DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Monday, February 4, 2008

BILA ABDULLAH AHMAD BADAWI MULA MENIPU!

Oleh : Ketua Perusuh

Sebenarnya saya memang berasa malas untuk mengulas isu ini namun ramai rakan-rakan perniagaan saya yang bertanya kepada saya akan isu ini. Isunya ialah “Pernahkah Abdullah Ahmad Badawi Menipu”.


Bila saya mendengar soalan tersebut, saya tidak dapat menahan diri daripada ketawa dengan besarnya. Bukannya apa, Abdullah Ahmad Badawi bukanlah Nabi dan maksum dari segala kejelekan. Kalau dah Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri dan juga Pemimpin utama Barisan Nasional, tentunya tidak dapat tidak Abdullah Ahmad Badawi akan menipu. Biasanya kalau orang sebesar (pangkatnya) ini menipu, tipuan yang dilakukan biasanya akan mendapat liputan yang meluas.


Berbalik kepada isu menipu ini, semalam ternyata Abdullah Ahmad Badawi menipu kakitangan awam dan rakyat seluruhnya dengan menyatakan bahawa Malaysia berada ditangga ke 6 terbaik didunia sedangkan mengikut maklumat yang boleh dilayari dilaman web IMD, Malaysia sebenarnya berada pada tangga ke 22 mengikut turutan.


Ini menunjukkan bahawa Abdullah Ahmad Badawi memang biasa menipu dalam setiap ucapan atau komentar yang beliau berikan. Mungkin ramai rakyat Malaysia yang tidak mendapat akses kepada Internet berasa bangga dengan pengumuman yang diberikan oleh Abdullah Ahmad Badawi semalam.


Oleh itu kalau perkara ini pun Abdullah Ahmad Badawi boleh menipu, bagaimana dengan janji-janjinya untuk berlaku adil, telus dan cekap dalam pentadbiran negara. Yang pastinya “Kalau dah dasar penipu, sampai mati pun akan tetap menipu”. Kepada Abdullah Ahmad Badawi & Co, zaman sekarang agak susah sedikit kalau mencuba untuk menipu. Orang ramai mudah untuk mendapatkan maklumat melalui Internet.


Kesimpulannya adalah penipuan yang dilakukan oleh Abdullah Ahmad Badawi tersebut mungkin dirancang oleh pemuka-pemuka di Tingkat 4 Jabatan Perdana Menteri (JPM) dan pastinya mereka juga tidak menyangka bahawa rakyat akan membuat carian di Internet dan sebagainya


Kepada Abdullah Ahmad Badawi, teruskanlah menipu untuk kesenangan dunia anda

"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA"
"PROTES SAMPAI TURUN"

Sekian.Wassalam

1 comment:

Anonymous said...

ada 1 pendapat, saya sangat menyokong dengan apa saja pemimpin umumkan tapi harap cadangan saya ini pihak kementerian cuba2 la gunakan saya rasa negara malaysia akan dapat keuntungan l;ebih besar dari harga minyak.Jadi saya cadangkan kali ini selaraskan gaji kakitangan awam sebetul2 nya.... semua kakitangan awam malaysia yang sedang berkhidmat dari yang paling bawahan hingga la kepada menteri2 dan tak lupa jua yang paling berjasa Perdana Menteri sendiri menerima kadar gaji rata pada RM2500 tak lebih tak kurang dan juga tak kira pangkat.Sebab kebiasaannya setinggi mana pun pangkat kalau tak orang bawahan yang bekerja lebih org berpangkat tu tak kemana pun.....yang pandai dia beri arahan dan bila selesai dapat nama dan jua pangkat. sebagai contoh la tukang sapu, pemungut sampah bila alam bersih sapa dapat habuan besar pengarah2 organisasi berkenaan la. tapi yang bergelumang dengan najis2, sampah2 gaji pun kais pagi makan pagi macam ayam.... apa lagi sekarang ni gaji di sekat lagi.... sedang gaji meraka yang berpangkat di bahgi 4 kali sebulan pun tak kisah. Apa pun cara yang di umum kan sebelum ni 1 pun bukan membantu golongan bawahan tapi menambahkan keperitan, yang tetap tersenyum lebar mengumumkan masih berganda2 dari orang bawahan mana nak rasa kesusahan rakyat bawahan... hargai la golongan kami bawahan...jangan pandai berckap je...