin 'Guinness Book Of Records' sebagai parti dalam dunia yang paling banyak mengadakan demonstrasi. Syabas Umno!


KOMEN :


Saya amat setuju dengan pandangan penulis di atas. UMNO sudah naik minyak sudah jadi gila babi, mereng dan tiga suku. Mereka sekarang sudah tidak kenal yang mana satu hulu dan yang mana satu pangkal. Pakai hentam sahaja. Alamat dah nak pendik umur tu. Cepat-cepatlah mampus, menyusahkan dunia sahaja. Moga-moga manusia di bumi Allah ini [di Malaysia] dapat hidup aman, damai dan sejahtera tanpa UMNO. Saya amat pasti dan yakin sekiranya UMNO tidak ada di dunia lagi, maka duit rakyat berbillion ringgit dapat dijimatkan dan bolehlah disalurkan kepada rakyat yang susah dan yang amat memerlukannya. Tidaklah habis membazir seperti beli kapal selam , tetapi tidak boleh menyelam dan enjin jet dijual sebagai besi buruk.Habis duit dihentamnya.


Di satu masa dulu para pemimpin, ahli-ahli dan pendokong UMNO cukup anti kepada amalan demontrasi. Demontrasi bukan budaya kita, kata mereka. Demontrasi budaya beruk dan monyek kata Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO. Pak Lah pula ugut, jangan cabar saya. Orang-orang UMNO ini memang bodoh-bodoh belaka sebab itu Dr.Mahathir kata ‘Melayu Mudah Lupa’.

Sebahagian besar orang UMNO malas membaca apatah lagi hendak ke sarau dan masjid belajar agama jauh sekali, mereka suka ke hotel-hotel dan pub mencari hiburan, sebab itu mereka buta sejarah. Kebangkitan orang Melayu yang memulakan gerakan memansuhkan Malay Union dan menuntut kemerdekaan negara adalah melalui saluran demontrasi sehinggakan British mengaku kalah. Bodoh dan bangang. Mudah lupa ini hanya untuk orang UMNO saja tau, orang-orang bukan UMNO tidak mudah lupa. Kami rakyat Malaysia bukan dari UMNO haprak akan ingat sampai mati pengkianatan UMNO terhadap bangsa dan agama dan negara.


Semasa pembangkang aktif mengadakan demontrasi dulu ketika menentang kenaikan harga minyak, harga tol, harga barang-barang makanan, tentang ISA, menentang dasar PPSMI dan kemuncaknya Himpunan BERSIH 10 November 2007, macam-macam mereka kata kepada orang-orang yang berdemontrasi. Mereka mengutuk, mengecam, memperlekeh dan menghina kepada orang yang melibatkan diri dalam sebarang demontrasi yang dilakukan ketika itu.


Alih-alih sekarang ini terbalik, mereka pula yang menjadi ‘juara demontrasi’. Setiap hari sekiranya ada isu kecil atau besar, mereka turun berdemontrasi terutama di Pulau Pinang dan Selangor. Dasar muka tidak tahu malu. Muka tebal ditampal dengan kulit babi. Ludah ke langit timpa batang hidung sendiri padan muka. Sekarang, merelakan diri untuk menjilat ludah yang penuh kahar, yang kotor lagi jijik.


Tenguklah gambar-gambar ini amat menjijikan macam orang gila babi dirasuk syaitan-iblis tidak ada harga diri langsung:
























“UMNO TIADA, RAKYAT AMAN DAN SEJAHTERA”
"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA

No comments: