DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Tuesday, August 21, 2007

BLOGGER PONDAN ATAU OTAK TERLALU MAHAL?

The Antics of Husin Lempoyang:
http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/

Dibawa Khas Oleh : Tun Telanai
Assalamu’alaikum wm.wrt

Bermula pada 23 Julai 2007 lalu, Muhammad Muhd.Taib @ 2M membuat laporan polis terhadap pengendali laman Malaysia Today [MT] yang dikendali oleh YM Raja Petra Kamaruddin [RPK] di atas dakwaan kononya menyiarkan komen-komen yang menghina yang Dipertuan Agong,agama Islam dan berbau perkauman. Pengendalinya, RPK yang dipanggil memberi keterangan polis dan disoal-siasat selama lapan jam pada 25 Julai 2007 lalu dari pulkul 12.30 tengah hari sehinggalah masuk maghrib 7.30 malam. Kemudian pada 8 Ogos 2007 lepas, isteri RPK pula dipanggil oleh pihak polis untuk disoal-siasat yang makan masa selama kira-kira 90 minit dari jam 11.05 pagi hingga 12.30 tengahari.


Tian Chua juga tidak terlepas, beliau telah disiasat oleh pihak polis pada 16 Ogos dan pada 21 Ogos pihak polis sekali atas arahan dajal_UMNO telah melakukan pecah-masuk dan selongkar pejabat Ketua Penerangan PKR itu .Pada hari ini juga pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multi Media Malaysia telah turut serta menjalankan penyiasatan berdasarkan laporan yang dbuat oleh Khairy Jamaluddin dan ahli-ahli Pemudanya pada 10 Julai lalu.

Pada saat itu, perangai 2M ini macam SYAITAN. 2M berkeliaran mengejar mangsanya [para blogger] seperti ‘babi hutan’ dalam kesakitan. Menyerang siapa sahaja yang mengkr
itik kerajaan yang kurop. 2M ini tidak ada maruah dan harga diri. Tubuh badannya penuh disaluti dengan ‘tahi @ shit’ yang amat busuk merebak ke seluruh negara.

Perangai babinya ini dicurahkannya pada majlis perjumpaan pemimpin Penerangan UMNO Bahagian seluruh negara di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 18 Ogos lalu. Mulut busuknya telah menyembur kata-kata yang amat pedas. Sila rujuk :

http://www.utusan.com.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=0819&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm.my/utusan/content.asp?y=2007&dt=0819&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm/content.asp?y=2007&dt=0819&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm


Rencana yang ditulis oleh Husin Lempoyang mencerita segala-segalanya tentang sifat buruk lagi keji 2M ini. Sila ikuti :

Bayangkan Malaysia dalam tahun 2057.Setelah melewati tahun mercutanda Wawasan 2020, tahun itu adalah mercutanda tahun Misi Nasional 100 tahun wawasan terbilang Dato Seri (mungkin dah pencen dan disebut sebagai arwah Tun) Abdullah.

Masa itu, teknologi bio-medical sudah begitu maju kehadapan. Dengan teknik cryogenic semasa, bahagian dan organ manusia boleh disejuk dan kitar semula untuk pesakit-pesakit.

Semasa itu, KNI (Singapore) Inc (nama pendikkan Khazanah Nasional International yang berpengkalan dan dikuasai Temasek) membuka pusat-pusat cryogenic yang menjual bahagian-bahagian dan organ organ-organ manusia untuk kegunaan pembendahan perpindahan organ (transplant). Satu hari, datanglah seorang pelanggan yang ingin segera jadi genius (walaupun tidak masuk Oxford belajar PPE) dan mahu memilih otak untuk di transplant pada dirinya. Dia berlegar-legar di ruang untuk otak-otak manusia yang dipamer dalam balang kaca yang tertulis kod-kod tertentu.

Seorang jurujual yang juga pakar bio-medical datang menghampirinya dan menawarkan bantuan penerangan.

Pelanggan menunjuk arah kepada satu balang otak yang ditulis Otak Jepun dan bertanya harga. Pakar dan jurujual itu memberitahu harganya agak mahal dalam RM50,000. Dia menerangkan bahawa satu masa dahulu orang Jepun terkenal sebagai bangsa yang disiplin, kuat bekerja, dan kreatif. Negara Jepun suatu masa dahulu menguasai industri dunia.


Teringin pula dia mengetahui berapa agak Otak Yahudi. Maklumlah Yahudi adalah orang-orang yang paling pandai dan lecek. Jumlah mereka sedikit tetapi mereka berada di semua tempat-tempat strategik dalam dunia. Bangsa Yahudi menguasai dunia melalui proxy. Bila ditanya, pakar memberitahu Otak Yahudi berharga RM60,000.Hanya untuk pengetahuan, dia menanyakan Otak Einstein. Pakar menjawab mereka ada Otak Einstein dan harganya mahal sedikit dalam RM70,000.


Pelangan itu hairan kenapa tidak jauh beza harga Otak Jepun, Otak Yahudi dan Otak Einstein.Langsung dia ternampak di satu sudut Otak yang agak besar balangnya dan bertanya, “Ini nampak mahal. Berapa harga dan otak siapa?”Pakar menjawab, “Oh … ini Otak Arab, sangat mahal dalam RM150,000”.


Terkejut pelanggan itu dan berteriak, “Oi mahalnya. Arab bukan cerdik dan sering hilang pertimbangan kerana mudah emosi…”Pakar menerangkan harga mahal sebab jarang guna dan banyak neuron yang belum diguna pakai.


Pelanggan tersenyum di dalam hati sambil matanya berlegar-legar dan terpandang satu otak. Otak itu diletak tinggi disatu pentas para-para, disimpan dalam balang yang bercaya keemas-emasan dan disuluh dengan cahaya. Sambil memandang kepada pakar, dia berkata otak yang itu pasti mahal dan tidak pernah diguna.“Itu diluar kemampuan orang biasa kerana harganya RM1 juta”, jawab pakar bio-medical dan jurujual.“Otak siapa? Kenapa dia jadi mahal sangat?”


Pelangaan bertanya sambil terpegun.“Ohhh … Ini mahal kerana ini Otak Malaysia dari zaman cemerlang , gemilang dan terbilang Islam Hadhari. Saya tidak tahu terperinci latarbelakangnya, kena merujuk rekod. Yang saya tahu, ia kepunyaan seorang bekas ahli politik zaman itu.”Jurujual menyambung,


“Otak dia memang kurang diguna. Neuronnya masih banyak ruang dan aliran darah dan saraf sangat baik. Mungkin dia merupakan seorang tidak pernah berfikir sebelum melakukan tindakan.


Walaupun otaknya jarang-jarang diguna, dia amat berpotensi.”Mengikut rekod sejarah, dia pernah menjadi Menteri Besar dan boleh membohongi Sultan. Yang jadi tersangat mahal adalah kerana dia boleh temberang mahkamah asing hingga percaya dia tak tahu berbahasa Inggeris.”Terpinga-pinga pelanggan itu hairan macam mana Otak begitu boleh sampai sejuta.

Beginikah nilainya kepada otak yang suka bertindak tanpa berfikir?



Ewah ewah … pada hari Sabtu baru-baru ini, dengarnya marah betul Tan Sri Muhammad Muhammad Taib atau Mat Tyson atau kini digelar 2M. Senang senang memanggil blogger sebagai pondan dan tidak jantan kerana tidak berani berdepan dan tidak hos di dalam negara.Ini macam budak lenget yang mundum asyik kalah main gasing. Teringat nyanyian yang Husin guna untuk sakat kawan-kawan yang hampir nak menangis.


Nget nget paku benang

Orang lengit cari tunang

Boleh diubah suai, jadi berikut:

Nget nget sondol perempuan


Tan Sri lengit panggil blogger pondan



Tan Sri yang lengit serba ketinggalan.



Baru beberapa minggu lepas. Khairy dah mengaku UMNO kalah didunia siber. Masa Tan Sri memberi sidang akhbar, bayangkan malu air muka Khairy disebelah.Sekarang macam mana nak menang? Perdana Menteri yang serba “I don’t know” berpura-pura diam ranggi (elegant silence).


Jalan sentiasa dipimpin. Cakap sentiasa dikawal selia supaya cakap tidak merepek. Bila ditanya pemberita soalan yang dia tidak tahu jawab, dia marah pemberita. Sebenarnya bukan UMNO yang kalah, orang Pak Lah yang half past six. Dulu tak kalah, pasal Dr Mahathir jelas dalam memberi penerangan.


Sekarang macam mana nak jelas memberi penerangan? Yang memberi penjelasan dan berhujah di alam siber adalah Mat Rempit. Mereka tahu maki hamun, mengejek orang macam budak-budak, dan berhujah macam tengah khayal pil ecstasy… lain dibincang, lain dihujah.


Cuba baca laman KPMU … Kumpulan Perempit (Kasi) Malu UMNO.Lagi menurun prestation … opps prestasi kerja Tan Sri.Macam ini bakal mahal lah otak dalam tahun 2057.


Hari itu dahlah pergi buat repot polis di IPD Dang Wangi tapi tak memberi butir tuduhan.Husin dah nasihat, cara nak menghadapi blogger adalah dengan keupayaan memberi penerangan dan berhujah yang jelas dan berfakta. Kalau tak tahu bahasa Inggeris, lagi lah susah.


Cara mengugut menggunakan Akta Defamation, OSA, ISA, Akta Hasutan dll dah tidak ada kredibiliti pada pandangan orang ramai. Taktik mengeliru dan membuat tuduhan melulu tanpa fakta dan kandungan sudah basi. Hentikan perangai kebudak-budakan memanggil mengejek - pondan, monyet, goblok, suri rumah tak kerja (kesian para suri rumah dihina), dan pembohong. Lagi hilang kewibaan di mata rakyat.Goyak denge jelah. Hok mana fitnoh, hok mana hasut, hok mana hina, dan hok mana gugat keselamate dan keamane?


Orang Malaysia bukan bodoh hingga perbincangan di Internet boleh sampai jadi pergaduhan antara kaum dan agama.Cubalah fikir.


Hanyalah Internet saja ruang untuk rakyat boleh menyatakan pandangan secara terbuka untuk menyuarakan pendapat, kebimbangan, memberi timbal balas dan mendedahkan kebusukan (rotten) rasuah dan penyelewengan.


Dengan penguasaan kesemua media perdana dan hingga mengugut dan menahan Dr Mahathir untuk berucap, mana lagi ada ruang? TV3 sibuk funfair Sure Heboh. NST dah jadi New Spin Times. Bernama dah mula rosak nama. Macam mana nak jelas dan yakinkan rakyat?


Betullah half past six. Ini bukan pentadbiran yang Cemerlang, Gemilang dan Terbilang …. tapi otak pentadbiran serba Cempelung, Gelembung, dan Terbarai.


Tanya pada Tan Sri, macam mana kami tidak blog menggunakan laman luar negara? Adakah hos blog tempatan yang percuma?


Macam mana kami tak jadi penembak curi, seperti yang digelar Shaziman, kerana tidak bersuara dengan identiti terbuka? Elleh … Mat Rempit KPMU pun menggunakan nama samaran dalam laman web dan blog masing-masing.


Lihat mereka-mereka yang bertanggungjawab disoal siasat tanpa sebab dan mahu ditahan sewenang-wenang di bawah OSA, ISA dan apa lagi A. Apa jadi pada RPK, Marina, Nat Tan, Rocky, Jeff, Tian Chua, Namewee, dan Dato Ron (terima ugutan bunuh)?


Husin sebut walaupun pembangkang, kerana demi hak bersuara.Dalam diam-diam ada 14 orang telah dipanggil soal siasat dan dirampas komputer, termasuk seorang penulis terkenal.Mana cerita seperti blogger Hamzi yang cuba diputarbelit dengan blog tipu oleh blogger “Mamak” Malaysia.


Blogger tahu dan faham Akta Multimedia memang sebahagain dari undang-undang tertulis termasuk Undang-Undang Defamation, Hasutan OSA dan ISA. Kuasa MCMC dibawah Seksyen 223 terhadap blogger hanya melibatkan penyalahgunaan kemudahan fasiliti dan perkhidmatan.


Dalam NST dah laporkan baru-baru ini, Encik Muhamad Tahir Muhamad Noor, Acting Pengarah Komunikasi Korporat MCMC dah jelaslan jumlah blog terlalu banyak untuk dipantau. Seksyen 3(3) Akta Multimedia sudah jelas tidak membenarkan tapisan dan ISP tempatan tidak boleh menggunakan alat tapis.Tidak semua Blogger berbuat fitnah atau menghasut atau membuat tuduhan melulu.


Mereka yang buat sedemikian tanpa bukti dan fakta tidak dibaca orang. Senang saja jawab saja dan tak payah guna ini semua. Mula dengan buka buku 70 Dalil. Main nafi dan nahi sudah tidak pakai.Bila nak hentam, kaji dahulu. Jangan sampai kena makan kasut.


Cerita pasal pondan dan tak jantan kerana hos di luar negeri, Husin akui KPMU hos di Sarawak dan Agendadaily hos di Sabah. Entah helah apa diguna untuk hos di sana, bukan di MSC Cyberjaya?


Tanya sedikit Tan Sri, kenapa Macai.net dan Malaysia Tomorrow tak boleh dijumpa hos nya dimana dalam laman Whois? Cuba tengok di bawah ini, mereka hos dimana? Sama-sama pondankan?Inilah main sondol gila babi main cakap dan tuduh, tak teliti dahulu.


Hai … babi gila pun tak macam ini. Jeff Ooi dah beritahu blogger dari tahun lepas, mereka hos di Amerika.Tak malu ke Tan Sri?


Baik beri penerangan dengan jelas dan tulus.Tak payah berhelah dan bersilap mata. Dalam dunia siber ini, Tan Sri masih amatur. Baik diam dari bercakap.


Dengarlah nasihat Husin Lempoyang … peniaga unta dari Cairo yang lebih untung jual orang dari jual unta. Wow! Suruh Dol sendiri beri penerangan.


Cukuplah honeymoon, sampai tengah Musabaqah Al Quran main-main tangan dilihat satu negara di Telivisyen. Tak payah terjerit-jerit serak, nanti suara terbatuk-batuk dan cakap berulang-ulang.


Pastikan briefing yang cukup. Jangan sampai macam di Melaka, nama Tun Tan Cheng Lok lupa dan sebut Tun Lok Chan.Oh lupa … Kalau nak kurangkan rasa pahit, makan kasut Bally dan letak sedikit sos lada hitam Sarawak ye, Tan Sri.


“SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

Sekian, wassalam. Terima kasih.

7 comments:

Anonymous said...

Predilection casinos? digging this advanced [url=http://www.realcazinoz.com]casino[/url] helmsman and attach online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also discontinuation our blooming [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and come into the possession of real folding trade !
another lone [url=http://www.ttittancasino.com]casino spiele[/url] get ahead is www.ttittancasino.com , preferably than of german gamblers, examine manumitted online casino bonus.

Anonymous said...

stand exposed this without practise throughout or culpability [url=http://www.casinoapart.com]casino[/url] hand-out at the prime [url=http://www.casinoapart.com]online casino[/url] norm with 10's of with it [url=http://www.casinoapart.com]online casinos[/url]. organize a fail at [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-roulette.html]roulette[/url], [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-slots.html]slots[/url] and [url=http://www.casinoapart.com/articles/play-baccarat.html]baccarat[/url] at this [url=http://www.casinoapart.com/articles/no-deposit-casinos.html]no forbear casino[/url] , www.casinoapart.com
the finest [url=http://de.casinoapart.com]casino[/url] with a figurine UK, german and all to the world. so in enlighten on the treatment of the cork [url=http://es.casinoapart.com]casino en linea[/url] discontinuity us now.

Anonymous said...

Nowadays, this kind of action is a little acclaimed in US because you can actually amends active list in advance and abide by it. Anyhow, those financial crises need the relevant cataloging aimlessly these loans. Creation of net services appeals to lots of anon deposited within your bank account current within 24-hours. [url=http://cleverpaydayloans.co.uk]pay day uk[/url] Even a tad abash amazement accredit that 1 would use in between Monday and Thursday.

Anonymous said...

[url=http://www.23planet.com]online casino[/url], also known as accepted casinos or Internet casinos, are online versions of top-level ("buddy and mortar") casinos. Online casinos approve gamblers to contend in and wager on casino games extremely the Internet.
Online casinos habitually contrive an foul up championing available odds and payback percentages that are comparable to land-based casinos. Some online casinos excuse higher payback percentages as a medicament into resolve written bargain games, and some flesh out b compose known payout match audits on their websites. Assuming that the online casino is using an aptly programmed unspecific digest up generator, itemize games like blackjack coveted an established column edge. The payout epitomize up since these games are established within reach the rules of the game.
Diverse online casinos sublease or beget their software from companies like Microgaming, Realtime Gaming, Playtech, Customary Imposture Technology and CryptoLogic Inc.

MR JAME said...


Hello, Do you need a loan from The most trusted and reliable company
in the world? if yes then contact us now for we offer loan to all
categories of seekers be it companies or for staff usage. We offer
loan at 3% interest rate, Contact us via email:
homeloan1011@gmail.com

(1) Full Name
(2) Full Address
(3) Country
(4) Age
(5) Occupation
(6) Tell phone number
(7) Sex:
(8) Loan Amount needed:
(9) Loan Duration

Email us at: homeloan1011@gmail.com

MR JAME said...

Do you need an urgent loan we offer worldwide loan to who in need of loan the business opportunity you having being looking for is here again. email us now at: wordfanece@gmail.com

LOAN APPLICATION FORM
1) Full Name:
2) Gender:
3) Loan Amount Needed:.
4) Loan Duration:
5) Country:
6) Home Address:
7) Mobile Number:
8)Monthly Income:
9)Occupation:
)Which did you here about us.

Best Regards.

max william said...

Adakah anda memerlukan Kewangan?
Adakah anda sedang mencari Kewangan?
Adakah anda mencari wang untuk membesarkan perniagaan anda?
Kami membantu individu dan syarikat mendapatkan pinjaman untuk perniagaan
memperluaskan dan menubuhkan perniagaan baru antara jumlah yang ada. Dapatkan pinjaman dengan kadar faedah yang berpatutan sebanyak 3%, Adakah anda memerlukan wang tunai / pinjaman ini untuk perniagaan dan untuk menghapuskan bil anda? Kemudian hantar e-mel kepada kami untuk maklumat lanjut hubungi kami sekarang melalui Email: maxcreditfinance@googlemail.com