DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Saturday, July 3, 2010

KES KPKK SOGOK WARTAWAN DITUTUP

Kes menyogok wartawan dalam PRK Kuala Terengganu seperti yang dilaporkan telah ditutup, atas alasan tiada bukti yang kukuh untuk menunjukkan bahawa wujudnya elemen "rasuah" yang melanggar undang-undang dalam kelakuan tersebut.


"Siasatan segera telah dijalankan dan telah dilengkapkan dalam tempoh kurang tiga bulan untuk diedarkan ke Bahagian Perundangan dan Pendakwaan SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) bagi penelitian dan keputusan. Berdasarkan keterangan dan bukti yang diperoleh dalam siasatan berkenaan, Timbalan Pendakwa Raya mendapati keterangan yang diperolehi tidak memenuhi 'ingredient' kesalahan rasuah di bawah peruntukan Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dan seterusnya tidak menjuruskan kepada tahap 'beyond reasonable doubt' untuk mendapatkan sabitan sekiranya tertuduh didakwa di mahkamah.'


"Oleh yang demikian juga, wang yang terlibat dalam aduan berkenaan telah dilucut hak dan dimasukkan ke dalam hasil kerajaan berdasarkan peruntukan undang-undang." Demikianlah jawapan yang diberikan oleh Timbalan Menteri Jabatan Perdana Menteri, Liew Wui Keong dalam Dewan Rakyat, ketika menjawab soalan daripada ahli parlimen Serdang-DAP, Teo Nie Ching, semalam.


Seterusnya di
sini


KOMEN:


Katakanlah duit RM300 dalam sampul surat itu dihulur oleh pemimpin Pakatan Rakyat seperti orang kanan Anwar Ibrahim atau orang kanan Haji Hadi atau Nik Aziz atau pun para penyokong Pakatan Rakyat tidak kiralah dari parti PKR ke, PAS ke atau DAP, saya penuh yakin dan berani bersumpah dengan nama Allah dan berani berhadapan dengan tok mudim sekali lagi.

SPRM dan Peguam Negara adalah akan memusingkan cerita tidak seperti berita yang dilaporkan di atas kerana di situ ada kepentingan UMNO dan para pemimpinnya yang mana rakyat semua tahu perangai buruk UMNO dan para pemimpinnya.


Lihatlah kes Nik Aziz, sudah berapa kali SPRM buat kacau, masuk-keluar pejabat beliau untuk menyiasat perlakuan rasuah yang didakwa oleh para pemimpin UMNO haprak di Kelantan. Tetapi tidak berjaya kerana Nik Aziz bukan holaba dan tamak dunia semacam para pemimpin UMNO yang rakus dengan kuasa dan kekayaan dunia bagaikan syaitan dan iblis. Iblis dan syaitan pun tidak macam perangai para pemimpin UMNO.

Lihat juga kes di Selangor. Tidak putus-putus SPRM masuk-keluar menyiasat para pemimpin Pakatan Rakyat yang didakwa terlibat dengan tuduhan rasuah, tetapi sehingga kini mereka gagal. Walau pun begitu mereka akan terus berusaha sehingga kerajaan Selangor jatuh seperti yang berlaku di Perak bagi memenuhi matlamat UMNO. Itu amat pasti.


Mereka akan mencari bukti sampai ke lubang cacing.PERCAYALAH


Lihatlah sandiwara yang dilakonkan oleh SPRM demi menjaga UMNO dan para pemimpinya di sini, di sini, di sini dan di sini
Jadi :

‘UMNO TIADA, RAKYAT AMAN DAN SEJAHTERA”

No comments: