DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Sunday, August 8, 2010

BIARKAN ORANG GILA SAHAJA BERSAMA UMNO

"Parti sekular jaga Malaysia ni hampir 60 tahun dah. Akhirnya bila dia tua sekarang ini dia minta tolong kita pula jaga dia. Dia baik sangat nak jaga perpaduan Melayu, bukan nak jaga Melayu, tapi nak jaga Umno.


"Jaga Melayu lain, jaga Umno lain. Kelantan diduduki oleh orang Melayu, tapi apa dia buat? Dia buat JPP (Jabatan Pembangunan Persekutuan) di Kelantan sebagai tempat tadah duit daripada pusat.


"Kalu betul dia nak jaga Melayu dia salur terus ke kerajaan. Kerajaan PAS Kelantan ini pun orang Melayu, bukan orang lain, bukan Korea, bukan Yahudi atau sebagainya," katanya.


Selanjutan di
sini




Seluruh rakyat Malaysia supaya memahami hakikat sebenar bahawa berlakunya salah urus dan penyelewengan oleh Umno BN sejak sekian lama terhadap kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera sebagaimana yang dimaktubkan dalam perlembagaan negara.


Kegagalan Umno inilah yang menyebabkan berlakunya ketirisan dan ketidakadilan, sehingga yang menjadi mangsa adalah orang Melayu dan Bumiputera sendiri.


persoalannya yang menghantui rakyat dalam negara kita selama puluhan tahun sejak negara mencapai kemerdekaan, di mana Umno telah bertindak menjadikan kedudukan istimewa orang Melayu sebagai senjata untuk mereka mempertahankan Umno dan merobek harta negara di atas nama hak keistimewaan orang Melayu dan kaum Bumiputra.


Kepada orang Melayu di seluruh negara yang masih bersama Umno, sampailah masanya kini untuk mereka membuat keputusan yang sangat penting kepada masa depan generasi yang akan datang untuk bersama dengan PAS bagi melakukan perubahan yang lebih adil, sesuai dengan keadilan Islam untuk semua.


Cukuplah kecelaruan kefahaman dan ketidakadilan yang dilakukan oleh Umno terhadap orang Melayu, dengan berlakunya pelbagai diskriminasi politik terhadap orang Melayu sendiri.


Seterusnya di
sini


Jawapan muktamad terhadap pelawaan Umno untuk "bersatu" atau "berunding" mengenai perpaduan Melayu. Orang yang jahil politik pun tahu bahawa Umno tidaklah mengharapkan sangat ajakannya itu menjadi kenyataan. Umno yang hampir lemas hanya mahukan persefahaman dalam Pakatan Rakyat terjejas dan PAS dicurigai oleh rakan-rakannya.


"Sudah tiba masanya Umno-BN berehat dan bercuti untuk membina partinya dan membentuk dirinya semula. Sebagaimana yang berlaku dalam negara demokrasi, dia boleh kembali berkuasa selepas diperbaiki dan kita boleh buat silap kalau kita memerintah” kata Hadi.


"Umno ini macam buku.".


Selanjutanya baca tulisan
A.Lutfi Othman cukup menarik untuk direnongkan strategi untuk memusnahkan Pakatan Rakyat.


Kesimpulannya orang gila sahaja yang boleh bersama dengan UMNO. Orang yang ada otak dan siuman/rasional tidak akan bersama-samanya. Parti pengkianat bangsa dan agama.UMNO buang najis di serata jalan dan lorong, memohon pertolongan PAS untuk membasuhnya. Kurang ajarnya UMNO.


“UMNO TIADA, RAKYAT SEJAHTERA”

1 comment:

Anonymous said...

I would like to exchange links with your site tuntelanai.blogspot.com
Is this possible?