DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, November 27, 2007

BABI HUTAN DI DUN KELANTAN

SIDANG DUN KELANTAN TERCEMAR, NOZULA TENDANG ZAKI IBRAHIM!
Oleh : Nyza Ayob
daripada Harakahdaily.net
:
http://www.harakahdaily.net/bm/index.php/utama_lead/sidang-dun-kelantan-tercemar-nozula-tendang-zaki-ibrahim.html


KOTA BHARU, 27 Nov (Hrkh)- Persidangan kali ketiga (Belanjawan) bagi tempoh penggal ke empat Dewan Undangan Negeri Kelantan mencatat sejarah terburuk apabila Dato' Nozula Mat Diah(BN-Paloh) bertindak menendang Mohd Zaki Ibrahim(PAS- Kelaboran) sewaktu sesi soal jawab dalam sidang DUN semalam.


Kejadian memalukan itu berjaya dirakamkan selama hampir dua minit dan aksi biadapnya boleh ditonton oleh semua pihak di
laman web yang sentiasa menyiarkan perkembangan secara langsung Sidang Dun Kelantan.


Insiden bermula apabila Dato' Mohd Zain Ismail (BN-Bukit Tuku) tidak berpuas hati dengan jawapan yang diberikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan, Perindustrian dan Sumber Manusia , Zulkifli Mamat terhadap soalan yang dikemukakannya mengenai perkembangan projek Afta City Rantau Panjang bahawa projek tersebut telah dibatalkan.


"Permasalahan sekarang ialah kerajaan ingin memperbetulkan kenyataan bahawa ada exco yang hadir dalam perasmian tersebut. Kita ingin memperbetulkan kenyataan yang menyebabkan tuduhan daripada pihak YB (BN).
"Kita tidak mahu YB yang dipilih,kutip bawa cerita tepi jalan dan bawa naik ke dewan. Adakah hendak perbetulkan ini salah, "kata Zulkifli yang diikuti ketukan di meja oleh beberapa Adun.


Nozula tendang Zaki

Kata-kata Zulkifli itu menimbulkan kemarahan Nozula yang bangun dan menyifatkan jawapan Zulkifli itu sebagai 'tidak cerdik' dan menganggap pihak kerajaan negeri menuduh pihak pembangkang bodoh dan tidak mempedulikan teguran speaker supaya beliau duduk.


Keadaan menjadi semakin panas apabila Nozula mengambil serius kata-kata usikan daripada Zaki Ibrahim yang menimbulkan kemarahannya.


"Bagi peluang aku keccek lepas ni,"kata Nozula dengan nada yang keras.


Kata-kata Zaki supaya Adun Paloh itu meminta maaf kepada dewan dan meyatakan beliau bersikap kurang ajar menyebabkan Nozula bertindak diluar jangkaan.


"Mu yang kurang ajar," katanya sambil bertindak menyerang Zaki.


Tindakan Nozula itu cuba dihalang oleh beberapa Adun termasuk Saufi Deraman(BN-Galas) dan Abdul Halim Abdul Rahman(PAS- Chetok) yang berada bersebelahan Zaki.


Walaupun dihalang Nozula sempat melepaskan tendangan terhadap Zaki. Suasana dewan menjadi sedikit kecoh dan terpaksa ditenangkan oleh Speaker.


Sebelum ini, pada persidangan Dun 21 November, Nozula digantung sementara daripada menyertai persidangan pada hari tersebut yang mana Speaker menggunakan peraturan 51(3) bagi menggantung anggota Dewan Negeri yang enggan mematuhi arahan dan melakukan tindakan melampau-lampau semasa permesyuaratan berlangsung


Sila lihat klip video ini :
http://globalmediachannel.tv/viewvideo/9/DUN_KELANTAN_Attempt_Physical_Attack___full_/


KOMEN :


Apa pandangan anda semua sebagai seorang insan apabila menonton klip video yang disiarkan di atas?

Pada pandangan Tun, Nozula Mat Diah adalah seekor babi hutan yang terlepas ke dalam DUN Kelantan. Nozula adalah haiwan berwajahkan manusia. Haiwan ini tidak boleh disentoh kerana ia najis sangat besar, apatah lagi untuk dimakan dagingnya. Itu gambaran yang boleh diberi terhadap syaitan ini. Syaitan ini hanya layak duduk di tangki najis. Gelaran datuk yang diterimanya, amat malang pemberinya. Binatang ini tidak dapat menilaikannya. Ia suai ditembak dan bangkainya dicampak ke laut dalam. Binatang di daratan tidak boleh makan bangkainya kerana terlalu busuk, gemuk dan muka seperti babi hutan. Cuba perhati betul-betul. Kaki samseng dan gedebe.

Nozula, namanya sudah macam binatang. Maka perangai dia pun ikut binatang.
Bagi, saya budaya samseng yang berlaku dalam UMNO bukan satu yang pelik, tetapi apabila ia berlaku dalam dewan yang mulia, maka orang itu teruk daripada perangani binatang, syaitan dan iblis. Jadi, si Nozula lebih jahat, lebih laknat daripada iblis dan syiatan.

Kalau orang kawasan Paloh masing pilih lagi babi ini, maka orang di Paloh lebih teruk daripada si gemuk babi hutan ini.Atau memang orang kawasan paloh ini dah 'gila' dah tidak otak lagi untuk berfikir.

Kita berharap sangat orang macam binatang ini mampus cepat dipanah petir.
teguk badan gemuk gedempul pun sudah benci dan meluat untuk dilihat. Muka macam babi hutan.Mampuslah cepat.

2 comments:

Anonymous said...

kita bukan sesiapa untuk menghukum..kita tidak berada disana tidak mengetahui situasi wajar..tendangan itu tak wajar..tetapi komen tuan lagi tidak wajar kerana dia juga islam bermakna saudara, ana juga saudara tuan

yanmaneee said...

off white nike
longchamp bags
yeezy boost
goyard handbags
louboutin outlet
goyard
nike air max 2019
vans shoes
ferragamo belt
louboutin shoes