DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Sunday, December 16, 2007

IKUT SUKA AKU [ISA]


Teks:

Dia tidak pernah didapati bersalah oleh mahkamah di negara ini.Dia juga tidak pernah didapati bersalah oleh mana-mana mahkamah di dunia ini.Tapi dia mempunyai satu kesalahan.Dia berani menyatakan kebenaran!Keberaniannya membongkar aktiviti haram kerajaan UMNO dan BN,boleh menyebabkan mereka kehilangan kuasa.

Justeru itu dia mesti dikaitkandengan aktiviti pengganas agar penahanannya dapat diterima oleh rakyat yang dungu.Tapi disebalik semua itu sebenarnya ramai lagi yang terseksa.

Anak-anak dan isteri merindui kasih sayang seorang ayah dan suami.Mereka bukan sahaja hilang tempat bergantung...bahkan mereka juga dicaci nista oleh masyarakat yang ditipuoleh media yang menyorok cerita sebenar...Zalim, zalim,zalim... itulah perkataan yang selayaknya.

Hairan sungguh memikirkannya...Mereka sanggup bersubahat dengan pemerintah yang jahat,demi sesuap nasi untuk hidup yang sementara ini. Menyumbat saudara seagama merekake dalam penjara selama bertahun-tahun. Tidak ada rasa bersalah langsung.

Dan yang paling menghairankan.. masih ada yang sanggup memberi kuasa kepadapemerintah yang zalim untuk meneruskan kezaliman mereka.

Syukurlah.. Allah mewujudkan Alam Kubur, Allah mewujudkan Alam Mahsyar,kalau tidak pasti ramai orang yang dizalimi akan mati sia-sia.

Tunggulah kau pemerintah yang zalim, tunggulah kau pengundi yang memberi kuasakepada pemerintah yang zalim... masa pasti akan tiba juauntuk kamu pula merasai siksaan yang Maha Pedih!Dari Allah tuhan yang Maha Adil.

Tun Telanai
Dipetik daripada : Laman Marhaen

“BOIKOT PRU KE-12”


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”


Sekian .Wassalamu ‘alaikum Wr.Wb

No comments: