DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, July 6, 2009

SEBAHAGIAN BESAR PARA PEMIMPIN UMNO ADALAH SYAITAN BESAR

Oleh : Tun Telanai

Laporan harakahdialy.net menyebut banglo mewah kepunyaan Khir Toyo bernilai RM24 juta bukanlah atu perkara yang mengejutkan, malah ia menjadi satu perkara biasa bagi sebahagian besar pemimpin UMNO. Mereka menjadikan medan politik sebagai satu kaedah mencari kekayaan dan kemewahan secara melampau.

Oleh sebab itulah setiap kali UMNO mengadakan pemilihan jawatan dalam parti bagaikan hendak runtuh satu dunia dibuatnya kerana untuk merebut jawatan. Semakin tinggi jawatan seseorang itu dalam haeriki UMNO, maka semakin besar pengaruh dan kuasanya. Melalui kuasa, mereka boleh membuat apa sahaja yang mereka mahu. Merembat, merompak dan memfaraidkan harta rakyat semahu-mahunya untuk membuncitkan perut masing-masing.

Dengan kuasa yang mereka pegang, bukan untuk membela rakyat, tetapi untuk memperhambakan rakyat dan mereka tetap menjadi tuan. Semua badan-badan kerajaan dijadikan pencacai dan barua kepada para pemimpin UMNO jenis ini. SPR, SPRM, PDRM, AG dan Kehakiman adalah barua terpenting kepada UMNO. Dajal-dajal ini menjadi benteng pertahanan mempertahankan kuasa bagi membolehkan para pemimpin UMNO meragut dan merompak harta-harta rakyat dengan semahu-mahunya.

Mereka tidak pernah puas. Rakyat menderita. Mereka adalah SYAITAN-SYAITAN BESAR yang merosakan agama, bangsa dan negara.

Ikuti sepenuhnya laporan harakahdaily.net ini:

RUMAH KHIR TOYO RM24 JUTA DI SHAH ALAM
http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=21574&Itemid=1


SHAH ALAM, 6 Julai (Hrkh) - Rumah kediaman mantan Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Dr Mohamed Khir Bin Toyo dekat sini dibina dengan kos keseluruhan sebanyak RM24 juta.

Nilai ini adalah lebih mahal daripada harga istana idaman yang dimiliki oleh Allahyarham Datuk Zakaria di Klang yang dibina di tengah-tengah perumahan rakyat.
Banglo tersebut yang terletak di Jalan Suasa, Seksyen 7 dekat sini dibina diatas dua lot tanah yang dicantumkan dan kedua-dua tanah ini berjumlah RM4 juta dengan keluasan 52,041 kaki persegi.


Tanah pertama yang bernombor HSD 22904 di lot PT 62, Seksyen 7 dengan keluasan 31,794 kaki persegi berharga sebanyak RM2.9 juta iaitu RM93 ringgit untuk satu kaki persegi yang dibeli dari sebuah syarikat Ditamas Sdn. Bhd.


Syarikat tersebut dimiliki oleh Shamsuddin Hayroni yang merupakan sahabat baik kepada Mantan Menteri Besar Selangor itu.


Namun, harga yang dibeli untuk tanah kedua yang bernombor HSD 22905 adalah lebih murah iaitu RM900,000 iaitu RM46 untuk satu kaki persegi di di lot PT 65 seksyen 7, seluas 20,427 kaki persegi.


Kedua-dua tanah ini mempunyai tempoh pajakan selama 99 tahun yang bermula sejak 20 Mac 1987 dan berakhir pada 19 Mac 2086 dan ia didaftarkan dibawah nama Mohamad Khir Toyo dan isterinya, Zahrah Kechik.


Demikian fakta yang didedahkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun), Sekinchan, Ng Suee Lim ketika ditemui selepas membawa pemberita meninjau banglo tersebut yang beliau sifatkan sebagai Istana Khir Toyo.


Katanya, harga rumah ini lebih kurang RM18 juta dan belum dicampurkan dengan harga perabot yang diimport sepenuh dari Bali. Jadi semuanya berharga RM20 juta dan dicampur pula dengan harga tanah yang berjumlah RM4 Juta.


"Harga sebuah pintu gerbang sahaja berharga, RM290,000. Persoalannya, saya bukan ada hasad dengki atau pun iri hati kerana beliau memiliki rumah sebesar ini.
"Tetapi sekiranya, dia mampu dan memiliki kekayaan dari sumber yang halal, saya tiada masalah malah saya ucapakan tahniah.


"Apa yang saya nampak sebelum ini, dia merupakan seorang doktor gigi biasa," katanya


Apabila lapan tahun katanya, dia menjawat jawatan Menteri Besar Selangor, dia mampu untuk membina sebuah rumah sebesar itu.


"Setahu saya sebagai seorang penjawat awam, Menteri Besar Selangor tidak boleh berniaga dan tidak boleh terlibat dalam apa-apa aktiviti perniagaan termasuk semua Adun dan Speaker," katanya.


Menurut beliau, gaji Menteri Besar hanya RM48,000 yang meliputi semua elaun dan makan minum dan gaji pembantu semua ditanggung oleh Kerajaan Negeri dan ini bermakna gaji seorang menteri besar alam tempoh setahun sebanyak, RM576,000, gaji Khir Toyo sewaktu menjadi menteri besar.


Katanya, selama lapan tahun gaji keseluruhan yang beliau dapat dalam masa lapan tahun RM4.7 juta termasuk 'interest', belum tentu dapat mengumpul kekayaan sebanyak itu.


Beliau mendesak Khir Toyo beri penjelasan mengenai isu ini, daripada jumlah ini, bolehkan memiliki banglo sebesar ini. Dari mana sumber, rakyat nak tahu, sebab kerajaan negeri Selangor yang baru ini sedang mengamalkan dasar ketelusan.


Dalam sidang media yang sama, beliau ditanya adakah beliau akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), katanya, tidak perlu membuat laporan di SPRM.


"Saya tak perlu lapor sebab secara peribadi saya tidak berapa yakin dengan keberkesanan dan peranan badan itu dan apa yang saya nampak sebelum ini banyak mengecewakan. Biar rakyat yang memutuskan, terpulang kepada budi bicara SPRM untuk menyiasat atau tidak," katanya.


“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”

2 comments:

Anonymous said...

amno boleh tidur lena makan pakai duit haram ..utk anak bini lagi..macam tiada salah langsung tiada dosa..watak2 begini bertimbun dlm amno dari madey,kerajaan anak beranak..kini kerajaan laki bini..hidup songsang skandal duit rakyat berbillion,gelojoh pemimpin amno sama dgn orang2 yg meletak mereka di situ..pengundi2yg buta hakikat kehidupan sebenar sbg hamba Allah bukan hamba dajjal.

yanmaneee said...

hermes belt
kd 11
paul george shoes
jordan shoes
yeezys
air max 270
kate spade handbags
cheap jordans
valentino shoes
nike shoes