DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, March 7, 2009

MOSAD MALAYSIA MENGANAS LAGI

Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt,


Pertama sekali saya mengambil kesempatan ini untuk merakamkan ucapan tahniah diatas kejayaan program 'Himpunan 100 Ribu Selamatkan Bahasa Melayu' bagi menentang perlaksanaan dasar PPSMI yang berlangsung pada 7 Mac lalu. Tahniah kepada pihak penganjur khususnya Dato’ Dr.Hassan Ahmad, bekas Ketua Pegarah DBP dan selaku Pengerusi Gerakan Mansuhkan PPSMI [GMP] dan juga Dato’ A.Samad Said, Sastrawan Negara, parti-parti politik pembangkang, NGO-NGO bersama-sama dengan beribu rakyat Malaysia yang berjuang bermati-matian untuk mengembalikan kedaulatan Bahasa Melayu dalam sistem pendidikan negara.

Malang sekali, perhimpunan ini dirosakkan oleh PDRM yang mana sebahagian besar anggotanya terdiri dapada orang-orang yang tidak beraqal dan sanggop menjadi kuda kayu kepada pemerintah UMNO yang zalim lagi tidak mesra rakyat. Tindakan PDRM yang tidak professional ini turut menambah kebencian rakyat terhadap kerajaan dan institusi kepolisan itu sendiri.

Persepsi rakyat pada umumnya telah hilang keyakinan terhadap institusi ini yang kelihatan telah benar-benar menjadi alat atau perkakas kepada UMNO. Dalam usaha membantu UMNO untuk mengekalkan kuasa, PDRM telah bertindak melampaui bidang kuasa yang diperuntukan kepadanya oleh Perlembagaan. Contohnya krisis Perlembagaan yang berlaku di Perak telah menunjukkan PDRM telah bertindak mencampuri urusan politik yang sewajarnya diuruskan oleh organisasi kepolitikan juga.

Tetapi, sebalik berlaku. Ia bertindak seolah-olah sebahagian daripada organisasi UMNO. PDRM gagal menunjukkan yang ia sebuah intitusi yang menjaga keamanan dan kesejahteraan rakyat. Ia bertindak menyebelahi UMNO dalam krisis yang berlaku di Perak itu dan bertindak menyekat, mengekang, mengancam, mengugut, memukul, melepaskan gas pemedih mata, menangkap dan mendakwa pihak-pihak yang tidak sealiran dengan UMNO.

Kebiadapan PDRM ditunjukkan sekali lagi pada 7 Mac kelmarin. Beribu anggota PDRM diarah bagi memenuhi tuntutan UMNO bagi menghalang perhimpuan 100 ribu rakyat yang bangkit menentang perlaksanaan PPSMI yang merugikan berjuta anak-anak Melayu di luar bandar. Tindakan para anggota PDRM dilihat seolah-olah jelmaan pasukan mosad Isreal yang menentang kebangkitan rakyat Palestin yang berjuang menuntut haqnya.

Sebahagian gambar-gambar yang sempat dirakam oleh para juru gambar tempatan berkaiatan keganasan para anggota PDRM menghalang rakyat menuntut pemansuhan PPSMI :
BERSIAP SIAGA UNTUK MEMUKUL PARA DEMONSTRAN DISEMBUR WATER CANNON YANG MENGANDUNGI ASID SEORANG DEMONSTRAN DITANGKAP FRU SEDANG MELEPASKAN TEMBAKAN GAS PEMEDIH MATA RAKYAT BERTEMPIARAN MELARIAKN DIRI
KASIHAN RAKYAT YANG MENUNTUT HAQNYA

Kesimpulannya, perjuangan menuntut kebenaran dan haq terpaksa melalui jalan-jalan yang amat sukar dan terpaksa menempuh berbagai cabaran dan halangan terutamanya bagi mengatasi institusi-institusi yang mendokong sebuah kerajaan yang kurop, zalim dan menganas.


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”
Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb.

No comments: