DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Thursday, July 30, 2009

Oleh : Tun Telanai

Assalamu’laikum wm.wrt,


Memang sudah dijangkakan, kemunculan dengan tiba-tiba Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), sebuah NGO yang kononnya memperjuangan kedaulatan Melayu hanyalah untuk menimbulkan suasana tidak tenteram dan menghalang Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) mengadakan demontrasi mendesak kerajaan memansuhkan ISA pada hari Sabtu, 1 Ogos nanti.

Strategi yang digunakan oleh UMNO melalui Pewaris memang tepat apabila Ketua Polis Kuala Lumpur mengarahkan GMI dan Pewaris supaya membatalkan demontrasi yang dirancangkan itu [
http://www.malaysiakini.com/news/109493].

Pewaris adalah golongan yang terdiri daripada orang-orang yang berfikiran songsang, iaitu orang-orang yang berotak ‘sewel’ atau erti kata lainnya ‘gila’. Masakan tidak, orang menyeru kepada kebaikan, Perwaris pula menyeru orang ramai melakukan kemungkaran dan mempertahan sebuah kerajaan yang zalim, menyalahgunaan kuasa dan rasuah.

Setakat ini, tidak ada sebarang sumbangan Pewaris yang didakwanya untuk mempertahankan kedaulatan bangsa dan agama. Orang-orang ‘gila’ yang menganggotai NGO ini hanya bertindak menyokong apa sahaja dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan, tidak kira sama ada sesuatu dasar itu merugikan bangsa dan agama. Meraka hanaya pandai menyokong sahaja, tanpa membuang sebarang tindakan atau cadangan yang membina, mendaulatkan bangsa dan agama seperti yabng sering diwar-warkan. Itulah tujuan penubuhan Pewaris sebenarnya.

Tidak pernah dengar Pewaris membantah dasar liberalisasi oleh kerajaan pimpinan Najib Tun Razak. Dasar ini memberikan kebebasan kepada syarikat-syarikat luar negara memegang ekuiti sehingga 70 peratus. Sebelum itu, ekuiti kepada syarikat luar Negara hanya 49 peratus manakala syarikat tempatan masih memegang saham 51 peratus.


Pewaris juga mendiamkan diri apabila firma pelaburan berpengkalan di Hong Kong, Wang Tak Co Ltd menjadi pemegang saham tunggal terbesar dalam Bernas di Bursa Malaysia mulai 28 Julai lalu. Wang Tak yang dimiliki oleh kumpulan Lee Hing Development Ltd menguasai 31.36 peratus atau 147.51 juta saham daripada keseluruhan 470.402 juta saham Bernas.


Pewaris rela dan sanggup bersubahat dengan UMNO untuk melihat 60 peratus anak-anak Melayu khususnya di pendalaman mundur dan tercicir dalam bidang pelajaran dan sanggup melihat Bahasa Melayu lama kelamaan terkubur di tanah air sendiri. Tidak pernah dengar suara-suara dari Pewaris bangkit bersama-sama dengan ahli-ahli bahasa, budayawan, cendiakawan Melayu, NGO-NGO Melayu lainya dan parti-parti politik Melayu yang menentang penggunaan Bahasa Inggeris dalam pengajaran matematik dan sains.



Dan akhirnya pada 9 Julai lalu [sempena PRK Manik Urai] Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin memgumumkan pemansuhan dasar PPMSI pada tahun 2012. Beliau sendiri mengakui bahawa kemerosotan pencapaian murid-murid di luar bandar dalam mata pelajaran sains dan matematik [http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0709&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm]


Pewaris diam membisu apabila Najib umumkan DEB dimasuhkan. Apa yang ada dihadapan bangsa Melayu sekarang ini ialah : Melayu mesti bersaing dengan bukan Melayu dalam berbagai sector. Merit dan pencapaian diutamakan. Mana lagi hak dan keistemewaan orang Melayu?


Pewaris sebenarnya ialah musuh dan pengkianat bangsa dan agama.

Sekian, terima kasih.Wassalam

“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”.

"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

No comments: