DEMI RAKYAT :

GUNALAH OTAK, GUNALAH AKAL, GUNALAH JARI, GUNALAH PERASAN DAN GUNAKANLAH KESEMPATAN YANG ADA UNTUK MEMBUAT PERUBAHAN YANG MENGUNTUNGKAN SEMUA PIHAK DENGAN TIADA MENGUNDI UMNO-BN DALAM PRU KE-13

Wednesday, December 16, 2009

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HJIRAH 1431

Oleh : Tun Telanai
Assalamu'alaikum wm.wrt,





Hari Awal Muharram atau Hari Maal Hijrah adalah penting bagi umat Islam. Pertama, memperingati penghijrahan Nabi Muhammad SAW dari Mekah ke Madinah (622 Masihi). Kedua, merupakan hari untuk mengadakan solat sunat dengan bacaan doa yang khusus.


Pada tahun ini, Awal Muharram jatuh pada hari Jumaat 18 Disember ini. Oleh itu, marilah kita bersama-sama menyambutnya dengan melakukan amalan-amalan yang digalakkan oleh Islam, iaitu :

Doa Akhir Tahun-dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah. Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata: "Kesusahan bagiku dan sia-sialah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku saat ini jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun."]

Doa Awal Tahun-dibaca 3 kali selepas Maghrib pada malam 1 Muharram. Sesiapa yang membaca doa ini, syaitan berkata: "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah syaitan."


Dalam pada itu, jangan lupa marilah bersama-sama kita berdoa semoga mudah-mudahan Allah swt perkenankan doa kita ramai-ramai menyahut seruan Tok Guru supaya UMNO dipercepatkan untuk ditalqinkan.


Banyak sangat kezaliman yang telah dilakukan ke atas agama, bangsa dan rakyat. Pemimpinnya zalim menceroboh, merampas dan memfaraidkan harta rakyat di kalangan elit politik yang berkuasa. Mereka angkoh dan sombong. Menyeleweng amanah rakyat dan menyalahgunaam kuasa, kedudukan serta melakukan amalan rasuah [termasuk baca: komisyen] untuk mengejar kemewahan. Amanah rakyat dijadikan platform untuk mengejar 3K. Rakyat terbanyak diabaikan.

“UMNO HANCUR, RAKYAT SELAMAT”


"SELAMATKAN RAKYAT DAN SELAMATKAN NEGARA”
“PROTES SAMPAI TURUN”

No comments: