DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, August 7, 2010

MALAYSIA BERTAMDUN?

Kisah 1: Bekas TUDM dakwa dipenjara kerana adu kesalahan pegawai atasan


"Saya sekeluarga bukan saja dianiayai dengan bekalan elektrik diputuskan selama tiga bulan dalam keadaan gelap bersama enam orang anak yang berusia antara 5 hingga 17 tahun, tetapi juga dihumban ke dalam penjara apabila cuba untuk mengadu kesalahan pegawai atasan kepada pihak yang berkuasa," kata Faizzal.


Faizzal menceritakan kronologi peristiwa ini, "Sehingga ini lebih dari 20 laporan polis telah dibuat di Negeri Sembilan dan juga Sarawak, tetapi tiada satu pun yang diambil tindakan. Pihak berkuasa membuat spekulasi dan menuduh saya tidak bekerjasama dengan mereka dalam program persaraaan tetapi sebaliknya mereka cuba menghalang saya dari membongkar penyelewengan yang berlaku sehinggalah pelbagai kezaliman dan penindasan yang telah dilakukan bukan saja terhadap saya tetapi juga keluarga."


Seterusnya baca di
sini


Kisah 2: Layanan terhadap minoriti kayu ukur ketamadunan negara


Bibi gagal berbuat apa-apa apabila polis enggan bertindak, kecuali tunduk kepada ugutan dan ancaman. Bibi takut ibu bapa dan orang kampungnya diancam, malah pergi menggugurkan laporannya di Long Lama ditemani Ah Heng. Bibi dipaksa mendakwa bahawa dirinya dihasut NGO sebelum ini. Sehingga hari ini Ah Heng masih bebas dari tindakan undang-undang, terus untuk membina "dinastinya" dengan isteri yang ramai di kawasan pedalaman.


Sekiranya orang seperti Ah Heng tidak diambil tindakan, maka keadilan untuk Penan tidak dapat ditegakkan. Dengan kata lain, semakin ramai wanita akan dimangsakan oleh pencabul seksual ini.


Bacaan seterusnya di
sini


Kisah 3: Salahkah saya cuma nak bantu orang Melayu?


Sedikit latar belakang, kedua-dua portal berita itu menyiarkan usaha NUJ Utusan Melayu ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk meminta badan tersebut menyiasat invois pembelian tiang gol milik syarikat yang bernilai sekitar RM160,000 dengan aduan tersebut dibuat atas bukti-bukti yang serba lengkap dan sahih.


Apa yang pasti, keputusan untuk ke SPRM itu adalah atas persetujuan dan mandat yang diberikan oleh barisan exco dan saya selaku Pengerusi NUJ Utusan diberikan amanah untuk mengeluarkan kenyataan berhubung tindakan berkenaan dan oleh kerana nama saya disebutkan dalam artikel-artikel berkenaan, maka saya didapati menfitnah syarikat dan seterusnya dibuang kerja.


Seterusnya di
sini

"UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA"

No comments: